Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 2278419 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #210 : 13.01.10 - klo:21:15 »
Ilman muuta tuohon piti tarttua. ;-) (nimimerkki; syötti ja koukku edelleen alahuulessa kiinni) Juu, siis toki myös Patekilta löytyy varmasti jokaiselle jotain, jos vain lompakko kestää..
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:04 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #211 : 13.01.10 - klo:21:47 »
Teräs/metallirannekkeen etu on myös kestävyys. Nahkarannekkeita saa vaihtaa vuoden parin välein, eikä se ole ainakaan alkuperäisillä ihan halpaa hommaa. Käsituntumassa olen Tumpin kanssa samaa mieltä, riippuu päivästä kumpi miellyttää enemmän.

Ovatko Rolexin 'kevyemmät' tai juhlavammat mallit kaikki kunnolla suojattuja? Ainakin jotkut Cellini-mallit näyttävät aika 'kevyille'. Lähinnä akateemisesta mielenkiinnosta kyselen.

Jos joskus Brequet:n ranteeseeni saisi, miellyttää Patekia enemmän. Brequet:lla on ainakin kunniakas historia, mutta hintaa kiinnostaville malleille kertyy aika rajusti.
Nemo propheta in patria

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #212 : 13.01.10 - klo:21:59 »
iuuuuuuuuuiiiiiiuuuuuuuuuu
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:05 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #213 : 13.01.10 - klo:22:17 »
Luulen kyllä, että nuo Cellinit eivät ole uintitiiviitä - eiväthän ne edes ole Oystereitä.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #214 : 13.01.10 - klo:22:26 »
llllllllllkkkkkkkjjjjjjjjjjjjjjjjjj
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:05 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #215 : 18.01.10 - klo:14:56 »
ddddddddddddddddd
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:06 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #216 : 18.01.10 - klo:15:17 »
Hyvät foorumilaiset,

Haluaisin kysyä erästä mielipidettä arvon "raadilta".
Eli kuten tiedätte, niin pienimuotoisena harrastustoimintana olen välittänyt Rolex- rannekelloja halukkaille.. Mitään "varastoahan" minä en ole tähän asti pitänyt, koska välitän kelloja vain satunnaisesti ja harrastuksen kannalta. Lisäksi Suomen todella pienet markkinat pitävät huolen siitä, että "varaston" pitäminen ei ole kannattavaa, tai edes järkevää.. Eli tähän asti olen siis toiminut vain varmojen tilausten perusteella. Toki silloin tällöin yksittäisiä kelloja minulla on ollut niinsanotusti ihan paikan päälläkin.

Joten kysymys kuuluukin näin: Mikäli olisitte hankkimassa esimerkiksi Rolex-rannekelloa, niin kuinka tärkeänä pitäisitte mahdollisuutta nähdä kyseinen kello oikeasti livenä ennen ostoa? Näettekö sen tärkeänä, vai jopa välttämättömänä asiana, siitäkin huolimatta että kello olisi tuliterä ja koskematon?


Kiitos raadin vastauksista jo etukäteen.
-Tuomas-

Itselläni Rollen hankinta ei ole vielä vuosiin ajankohtaista taloudellisista syistä, enkä ole ihan varma ostaisinko silloinkaan.

Varsinaiseen kysymykseesi: Itse en ainakaan ostaisi "sokkona" mitään niin kallista, paitsi jos olisi sovittanut ja hiplaillut vastaavaa tuotetta aikaisemmin.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #217 : 18.01.10 - klo:15:35 »
Joten kysymys kuuluukin näin: Mikäli olisitte hankkimassa esimerkiksi Rolex-rannekelloa, niin kuinka tärkeänä pitäisitte mahdollisuutta nähdä kyseinen kello oikeasti livenä ennen ostoa? Näettekö sen tärkeänä, vai jopa välttämättömänä asiana, siitäkin huolimatta että kello olisi tuliterä ja koskematon?

