Kirjoittaja Aihe: Pea coat (kipparitakki)  (Luettu 125023 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #30 : 06.11.09 - klo:14:35 »
flannel: Jos saan tähän väliin sanoa, niin itse olen eri mieltä...
Itseäni ainakin risoo aivan toden teolla se että Suomessa joutuu joka ainoasta asiasta maksamaan ylihintaa... Siis jok'ikisestä jutusta. Luulisi edes jonkun asian olevan halvempi kuin muualla, mutta kun ei!

Minusta tuo Villen teko on aivan hänen henkilökohtainen ratkaisunsa... Ja käsittääkseni hän on opiskelija, joten on päivänselvä asia, että hintoja on syytä, ja tuleekin vertailla.

Itse olen vielä sen verran ilkeä ja pihi ihminen, että minä pidän ulkomailta halvemmalla tuotteen hankkimista oivana kostona ja näpäytyksenä kotimaan kiskureille... Onneksi internetin myötä on viimein meillekin tullut mahdollisuus järkeviin kuluttajahintoihin monien hankintojen suhteen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:14:43 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

flannel

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #31 : 06.11.09 - klo:14:43 »
Olen kanssasi samaa mieltä! Hintoja tulee vertailla ja hankin itsekin suurimman osan vaatetuksestani ulkomailta. Tarkoitukseni oli moittia ainoastaan sitä, että Ville (foorumin grande maestrona) mainosti käyttäneensä ko. liikkeen palveluita ainoastaan ostaakseen takkinsa jostain muualta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #32 : 06.11.09 - klo:14:52 »
Oman kipparitakkini sain englannista 220 punnalla + postikuluilla, Suomessa hinta oli 400 euron luokkaa.

Joka tapauksessa aion esitellä Kapteenskan blogin puolella viimeistään ensi vuoden aikana, ja tämä ilmainen mainos toivon mukaan kuittaa pihistelyni.

flannel, olen nyt - ja tulen myös jatkossa olemaan - aina lukijoitteni sekä klassisen tyylin ja eleganssin puolella.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #33 : 06.11.09 - klo:14:54 »
^^^Mitä tulee 'ilkeät kiskurit' -teemaan, kuikahan moni näistä kritisoijista on itse toiminut yrittäjänä?

Kieltämättä kapteenskan hinnat tietyista tuotteista ovat varsin korkeita, mutta kannattaa ottaa huomioon mitkä ovat

a) tuotteiden hankintakustannukset suhteellisesti pienelle ostajalle ts. vaatteiden hinta per kappale saattaa olla suomalaiselle liikkeelle (tässä: kapteenska) aivan eri luokkaa kuin suurissa erissä tilaavalle nettikaupalle
b) työvoimakustannukset: täällä on helvetin kallista pitää työntekijöitä. jos työntekijälle maksaa bruttona 2000 € maksaa se yrittäjälle lähes tuplat. ja 2000 € miinus verot on liksana surkeaa lähentelevä.
c) veroihin, yel-maksuihin jne menevät kulut. huolimatta kaikesta 'tuetaan yrittäjyyttä' -paskanpuhumisesta suomen valtio repii kohtuuttomia veroja yms. eri toten pienyrittäjiltä
d) liiketilojen kustannukset. nämä maksavat rutosti toki ulkomaidenkin metropoleissa, mutta nettiputiikeilla ei välttämättä ole tämän sortin kuluja alkuunkaan
e) varastointikustannukset

mm. näiden valossa en lainkaan ihmettele että ulkomaiden nettiputiikissa 245 € maksava tuote maksaa suomalaisessa kaupassa 350. kyse ei siis _välttämättä_ _aina_ ole yrittäjän riistokapitalistipahuudesta vaan puhtaasta selviytymisestä.

täsmennettäköön: itse en ole vaatekauppias eikä minulla ole mitään tekemistä Kapteenskan liiketoiminnan kanssa (Turun kapteenskan vastaava tosin asuu naapurissa..), mutta olen seurannut vastaavanlaista liiketoimintaa (anopin laukkumyyymälä ja maahantuontiliike) erittäinkin vierestä runsaat 15 v. Yrittäjä toki olen itsekin, mutta kaikki verottjalata ja valtiolta niskaan tuleva paska saa harkitsemaan muita itsensä elättämisen ratkaisuja harva se päivä.

Sorry for the rant, chaps.

Lisättäköön vielä: ymmärrän toki että opiskelija / muutoin vähävarainen tarttuu nettivaihtoehtoon: pienillä tuloilla elävälle satanen on suuri raha. Itsekin hankin paljon netistä, tosin pääosin sellaista mitä ei Suomesta kirveelläkään saa.

Vähät Barbour-paitani tms olen tosin hankkinut Kapteenskasta, pelkästään siitä syystä että halauan tukea kotimaista pienyrittämistä. Ja ainakin Turun Kapteenskassa palvelu on myös hyvää.
get your kicks on route six six six

flannel

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #34 : 06.11.09 - klo:14:59 »
flannel, olen nyt - ja tulen myös jatkossa olemaan - aina lukijoitteni sekä klassisen tyylin ja eleganssin puolella.
- ja suuri kiitos siitä!

