Kirjoittaja Aihe: Naisten jalkineet  (Luettu 37230 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #30 : 22.01.10 - klo:14:20 »
Kaipa ne eivät sitten puhuttele nykynaista.

Tiedän ainakin, että vintageihmiset rakastaisivat tuollaisia kenkiä.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #31 : 23.01.10 - klo:22:19 »
..Hmm, tuli vain mieleen: pitäisiköhän mielipiteitä / ajatuksia nisten kengistä kysyä ihan naisilta?
get your kicks on route six six six

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #32 : 24.01.10 - klo:03:18 »
30-luku

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #33 : 24.01.10 - klo:04:25 »
Kaipa ne eivät sitten puhuttele nykynaista.

Tiedän ainakin, että vintageihmiset rakastaisivat tuollaisia kenkiä.

Mutta onko siinä sitten kyse vain siitä, että kengät ovat niin hienoja ja tyylikkäitä vai enimmäkseen tästä "vintage"-suuntauksesta? Vaikka seuraavaksi esitettävä kysymys on hieman "epäreilu", niin oletko sitä mieltä, että nämä vintageihmiset rakastaisivat tuon näköisiä kenkiä, jos ne eivät olisi tai he eivät tietäisi niiden olevan vuosikymmenten takaa?

Ivya kompaten, kyllähän tästä varmasti kannattaisi kysellä siltä kauniimman sukupuolen edustajilta. Vaikka itse perustan näkemykseni osaksi kyllä myös oman puolisoni näkemyksiin ja mieltymyksiin. (kuten tekee varmasti sproilykin) Mutta koska tällä keskustelupalstalla ei niin monia naisia näy, niin mielestäni voimme hyvin jatkaa keskustelua ja näkemysten vaihtoa ihan näin herraseurassa.
« Viimeksi muokattu: 22.05.12 - klo:17:25 kirjoittanut ChuckBass »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #34 : 24.01.10 - klo:04:43 »
No tuohon kysymykseen vastaisin sanomalla, että naisten kengät eri vuosikymmeninä ovat olleet todella eri näköisiä.

Tuon näköiset kengät puhuvat tuon ajan muotokieltä ja jotkut pitävät tuosta muotokielestä.

Aika mielenkiintoinen kysymys kyllä..

En minä ainakaan pidä kaikesta tietyssä ajassa vain siksi että ne ovat siltä ajalta. Uskon, että mikäli ne eivät näytä hyviltä, eivät he niistä pidä. Samalla tavalla voisi kysyä, että eivätkö nykynaiset pidä kyseisistä kengistä, koska ne eivät ole trendikkäitä tai koska ne ovat vanhoja?

Ehkä tuossa nyt on huonoja esimerkkejä, koska otin ne vain nopeasti mitä löytyi (keskusteluhan oli maskuliinisuudesta). Mitä pidät esimerkiksi viimeisimmästä kuvasta, joka on myös reunoskenkä? Mielestäni tuo on aivan upea ja ehkä hienoimpia naisten kenkiä mitä olen nähnyt.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:04:45 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #35 : 24.01.10 - klo:05:03 »
Noh, tuo viimeinen on ihan ok... Mutta kuten aina, nuokin kengät vaatisivat tietynlaisen kokonaisuuden toimiakseen. Tuossa itsestään näyttävät hieman orvoilta ja mitäänsanomattomilta. Itse olen käyttänyt naisten kenkiä elementteinä tuomaan tiettyä persoonaa ja väriä asuntoni sisustukseen esim asettelemalla niitä tiettyjen hyllyjen täytteeksi (how weird is that?) ja siihen tarkoitukseen näistä kengistä tarpeeksi esteettisiä ja omaa makuani miellyttäviä ovat ainoastaan nuo Villen jossain vaiheessa postaamat Parikat.

Kiitokset samalla tuosta huomautuksesta, ettet sproily itse pidä kaikesta vain siksi, että se on tietyltä ajalta, koska tietyistä postauksistasi itselleni on saattanut muodostua hieman sellainen käsitys. Että vintage on hienoa sen vuoksi, että se on vintagea...

Yksi syy siihen, etteivät "nykynaiset" välttämättä pitäisi noista kengistä on (mielestäni) se, etteivät ne kovinkaan hyvin sovi yhteen tämän päivän yleisten pukeutumistrendien kanssa ja osaksi varmasti siksi, että ne ovat vaan liian vanhanaikaisen näköisiä. Ja niin, trendikkyys ja muoti ohjaavat osaltaan pukeutumista. Niin on aina ollut ja tulee varmasti myös olemaan, minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Olen myös varma, että osa "vintage-ihmisistä" pukeutuu sillä tavalla, koska se on osaksi trendikästä. (eivät tietenkään kaikki, mutta aivan varmasti osa heistä)
« Viimeksi muokattu: 22.05.12 - klo:17:24 kirjoittanut ChuckBass »

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #36 : 24.01.10 - klo:14:47 »
Pidän kyllä esimerkiksi 30-luvun jutuista vain sen takia, että ne ovat siltä ajalta ja koska ne ovat harvinaisia. Tämä lähentelee jo enemmän keräilyä, ja en välttämättä pitäisi kaikkea itse päälläni, mutta jos ruma vaate osuu tielleni ja tiedän sen olevan tuolta ajalta, otan sen mukaan mielelläni. Voinhan aina myydä sen.