En ole kelloharrastaja, mutta loogisesti nettiostoon vaikuttaisi pääasiassa myyjän luotettavuus. Ostaisin kellon kaltaista tavaraa vain ehdottoman luotettavalta taholta.

Livenä kellon näkee joka tapauksessa, koska nettikaupassa on 14 päivän tutustumisaika. Mukavampihan se on kotona mallailla vaatteiden kanssa kuin yrittää liikkeessä patsastella. Kannattaa muistaa, että ensimmäiset nettikaupat usein kaatuivat juuri näihin palautuksiin.

EDIT: EU alueella palautusoikeus on vain 7 päivää.

Tutustumisajasta huolimatta hyvät kuvat ovat ostamisen ehto. 90% nettikaupoista mokaa juuri kuvien kanssa. Eletään vuotta 2010, joten pikkukuvien lisäksi ei ole mitään syytä olla tarjoamatta isompia. Kuvien tarjoaminen voi tietysti olla hankalaa, mikäli kellon saa haltuunsa vasta ostajan ilmaannutta. Muiden kuvien käyttäminen ei pidemmän päälle toimi tekijänoikeussyistä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.10 - klo:15:41 kirjoittanut Pchan »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kellot
« Vastaus #218 : 18.01.10 - klo:16:24 »
Itse pidän kyllä tärkeänä sitä että kelloa saa hypistellä. Kuitenkin päätös tehdään tunteella eikä niinkään järjellä (ainakin mun tapauksessa) ja siihen vaikuttaa kellon tuntuma, paino etc. Nettikuvista on ikävä kyllä hyvin vaikea hahmottaa esim oikeasti kellon fyysisiä mittoja.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #219 : 18.01.10 - klo:19:24 »
qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:07 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #220 : 18.01.10 - klo:23:34 »
Jos olisin rollea hankkimassa, niin subin ehkä uskaltaisin ostaa ns. sokkona, muiden mallien osalta kyllä pitäisi vähän sommitella ranteeseeni. Tämä siksi että nykyinen kelloni on aika lähellä subin kokoa, joten osaan aika hyvin kuvitella miltä tuo suklari näyttäisi ranteessa killumassa.

Tätä komppaan. Subin voisin ostaa sokkona (tai muuten samanhenkisen kellon), mutta muuten aika hankalaa olisi ajatella hintavaa (500-1000+ e) kelloa sitä kokeilematta ostaa.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #221 : 19.01.10 - klo:09:03 »
Olen myös samoilla linjoilla muiden kommentien suhteen.

Arvostan nettikaupassa sen helppoutta kun ostaa mitä tietää saavansa.
Toinen yhtä tärkeä asia on nettikaupan kulurakenteen ollessa pienempi
ostohintojen edullisuus.

Kysymykseen ostaisinko esim Rolexin nettikaupsta....

Kyllä jos tietäisin mitä olen hakemassa ja nettohinta edullisempi(vähintään 5-10%)
kuin kivijalkaliikkeessä.



Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #222 : 19.01.10 - klo:21:05 »
tttttttttttttttttttttttttttttt
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo:23:07 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #223 : 19.01.10 - klo:21:39 »
Trhokka, BowtiePasta ja Supera, kiitoksia jälleen hyvistä vastauksistanne ja kannanotoistanne.

Tosin en välttämättä tarkoittanut kysyä mielipidettä nettikaupasta, vaan siitä että kuinka tärkeänä porukka näkee kellon katsomisen ja sen hypistelemisen ihan oikeasti luonnossa ennen ostoa, kuten ns. kivijalkaliikkeissä on mahdollista.. (vaikka Suomessa yleensä valikoima onkin varsin vaatimaton)

Jokatapauksessa hyviä ja järkeviä kommentteja. Kiitos vain.

Ja edelleen odotan lisää vastauksia. Kiitos.


