Kirjoittaja Aihe: Vaatetuksesta yleisesti  (Luettu 8471 kertaa)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vaatetuksesta yleisesti
« : 12.01.09 - klo:13:23 »
Hei.

Kun en keksinyt mihin osioon olisin tämän viestin laittanut niin laitoin tänne. Tämä siksi että, irtotakit ovat kuitenkin lähinnä ongelmaani. Eli, minun on hyvin hankala käyttää minkäänlaista takkia, slipoveria tai liiviä pitkähihaisen paidan kanssa sisätiloissa. Ja ulkonakin vain talvipakkasilla. Ongelman muodostaa se että minun tulee kuuma melkein vaatteissa kuin vaatteissa. Nyt olen ratkaissut ongleman siten että en ole käyttänyt juurikaan edellä mainittuja vaatekappaleita. Pois lukien tietenkin tilaisuudet joihin on pitänyt ehdottomasti pukeutua pukuun. Taustatietoja sen verran että olen vuonna 80 syntynyt, joten mielellään näyttäisi jo ihan mieheltä :D Tyylillisesti yritän olla jäykistelemättä hirveästi, mutta haluan kuitenkin olla tyylikäs. Ylipainoa on hieman ja pituutta keskiverrosti.

Joten mitä arvon foorumilaiset suosittelevat ja mitä muita ajatuksia herää?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #1 : 12.01.09 - klo:21:02 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"

Joten mitä arvon foorumilaiset suosittelevat ja mitä muita ajatuksia herää?

Vaihtoehtoja: kauluspaitalinjalla, mutta aina solmio; pellavaiset irtotakit keväällä ja kesällä; puuvillaiset ja erittäin ohuet italialaiset irtotakit ympäri vuoden (rajauksella).
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #2 : 12.01.09 - klo:22:11 »
Pallavaisia vaatteita en ole kokeillut. Eikös niissä ole se että menevät todella paljon ryppyyn? En myöskään Italialaisia irtotakkeja. Pitänee alkaa niitä metsästämään, jos vaikka löytyisi erittäin ohuina jostakin.

Viitanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #3 : 12.01.09 - klo:22:45 »
Pellavan rypyistä ei tarvitse välittää, ne kuuluvat asiaan.
Taide on ainoa vakava asia maailmassa. Ja taiteilija on ainoa henkilö, joka ei ole koskaan vakavissaan - Oscar Wilde.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #4 : 12.01.09 - klo:22:55 »
Niinhän pellavan rypyistä sanotaan, mutta eivät ne kaikkien luonnolle sovi. Takki vielä menee ryppyineen, mutta housut ovat kuin seitsemästä veljeksestä. Cyberbog, olet oikeilla jäljillä. Villakankaista löydät takuulla vilpoiset vetimet. Etsit vain ohutta kangasta niin saat mahtavan lookin kaiken lisäksi. Käy asiantuntevissa liikkeissä joissa myyjät osaavat auttaa. Varmista ettei villakankaan raikkautta ole pilattu hengittämättömällä vuorikankaalla. Mohair on perinteinen kuuman ilmaston villakangas, mutta taitaa olla aika arvokasta. Osui tosin muutama päivä sitten netistä edullinen mohair-puku silmiin, mutten enää muista osoitetta...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #5 : 12.01.09 - klo:23:37 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Pallavaisia vaatteita en ole kokeillut. Eikös niissä ole se että menevät todella paljon ryppyyn? En myöskään Italialaisia irtotakkeja. Pitänee alkaa niitä metsästämään, jos vaikka löytyisi erittäin ohuina jostakin.

Pellavan olennainen osa on huoleton ryppyisyys, eikä sitä vastaan edes kannata taistella. Sopii tosin ainoastaan kevääseen ja kesään.