Mutta se ei tarkoita, että pitäisin kaikkia niistä hienoina. Ajatus niiden iästä ja harvinaisuudesta tekevät niistä toki "hienoja" mutta ei samassa mielessä. Ymmärrät varmaankin. Nostalgia luo oman kauneutensa kuin myös esteettinen ulkomuoto.

En minä ainakaan niitä ylisuuria telttaraglaneita tuolta ajalta käyttäisi, mutta jos sellainen tielleni sattuisi en miettisi kahdesti. Kuten sanoin, tämä lähentelee jo keräilyä.

Pidän todella monista vaatteista tuolta ajalta, melkein kaikista, mutta se ei yksinään tee niistä esteettisessä mielessä hienoja.

Summa summarum, vintage on hienoa sen harvinaisuuden ja nostalgian takia, mutta se ei takaa esteettistä hienoutta. Usein niistä löytyy kuitenkin jälkimmäinenkin.

Itse karsastan moista trendien perässä juoksemista ja en ikinä ole sopeutunut siihen. En edes ala- ja yläkoulussa.



Nuo katalogikuvat olivat sitäpaitsi vain tarkoitettu näyttämään, että reunoskengän ei tarvitse olla maskuliininen ja se ei aina takaa massiivista kenkää. Reunosrakenteella voi tehdä saman kengän kuin liimapohjauksellakin. Tästähän tuolla edellä keskusteltiin. Vaikka nuo kengät eivät kaikkein kauneimpia olisikaan, ovat ne silti aivan jotain muuta kuin miesten kengät, ja kertoo rakenteen sopivuudesta myös naisten kenkiin.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:14:50 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #37 : 24.01.10 - klo:15:12 »
Tosin maskuliininen kenkäkin voi sopia todella hyvin naiselle joka osaa yhdistää sen muuhun vaatetukseen fiksusti:






Okei, ei tässä ollu oikein ehkä muuta pointtia kuin se, että ketju jonka nimi on naisten jalkineet tarvitsee lisää kuvia sekä naisista että jalkineista.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #38 : 24.01.10 - klo:15:24 »
Saddleshoe on myös unisex reunoskenkä


« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:15:44 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #39 : 24.01.10 - klo:15:30 »
Saddleshoe on myös unisex reunoskenkä

Mun silmiin kyllä aika feminiininen, joskin samalla aika leveä kenkä, ei kovinkaan siro.

EDIT: kengät on erilaiset ja ensimmäiset on mielestäni feminiisemmät. Noi jälkimmäiset melkein sopiikin paremmin miehille. Joskin noista kummastakaan en pidä.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:15:35 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #40 : 29.01.10 - klo:11:34 »
Uudessa Gloriassa oli pieni juttu naisten pukukengistä. Ihan näppärän näköisiä brogue-kuvioinnilla varustettuja mm. Crockett & Jonesin versioita taisi olla pari.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #41 : 29.01.10 - klo:11:39 »
Kuka löytää sen Sherilyn Fenn (aka Audrey Horne in Twin Peaks) -kuvan, jossa Ms Fenn nojailee viehkosti seinään polvipituisessa hameessa, ja satulakengissä. Kyseisessä kuvassa neitonen on 126 743 kertaa enemmän 'hot' kuin pari tusinaa perus korkkaripimuja.

Bowtien kuvakokoelman neitoset viehättäviä, pukeutumistyylillisesti alimman kuvan vaalea neitonen vetosi meikämandoliinoon eniten.

Ovat vaan niin kovin nuoria.. pahus.

edit. hittolainen, olen laittanut sen kuvan tähän ketjuun aiemmin itse. d'oh
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #42 : 29.01.10 - klo:11:41 »
Sprooily on oikeilla linjoilla saddle shoen kanssa.

Sopii mielestäni naisille paremmin kuin miehille, etenkin tuo sinisellä iltillä (?) varustettu versio.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #43 : 29.01.10 - klo:15:14 »
Uudessa Gloriassa oli pieni juttu naisten pukukengistä. Ihan näppärän näköisiä brogue-kuvioinnilla varustettuja mm. Crockett & Jonesin versioita taisi olla pari.

Totta, minäkin hämmästyin oikeasti laadukkaasta valikoimasta tuossa tekstissä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Naisten jalkineet
« Vastaus #44 : 29.01.10 - klo:18:16 »
Bowtie, kiitos. Ehkäpä tämän ketjun parasta kuva-antia tähän mennessä. Ei pelkästään nättien tyttöjen, vaan myös heidän tyylin osalta. Siistiä, asiallista ja jopa klassista kuitenkin tässä päivässä olevalla otteella, ilman liiallista vintageintoilua tai menneen maailman tyylilyylejä.

Englannin reissulla tyttöystävä osti Church'sin mokkanahkaiset chukkat ja ihasteli jotain saappaitakin, mutta ei oikein innostunut tarjolla olleista naisten nauhakengistä. Niitä kyllä näki Lontoossa monenmoista tyyliä edustaneilla nuorilla(kin) naisilla.