-Tuomas-

Etenkin Rolexien ollessa kyseessä monet varmasti haluavat nähdä kellon ja päästä sitä hypistelemään, kyseisestä kellomerkistä kun on tavattoman paljon feikkejä liikenteessä. Etenkin ostettaessa tuntemattomalta taholta, itse ainakin pidän ostotilanteesta, jossa myyjän tapaa kasvotusten ja tuotetta pääsee tarkastelemaan ennen varsinaista ostopäätöstä.

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Kellot
« Vastaus #224 : 22.01.10 - klo:12:18 »
Terve vain kaikille!

Sattumalta suomalaisia kellojuttuja selaillessani törmäsin tälle keskustelupalstalle. Aikaisemmin olen seurannut tuota Murobbs:n keskustelua, joka sekin on varsin hyvää ajoittain. Tällä vaikuttaa olevan herroilla varsin hienoja kelloja. Ohessa esittelyssä muutama kelloni:




Aikaisemmin minulla on ollut Rolexilta GMT-master ref. 16700 vm. 90, jonka aikoinaan vuonna 1997 ostin kaveriltani 10 000 mummolla. Se kello vaihtui muutama vuosi sitten Sepänviisarilla vm. 1995 Submariner 16610:n, joka sittemmin vaihtui tuohon identtiseen kuvassa olevaan mutta upouuteen V-sarjaa olevaan Submarineriin.  Vähän kyllä kaipaan sitä GMT-masteria... Ostin myös Sepänviisarilta muutamia vuosia sitten Oyster Perpetual Daten ref. 15200 vm. 2000, mutta sen 34 mm koko tuntui hieman liian pieneltä ja se meni takaisin Viisarille.

Tuon uudehkon Z-sarjaa Datejust 116200:n ostin eräältä kelloja keräilevältä tutulta ja seuraava tarkoitukseni olisi ehkä myydä se tai mielummin vaihtaa Rolexin Milgaussiin. Tuo Datejustin 36 mm tuntuu vähän liian pieneltä, vaikka kello muuten on todella klassisen kaunis ja mukava pitää. Milgauss taitaa läpimitaltaan 41 mm ja muutenkin aika vängän näköinen salamasekuntiviisareineen. Ja kakkoskello on mukavampi, jos siinä ei ole päivyriä jota joutuu vekslailemaan.

Jotain muitakin vanhoja kellojani voi halutessaan käydä katsomassa osoitteessa: http://www.flickr.com/photos/35097811@N04/ .Jos linkki ei toimi niin nimi on "qristian2009".

Sitten kysymys: Mistä (euroopan) maasta Rolexeja kannattaisi ostaa  saadakseen sellaisen mahdollisimman halpaan hintaan? Ilmeisesti Jenkkilässä on melko paljonkin halvempaa, mutta siinä tulee tullimaksut, jos ei sitten salakuljeta esim. ranteessaan... Itse olen suosinut Suomi-kelloja (=alun perin suomalaisesta valtuutetusta edustaja-liikkeestä ostetusta eli nykyään Helsingistä Lindroosilta, Vaasasta Hovisepiltä tai Lahdesta Kellokeskuksesta), mutta sillä ei loppupeleissä taida olla merkitystä esim. takuun tai huoltojen kannalta?

Ja Tumpille vastauksena: Haluaisin/vaatisin ehdottomasti tutustua kelloon ja sen dokumentteihin ym tilpehööreihin ennen kaupan tekemistä. Aika paljon myös kiinnostaa, mistä kello on alun perin hankittu (mikä maa, mikä liike) ja monesko omistaja sitä myy ja miksi - olkoonkin vaikka tuliterä ja käyttämätön kello. Rolexin mukana tulevasta muovisesta luottokortin kokoisesta todistus/cosc-sertifikaatista tosin pitäisi näkyä ns. maakoodi (Suomella 283) ja official Agentin nimi...

EDIT: pahoittelen, että toi kuva tuli noin järkyn kokoisena. Vielä kuvanliittämistaidot hakusessa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo:10:30 kirjoittanut Qristian »