Italialaiset osaavat tehdä järkyttävän ohuista kankaista erittäin kestäviä pukuja. Kannattaa tosin välttää, mikäli työn puolesta voi joutua ympäristöihin jossa hauras kangas voi repeytyä. Puskat ovat vihollinen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #6 : 14.01.09 - klo:00:31 »
Arvoisa Ville, tohdin olla hieman eri mieltä paidalla ja solmiolla olemisesta. Minusta takki pitää olla, jos on solmiokin. Pelkkä paita olisi parempi. Paita + solmio (ja siihen vielä suorat housut) tuo mieleen virastontyöntekijän kesähelteillä, jolla on "krakapakko". Mitä mieltä muut herrat? Villekin voi toki voi kommentoida.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #7 : 14.01.09 - klo:01:09 »
samaa mieltä kuin sami. itse en käytä solmiota milloinkaan ilman takkia. toisaalta, käytän solmiota varsin harvoin muutenkin.
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #8 : 14.01.09 - klo:13:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami"
Arvoisa Ville, tohdin olla hieman eri mieltä paidalla ja solmiolla olemisesta. Minusta takki pitää olla, jos on solmiokin. Pelkkä paita olisi parempi. Paita + solmio (ja siihen vielä suorat housut) tuo mieleen virastontyöntekijän kesähelteillä, jolla on "krakapakko". Mitä mieltä muut herrat? Villekin voi toki voi kommentoida.

Tottapa tuo, hieman orvolta näyttää mies pelkällä paidalla ja solmiolla. Jos mikään pikkutakki ei hikoilun vuoksi sovi, täytyy kokonaisuutta kuitenkin saada hilattua edes hieman ylöspäin. Tämän vuoksi tuo solmio. Yksi vaihtoehto olisi myös suorat housut ja pukuliivit samaa kangasta. Ilmavampi, mutta edustava silti.

Vaihtoehtoisesti pelkkä upea valkoinen kauluspaita ranskalaisilla kalvosimilla, solmio ja vahva itseluottamus.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #9 : 14.01.09 - klo:22:42 »
Kiitoksia hyvistä neuvoista. Tuo liivi ratkaisu vaikuttaa hyvältä. Olen nimittäin muiden kanssa samaa mieltä tuosta solmiosta ja paidasta. Tosin ei Villen ehdotus valkoisesta paidasta ja ranskalaisista kalvosimista huono ole :)

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #10 : 17.01.09 - klo:03:26 »
Kyllä vaan, liivi mukaan ja minustakin silloin on jo huomattavasti puetumpi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #11 : 18.01.09 - klo:19:51 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Kiitoksia hyvistä neuvoista. Tuo liivi ratkaisu vaikuttaa hyvältä. Olen nimittäin muiden kanssa samaa mieltä tuosta solmiosta ja paidasta. Tosin ei Villen ehdotus valkoisesta paidasta ja ranskalaisista kalvosimista huono ole :)

Hiisi, unohdin lisätä että liivit + housut -yhdistelmä vaatii taskukellon ollakseen riittävän hienostunut. Sinällään se on okei, mutta vain okei. Kultainen tai kullattu kello nostaa sen monta piirua paremmaksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #12 : 18.01.09 - klo:20:32 »
Jos pitää kullasta... Itse en ole koskaan oikein siitä välittänyt. Mutta eiköhän niitä ole muitakin metalleja joita voisi harkita. Vai?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #13 : 19.01.09 - klo:00:09 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Mutta eiköhän niitä ole muitakin metalleja joita voisi harkita. Vai?

Onhan niitä hopean värisiä. Makukysymys tämä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Vaatetuksesta yleisesti
« Vastaus #14 : 25.04.09 - klo:08:41 »
Itsekin kärsin tuosta "ylikuumenemisesta" irtotakki päällä. Haluaisinkin vähän tiedustella tuosta työpaikkapukeutumisesta kun sitä on jo tässä sivuttu . Itse olen vielä vähän aikaa toimistotyössä eikä työpaikalla ole mitään pukukoodia. Tykkäisin kuitenkin pukeutua edustavasti, mutta näyttää ikäiseltäni(olen 19-vuotias). Näin lämpiminä kevätpäivinä villapaita + kauluspaita-yhdistelmä tuntuu jo vähän liian talviselta. Mietin että olisiko kauluspaita + ranskalaiset kalvosimet, irtohousut/farkut sekä reunos-kengät tarpeeksi edustava mutta kuitenki nuorekas yhdistelmä työhön?