Minulla Keikarin anti on ollut ennen kaikkea sosiaalinen. On ollut mukava huomata, että muitakin pukeutumisesta ja tyylistä kiinnostuneita on. Suomessa kun ei ole miehillä tapana juuri pukeutumisesta keskustella. Keikarin myötä myös olen saanut myös koko joukon oivia vinkkejä hankintapaikkojen suhteen ja "hovihankkijoiden" kirjo onkin kasvanut roimasti. Toisin kuin muilla minun vaatebudjettini on Keikarin myötä kutistunut, koska Keikarin kautta olen löytänyt useita edullisempia tapoja hankkia tarvitsemiani tuotteita.
Kuten Ivyllä myös minulla taskuliinan käyttö on Keikarin myötä jäänyt vähemmälle.. Kyseessä ei tosin ole tietoinen valinta, enkä olisi tullut moista ajatelleeksikaan ellei Ivy olisi omaa statementiään tuonut julki.
Kuten muutamat muutkin aiemmin ovat tunnustaneet kiinnostuksensa italialaiseen tyyliin, olen myös itse enemmän italialaiseen tyyliin kallellaan. Väitänpä myöskin, että ei ole vain yhtä klassista tapaa pukeutua, vaikka Keikarin blogista ja foorumilta sellaisen harhakäsityksen voi joku saadakin. Ville liputtaa englantilaisen tyylin puolesta. Mielestäni meidän, enemmän italialaisesta pukeutumisesta kiinnostuneiden, velvollisuus on pitää italotyylin lippua korkealla.
Andy, jälleen erinomainen kirjoitus. Itselle myös tämä Keikarin 'sosiaalinen aspekti' on varmasti tärkein. Ei niin, etteikö minulla olisi ystäviä, tuttuja, puolituttuja jne 'oikeassa elämässä' pilvin pimein, mutta aika harva tosielämän ystävistäni on kiinnostunut pukutumisasioista samassa määrin kuin minä. Mieleeni tulee pari henkilöä, ei sen enempää.
Mitä tuohon taskuliina-heittoon tulee, se oli toki kieli poskessa paiskottu. Irtotakin kanssa taskuliinan käyttö olisi joka tapauksessa ollut kokemassa luonnollista vähentymää ennen pitkää ts. rennohkossa amerikkalais(ivy)tyylissä solmiottomissa kombinaatioissa taskuliina näyttää aina päällle liimatulta. Päinvastoin kuin esim. britti- tai italialaistyylissä, joissa sillä on lähes poikkeuksetta paikkansa.
Olet oikeassa myös tuon italo-asian suhteen, itse toimin aivan samoin ameriikan-tyylin lipunkantajana. Enkä laillasi mitenkään ole vakuuttunut siitä, että on olemassa vain 'yksi oikea, aito klassinen miesten tyyli'®
Tyylithän sekoittuvat, runsaastikin. Esim kasuaalin Ivy-tyylin yksi kulmakivi on
englantilainen Baracuta G9. Ja burberryn trenssit ja rain macit nauttivat jenkkilässäkin suurta arvostusta. Tai omistamani italialainen luonnollis-hartialinjainen Zegna-puku yhdistettynä bd-paitaan ja neulesolmioon ja mustiin wingtipeihin ei eroa puristisesta Ivystä muutoin kuin siinä että takissa on kaksi halkiota ja se ei ole suoralinjainen sack. Ja useat brittivalmistajat tarjoavat tätä nykyä jenkkityylisiä loafereita ja full wing brogueita.