Keikarin foorumi
19.05.13 - klo:10:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Helsinkiin suunnitellaan foorumin miittiä:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=3364.0

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keikari ja minä  (Luettu 1657 kertaa)
i v y m a n
Legenda

button downs weejuns rain macs what else is there?

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #15 : 11.11.09 - klo:10:45 »

Minulla Keikarin anti on ollut ennen kaikkea sosiaalinen. On ollut mukava huomata, että muitakin pukeutumisesta ja tyylistä kiinnostuneita on. Suomessa kun ei ole miehillä tapana juuri pukeutumisesta keskustella. Keikarin myötä myös olen saanut myös koko joukon oivia vinkkejä hankintapaikkojen suhteen ja "hovihankkijoiden" kirjo onkin kasvanut roimasti. Toisin kuin muilla minun vaatebudjettini on Keikarin myötä kutistunut, koska Keikarin kautta olen löytänyt useita edullisempia tapoja hankkia tarvitsemiani tuotteita.

Kuten Ivyllä myös minulla taskuliinan käyttö on Keikarin myötä jäänyt vähemmälle.. Kyseessä ei tosin ole tietoinen valinta, enkä olisi tullut moista ajatelleeksikaan ellei Ivy olisi omaa statementiään tuonut julki.

Kuten muutamat muutkin aiemmin ovat tunnustaneet kiinnostuksensa italialaiseen tyyliin, olen myös itse enemmän italialaiseen tyyliin kallellaan. Väitänpä myöskin, että ei ole vain yhtä klassista tapaa pukeutua, vaikka Keikarin blogista ja foorumilta sellaisen harhakäsityksen voi joku saadakin. Ville liputtaa englantilaisen tyylin puolesta. Mielestäni meidän, enemmän italialaisesta pukeutumisesta kiinnostuneiden, velvollisuus on pitää italotyylin lippua korkealla.

Andy, jälleen erinomainen kirjoitus. Itselle myös tämä Keikarin 'sosiaalinen aspekti' on varmasti tärkein. Ei niin, etteikö minulla olisi ystäviä, tuttuja, puolituttuja jne 'oikeassa elämässä' pilvin pimein, mutta aika harva tosielämän ystävistäni on kiinnostunut pukutumisasioista samassa määrin kuin minä. Mieleeni tulee pari henkilöä, ei sen enempää.

Mitä tuohon taskuliina-heittoon tulee, se oli toki kieli poskessa paiskottu. Irtotakin kanssa taskuliinan käyttö olisi joka tapauksessa ollut kokemassa luonnollista vähentymää ennen pitkää ts. rennohkossa amerikkalais(ivy)tyylissä solmiottomissa kombinaatioissa taskuliina näyttää aina päällle liimatulta. Päinvastoin kuin esim. britti- tai italialaistyylissä, joissa sillä on lähes poikkeuksetta paikkansa.

Olet oikeassa myös tuon italo-asian suhteen, itse toimin aivan samoin ameriikan-tyylin lipunkantajana. Enkä laillasi mitenkään ole vakuuttunut siitä, että on olemassa vain 'yksi oikea, aito klassinen miesten tyyli'®

Tyylithän sekoittuvat, runsaastikin. Esim kasuaalin Ivy-tyylin yksi kulmakivi on englantilainen Baracuta G9. Ja burberryn trenssit ja rain macit nauttivat jenkkilässäkin suurta arvostusta. Tai omistamani italialainen luonnollis-hartialinjainen Zegna-puku yhdistettynä bd-paitaan ja neulesolmioon ja mustiin wingtipeihin ei eroa puristisesta Ivystä muutoin kuin siinä että takissa on kaksi halkiota ja se ei ole suoralinjainen sack. Ja useat brittivalmistajat tarjoavat tätä nykyä jenkkityylisiä loafereita ja full wing brogueita.
tallennettu

teatraalista loistoa rahvaanomaiseen yleisön hätkähdyttämiseen
Fedora
Ansiokas
Flanööri

Profiili
« Vastaus #16 : 11.11.09 - klo:11:46 »

Itselläni oli garderoobin täydellinen uudistaminen (XL-koosta S/M-kokoon) ajankohtainen samaan aikaan kuin löysin Keikari-blogin. Villen työn vaikutus on ollut suuri ja foorumi tarjonnut paljon virikkeitä pukeutumisen saralla.

