Kirjoittaja Aihe: Tykkiveneet  (Luettu 155487 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #405 : 23.08.16 - klo:22:15 »
http://www.florsheim.eu/shop/style/46315-00.html

Näitä ei ilmeisesti voi verrata vanhoihin Florseimeihin? Ainakin näyttävät muovilta.

Nuo cordovanit ovat nätit, kuten myös maybachin kengät. Vaikka hieman leveämpi reunos olisi omaan makuun vielä parempi.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #406 : 23.08.16 - klo:22:49 »
^Itselläni ei kokemusta, mutta kaikki sanovat/kirjoittavat internetseissä että nykyiset, Intiassa tehdyt Florsut eivät ole ollenkaan sama asia kuin vanhat Made in USA Florsheim Imperialit.

Tuolta voi saada hieman lisää tietoa ja näkemystä vintagetykkiveneistä (Florsheim ja muut valmistajat myös)

http://vcleat.com/category/florsheim/

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #407 : 24.08.16 - klo:10:23 »
Intian-Florsheimit ovat kuraa, parisen paria aikoinaan ostin kokeeksi ja myin nopeasti pois. Päällisnahka pullottaa paikoin, ompeleet vinot, reunoksen ommel väljä, lestin muotoilu pullea joka suunnassa, pistävä haju, lista vain jatkuu.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #408 : 24.08.16 - klo:19:09 »

hei,

onko käsitystä siitä, missä vaiheessa tuo ns. laadun kurautuminen on tapahtunut.  Onko esim vuoden 1999 malli 97626 vielä näitä "vanhoja hyviä" (vasta äskenhän oli vuosi 1999) ja vielä oikea shell cordovan eikä corrected grain?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #409 : 25.08.16 - klo:10:10 »
Uuno, luitko Laurentiuksen erinomaista linkkiblogia? Flörshaim siirsi tuotannon Intiaan noin 1990 paikkeilla, sen jälkeen on tarjonnut vain kuraa. Sen sijaan firman USA-valmisteiset vintage-tykkiveneet ovat ikoni siltä aikakaudelta, jolloin maassa oli yhä useita taitavia tehtaita.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #410 : 25.08.16 - klo:11:51 »
Katselin ebayssa kahta paria Florsheimia ja tosiaan joku 30 vee vanhat ja 10 vee vanhat. Olin jatkuvasti haukkumassa että "no on kyllä huonossa kunnossa noi 30 vee...." kunnes tajusin että olin sekoittanut parit... eli ne 30 vee voittivat ulkonäössä ja kunnossa 20 vuotta uudemmat ("vähän käytetyt") joissa oli nahka tosi paskassa kunnossa, nauravia saumoja jne.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #411 : 25.08.16 - klo:12:53 »


katselin juurikin näitä blogeja.  Ainakin vcleat -blogissa oli maininta Made in USA ja Assembled in USA merkinnöistä, eli ilmeisesti malliston yläpäätä (Imperial, Royal Imperial) on tehty USAn puolella vielä 90-luvulla.  Kun lukee nettiä, vaikuttaa siltä, että intialaisvalmisteisia ei kukaan kehu, mutta 90-luvun USA-valmisteisten laatutason säilymisestä tai tuhosta en löytänyt juuri kertomusta.  Joku yksittäinen kommentti, joka kehui jonkun 90-luvun lopun Royal Imperial-parin laatua.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #412 : 25.08.16 - klo:12:58 »
Kuntoon vaikuttaa ilman muuta sekin miten edellinen omistaja on kenkäänsä kohdellut.

Itselläni on mallinumero 92604 ja valmistuajankohtaa kuvaa koodi IE. V-cleat oli koron ulkosyrjässä, joten vCleat-bloggaajan tietokannan mukaan kengät ovat käytännössä siis valmistettu v. 1964. Pohjat ovat hyvin kuluneet ja kantapala on ainakin kerran vaihdettu, mutta itse päällisosassa ei ole mitään muuta kulumaa kuin satunnaisia käytön jälkiä. Veikkaan että normaalikäytössä nämä eivät tule minun elinaikanani kulumaan puhki, joskin käynen Suutari Ervingillä vaihdattamassa pohjat.

Alan valveutuneet harrastajat vannovat v-cleatin nimeen (ei bloggaajan, vaan kantapäässä oleva teräspala), ja monet myyjät mainitsevat sen erikseen. Itse vaihdatin kuitenkin kantapalan koska v-cleat tekee kengistä hengenvaarallisen liukkaat esim. kivilattioilla, ja toisekseen monilla alustoilla kävellessä kuulostin natsisotilaalta rautasaappaat jalassa... ;-)

Eli ihan hyvin voi olla ebayssa 30-40 vuotta vanhoja pareja ja aivan hyvässä kunnossa!

Tämä on hyvä sivu mikäli haluaa selvittää tarkemmin minä vuonna kengät ovat todennäköisesti tehty:

http://vcleat.com/florsheim-model-numbers-1950s-90s/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #413 : 25.08.16 - klo:21:40 »
Florsuista:

Dear Sir/Madam,

I've come across a vintage (I think they are at least!) pair of Imperial tassel loafers. Based on the attached photos, could you give me some additional information about these, please?

Year of manufacturing?
Country of manufacturing?
Quality of leather (shell, full grain, top grain, corrected grain etc)?
Name of the color as marketed by Florsheim?

Very much appreciated!


JA VASTAUS

Good Day and thank you for contacting Florsheim shoes.

 

During the years 1952-2002, the Florsheim brand was not owned by the Florsheim family.

The numbers you are providing seem to be a piece of footwear crafted during that time.

Therefore, we are unable to give you any type of information regarding your shoe.

 

We hope that you enjoy your Florsheim footwear for years to come!

Respectfully,

 

Your Florsheim Customer Care Team

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #414 : 25.08.16 - klo:21:47 »
monilla alustoilla kävellessä kuulostin natsisotilaalta rautasaappaat jalassa... ;-)



Tämän takia en koskaan vaihda v-cleatia, vaikka olen pannuttanut kengät jalassa moninaiset kerrat.

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #415 : 26.08.16 - klo:09:11 »
Ei vaan pitäisi lukea tällaisia ketjuja... Huomasin aamulla ostaneeni vintaget Florsheimit (93602).

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #416 : 26.08.16 - klo:10:17 »
Yhtäkkiä tuli mieleen tämä 6 vuotta vanha muistelo, kun Ville-poika ensimmäiset Florsheiminsa hankki:

http://www.keikari.com/blogi/florsheim-jalkineiden-anatomia/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #417 : 26.08.16 - klo:19:48 »
Ei vaan pitäisi lukea tällaisia ketjuja... Huomasin aamulla ostaneeni vintaget Florsheimit (93602).

Ei.

Minäkin laitoin juuri ebayssa watch-listalle jotain tähän aihepiiriin liittyen, ja vain tämän ketjun nyt inspiroimana. Ei ole ollut kenkähankinnat mielessä vuoteen-pariin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #418 : 27.08.16 - klo:15:27 »
Mulla ei onneksi ole tota ongelmaa kun bayssä ei ole koskaan - ei KOSKAAN, US 14 florsuja, jotka olis todella hyvässä kunnossa (mustaa löytyy mutta kuka sitä nyt mustaa tykkivenettä haluaa).

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Tykkiveneet
« Vastaus #419 : 27.08.16 - klo:17:23 »
(mustaa löytyy mutta kuka sitä nyt mustaa tykkivenettä haluaa).

Ööö...minä.

Muutenkaan emme taida olla samoilla apajilla kun itse etsiskelen kokohaarukan toisesta päästä.