Rudi

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #35 : 06.11.09 - klo:15:29 »
Minkäs mittaiset hihat noissa Barbourin kipparitakeissa on? Kun olkasaumasta hihansuuhun on kuitenkin alle 70 senttiä niin onnistuuko 40 tuumaisen takin hihojen jatkaminen tuohon mittaan?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #36 : 06.11.09 - klo:16:25 »
Vaikka Ville on käsitellytkin jo tuolla blogin puolella varsin kattavasti kipparitakin anatomiaa ja historiaa, niin mielessä on silti yksi kysymys:

Kuten Ville on jo kertonutkin, että kipparitakin kuuluu olla aikalailla vartalonmyötäinen, niin koskeeko sama myös takin hihoja?
Eli kuuluuko kipparitakin hihat olla kapeat/tiukat?

Nimittäin kävin sovittamassa Schottin kipparia, ja siinä oli todella kapoiset hihat... koko oli US 42. (eli euro 52) Takki oli muuten todella sopiva minulle, eli koko 44 olisi ollut jo aivan liian iso minulle... Mutta koska hihat olivat niin kapean oloiset, niin sen vuoksi tuo muuten niin mainion oloinen takki jäi vielä kauppaan. Sovituksessa minulla oli ylläni kauluspaita ja ohuehko neule.. Pelkän kauluspaidan kanssa hihat olivat vielä jotenkuten ok, mutta sitten neuleen kanssa tuntuivat jopa ahdistavilta.

Taidat sitten tosiaan olla bodari, sillä oma niin ikään jenkkikokoa 42 oleva samaisesta liikkeestä hankkimani Schottin kippari ei purista lainkaan sen paremmin hihoista kuin muualtakaan. Ranne sinullakaan ei varmaan kiristä. Ja takki on todellakin rouhea.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #37 : 06.11.09 - klo:23:04 »
Arska:
Heh! En ole bodari... Harrastan kyllä liikuntaa ja voimaharjoittelua (kehonpainolla ja girya-kuulilla) säännöllisesti, mutta en varsinaista bodausta. Ja ihan ns. normaalivartaloinen olen... (en todellakaan mikään ns. kaappi)

Mutta tuli tässä sellainen mieleen että olisikohan voinut olla kyseessä joku Schott'in slim fit malli...?? Koska se hieman erosi perinteisestä, nimittäin siinä oli taskun suissa sekä hihoissa pienet nahkakoristelut, (leather trim) ja takissa oli punainen vuori...

Ja mainittakoon että en sovittanut takkia salaisessa agentissa, vaan sellaisessa putiikissa kun Billy's Gang.

Takki oli tätä mallia:
http://www.schottnyc.com/images/246x296/306_85.jpg
http://www.schottnyc.com/images/125x125/740Csatinliningweb.jpg
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:23:32 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #38 : 07.11.09 - klo:14:09 »
^Sitten se on eri malli kuin omani, joka on ihan varsinainen inttimalli.
Suositellaan täysraittiutta.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #39 : 07.11.09 - klo:14:57 »
Mitä tulee takkien eri mallien kokoihin niin Schottilla ei ole kaikki intiaanit kanootissa. 740C kokoa 42 on pienempi kuin 740N kokoa 38! Revi siitäkin sitten huumoria. Ainakin nettiostaminen menee astetta haasteellisemmaksi ja kannattaa pyytää myyjältä sentilleen tarkat koot, jos ei tiedä entuudestaan millainen mikin Schottin malli on.

740C on myös huomattavasti ohuempi kuin 740N. Erittäin hienoja kipparitakkeja molemmat.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #40 : 07.11.09 - klo:22:47 »
Ok. Sitähän minäkin että sen täytyi olla jotain "slim fit" mallia.. Koska käteni eivät mitkään erityisen paksut ole ja siitä huolimatta takin hihat olivat oikeasti todella tiukat ja kapeat...

Tuota, mistähän muualta tuota väljempää Schottia, eli armeijamallia kannattaisi katsella kuin Salaisesta agentista?
VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #41 : 07.11.09 - klo:23:15 »
^En Suomessa tiedä muita paikkoja mutta siellä sitä voi ainakin sovittaa. Heidän nettisivuiltaan voi tarkistaa kulloinkin hyllyssä olevat koot.
Suositellaan täysraittiutta.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #42 : 08.11.09 - klo:02:23 »
Sokoksella löytyy rekistä perus-Schottia. Malli taisi olla 740, siis ilman mitään lisäkirjainta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #43 : 08.11.09 - klo:14:04 »
Ok.

Mitenkäs noiden salaisessa agentissa olevien takkien pituus..?? Meinaan, kun salaisen agentin nettisivuilla niiden kerrotaan olevan long- mallia..?? Saattaa nimittäin olla kipparitakiksi pitkän livakka minulle, koska vartta minulta ei löydy kuin 176cm...

Tuo Sokos olikin hyvä tieto, sillä niitähän saattaakin sitten löytyä lähes kaikista sokoksista.. Ei tarvitsisi aina Helsinkiin ajella.
VASTATUULEEN!

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Pea coat (kipparitakki)
« Vastaus #44 : 08.11.09 - klo:14:57 »
SA:ssa myytiin sekä normaalia että pitkää. Kampanjatarjouksena schottilaisen ostajalle kaupan päälle svetari, herrasmiespukeutumisen kulmakivi. ;)

Sokoksen tavarataloista löytyy sitä 740 perusmallia ympäri maan. Pituus on regular. SA:n 740N on siis hieman kapeampi ja itselläni sinne alle ei mahdu kuin korkeintaan hyvin ohut neile.

Jenkeissä Schottin takkeja myytäisiin muussakin väreissä kuin dark navy (de facto musta), mutta tuon kokohämmennyksen vuoksi ei riittänyt kantti tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 08.11.09 - klo:16:02 kirjoittanut dhilsu »