En tarkoita, että olisin säkki päällä ennenkään kulkenut, mutta tietoa ei ole ollut niin helposti saatavilla kuin nyt. Olen ollut erityisen ihastunut aina maailmansotien välisen ajan tyyliin ja brittiläiseen maaseutupukeutumiseen, eli oikeastaan siihen klassisen tyylin peruskiveen.

Täällä toisten herrasmiesten seurassa on mukava kulkea kohti kauniimpaa maailmaa.

tallennettu

"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."
Elmslie
Kisälli

Profiili
« Vastaus #17 : 15.11.09 - klo:00:04 »

Kiinnostukseni pukeutumiseen on virinnyt hiljalleen, ja Keikari on tässä toiminut huikeana katalyyttinä, joka on nostanut orastavan kiinnostuksen innoksi ja pieniksi käytännön toimiksi.

Keikarin kautta olen saanut hyvän peruskäsityksen tyylikkäästä pukeutumisesta ja se on paitsi viitoittanut suuntaa, mistä etsiä lisätietoa, myös antanut hyvää käsityskykyä ja kriittisyyttä muiden lähteiden antamien tietojen arvioimiseen. Olen myös saanut paljon ymmärrystä arvioida omia kehityskohteita tyylin suhteen. Luulin tässä taannoinkin pukeutuneeni tyylikkäästi hienoihin juhliin, mutta minullahan ei ollut lainkaan taskuliinaa! Tai ennen en ollut lainkaan hahmottanut solmion erilaisia solmuja, kun taas Keikaria luettuani ne pistävät nyt jatkuvasti silmään.

Koska olen tutustunut Keikariin vasta hiljattain eikä elämäntilanne oikein anna rahallisesti tai ajallisesti juuri tällä hetkellä myötä suurille hankinnoille, on käytännön toteutuspuoli ollut vielä varovaista. Mutta ilman Keikaria en varmaan olisi viettänyt paria iltaa peilin edessä kokeillen vaatekaapin nykyistä sisältöä, löytäen uusia ja parempia yhdistelmiä ja kehittäen hahmotuskykyä.

Kuulun varmaan niihin Keikarin mission kohteisiin, jotka blogin ja foorumin lukemisen ansiosta nostavat pukeutumisen tasoaan. Omalla äidinkielellä ja erityisesti omasta kulttuuritaustasta ponnistava sivusto on tärkeä. Tuskin yksikään englantilainen tai amerikkalainen sivusto olisi tuottanut samaa vaikutusta.
tallennettu
Sami
Flanööri
**

Profiili
« Vastaus #18 : 17.11.09 - klo:22:28 »

Pidän erityisesti blogin oikeat yhdistelmät-esimerkeistä sekä toki foorumista. Toisten kokemukset laatuvalmistajista, räätäleistä ym. ovat myös varsin mieluista luettavaa.

Jos oman pukeutumisen muuttumista lähtee arvioimaan, on vanha "trendini" Keikarin myötä vain vahvistunut: casuaaliin ja kesäpukeutumiseen haen vinkit Italiasta ja formaalimmat vaatteet, puvut erityisesti, muistuttavat enemmän strukturoidumpaa brittityyliä.

Ja tärkeän suolansa Keikariin tuovat toki oman alansa erikoismiehet (Ivyman nyt ensimmäisenä mieleeni juolahtaa)... :)
tallennettu

Pallot on kyllä jees, mutta liian isot pallot ei toimi. (danius)
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!