Kirjoittaja Aihe: Pea coat (kipparitakki)  (Luettu 124557 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #15 : 29.09.09 - klo:12:20 »
Maailmalla näyttäisivät olevan samoissa hinnoissa sekä Schott että Alpha.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #16 : 29.09.09 - klo:12:50 »
Näin pitääkin.. Joskus loppu-kasarilla / alku-ysärillä kun ostin mainitut Alpha-kledjut, Schottin vastaavat olivat SA:ssa hintavampia. Ja taitaa näin olla vieläkin?

Tuolloin keksintö nimeltä www oli alkutekijöissään joten eipä tullut Jenkeistä hankittua...
get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #17 : 30.09.09 - klo:10:46 »
Mitä päähinettä suosittelisitte pea coat:n kanssa käytettäväksi? Tummansininen tai musta pipo tietenkin käy mutta jos ei pipolinjalle halua lähteä niin mitä laittaisitte päähän? 

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #18 : 30.09.09 - klo:10:53 »


Skipper shall it be.

http://www.lockhatters.co.uk/Wool___Cashmere_Headwear-Skipper-P85.aspx

Mitä päähinettä suosittelisitte pea coat:n kanssa käytettäväksi? Tummansininen tai musta pipo tietenkin käy mutta jos ei pipolinjalle halua lähteä niin mitä laittaisitte päähän? 
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #19 : 30.09.09 - klo:13:13 »
Itse en kyllä kipparinlakkia päähäni vetäisi pea coatin kanssa. Kipparinlakki ja laivastotakki tekee kokonaisuudesta minun makuuni turhan seilorihenkisen. Minä tosin vierastan kipparinlakkia ihan minkä tahansa vaatekappaleen kanssa. :)
Minulle luonnollisin valinta olisi kyllä juuri tuo pipo, koska hankin pea coatin nimenomaan vapaa-ajan käyttöön. Mikäli kuitenkin pea coatin kanssa haluaa ihan oikeata hattua pitää niin äkkiseltään tulisi mieleen joku pork pie (kuulostaa ihan ruoka-annokselta pork pie with pea coat) tai muu suhteellisen pienilierinen hattu tai ihan "lätsä"-mallinen cap. Huopaa tietenkin. Jotain näiltä suunnilta itse valitsisin:



Tuo Lockin pork pie on pellavainen, mutta vastaava malli huopaversiona voisi sopia pea coatin kanssa mukavasti.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #20 : 30.09.09 - klo:13:33 »
Itse lähtisin peacoatin kanssa ehdottomasti Cousteu-pipo- tai Flat Cap -linjalle.
get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #21 : 30.09.09 - klo:14:03 »
Eikö sukellusveneen miehistöillä monesti ollut suikka lakkina? Ovat aika sotilashenkisiä mutta voisi toimia pea coatin kanssa. Kipparilakkia en varmaan huolisi koska en omista purjevenettä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #22 : 30.09.09 - klo:14:15 »
Seilorihattu pea coatin kera menee jo kostuumin puolelle. Jokin littana lätsä on taatusti parempi valinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #23 : 21.10.09 - klo:23:27 »
No nyt tuli ostettua Peacoat, päädyin lopulta Barbour:in valmistamaan malliin jonka ostin noin 250€ hintaan Lontoon Harrodsilta. Todella laadukkaan oloinen takki.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #24 : 24.10.09 - klo:17:16 »
^Omaan Hardyyni olen ollut erittäin tyytyväinen ja detaljien paljous lämmittää sydäntä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #25 : 06.11.09 - klo:12:37 »
Vaikka Ville on käsitellytkin jo tuolla blogin puolella varsin kattavasti kipparitakin anatomiaa ja historiaa, niin mielessä on silti yksi kysymys:

Kuten Ville on jo kertonutkin, että kipparitakin kuuluu olla aikalailla vartalonmyötäinen, niin koskeeko sama myös takin hihoja?
Eli kuuluuko kipparitakin hihat olla kapeat/tiukat?

Nimittäin kävin sovittamassa Schottin kipparia, ja siinä oli todella kapoiset hihat... koko oli US 42. (eli euro 52) Takki oli muuten todella sopiva minulle, eli koko 44 olisi ollut jo aivan liian iso minulle... Mutta koska hihat olivat niin kapean oloiset, niin sen vuoksi tuo muuten niin mainion oloinen takki jäi vielä kauppaan. Sovituksessa minulla oli ylläni kauluspaita ja ohuehko neule.. Pelkän kauluspaidan kanssa hihat olivat vielä jotenkuten ok, mutta sitten neuleen kanssa tuntuivat jopa ahdistavilta.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:13:09 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #26 : 06.11.09 - klo:13:49 »
Kuten Ville on jo kertonutkin, että kipparitakin kuuluu olla aikalailla vartalonmyötäinen, niin koskeeko sama myös takin hihoja?
Eli kuuluuko kipparitakin hihat olla kapeat/tiukat?

Riippuu täysin leikkauksesta. Kipparitakkeja saa sekä hoikalla että normaalilla mitoituksella, muista en ole tietoinen. Koska alkuperä on sotilaallinen, uskoisin leveämmän mitoituksen olevan autenttinen jotta takki olisi mahtunut mahdollisimman monelle sotilaalle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #27 : 06.11.09 - klo:13:56 »
Ok. Kiitos tiedosta.
Ja tuo oli hyvä pointti, sillä yleensähän tosiaan sotaväen kamppeet ovat tehty juuri ajatellen mahdollisimman laajaa käyttäjäkuntaa..

Suoraan sanottuna tuo Schott'in takki jäi pahasti harmittamaan.. Se olisi ollut piukkoja hihoja lukuunottamatta erittäin hyvin istuva, ja mielestäni varsin "rouhean" näköinen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:14:01 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

flannel

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #28 : 06.11.09 - klo:14:02 »
Ville,
Jos Kapteenskasta takin olisi saanut 350e ja englannista tilaamalla hinta oli noin 290e+postikulut? Hintaero jää aika pieneksi ja sillä täytyy suomalaisen (asialleen omistautuneen) kauppiaan elää. Siksi en itse kehtaisi hirveästi mainostaa julkisesti, että käytän liikkeen palveluita vain sovittamiseen! Vaisinkaan sinun asemassasi, kun sinulla nyt alkaa jo olla sananvaltaa Suomessa mitä tulee klassiseen miesten pukeutumiseen...:)


 

markus

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Pea coat (laivastotakki)
« Vastaus #29 : 06.11.09 - klo:14:06 »
Jos Kapteenskasta takin olisi saanut 350e ja englannista tilaamalla hinta oli noin 290e+postikulut
 

Näyttäis olevan 245e postikuluineen.