Keikarin foorumi
20.05.13 - klo:16:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Helsinkiin suunnitellaan foorumin miittiä:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=3364.0

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 29 30 [31]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ruoanlaitto  (Luettu 23791 kertaa)
bowtiepasta
Legenda

champion, undefeated

Profiili Sähköposti
« Vastaus #450 : 13.05.13 - klo:00:50 »

#hipstersauce #umami

Viime aikoina tullut kokkailtua paljon kalakastikkeen kanssa. Olen lätrännyt kalakastiketta ja srirachaa oikeastaan ihan kaikkeen.

Parissakin ruokablogissa olen törmännyt Red Boat fish sauceen, joka on ilmeisesti kalakastikkeiden aatelia. Tyyliin tammitynnyreissä kypsytetty jne.

https://redboatfishsauce.com/index.html

No, lafkan nettisivuilta kastiketta saisi tilailtua suomeen, mutta postit ovat flat rate 50$, eli yksin ei kauheasti järkeä lähteä tilailemaan.

Helsingin seudulla yhteistilaukseen kiinnostusta? Itse kastike ei ole pahan hintaista, 10$/puol litraa. Aattelin että voisin pistää saman tien pari pulloa itse tilaukseen.

Onko ruokatarvikkeiden nettitilauksessa ylipäätään jotain ongelmia tjsp, itselle täysin tuntematon alue.
tallennettu

late summer challenge 2012 never forget
Monk
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #451 : 13.05.13 - klo:09:00 »

Onko kukaan maistanut muusta kuin anjoviksesta tehtyä kalakastiketta? Eroaako maku olennaisesti?

Muutenkin vertailutesti eri kalakastikkeiden (ja soijien) välillä kiinnostaisi.

tallennettu
Jami
Ylläpitäjä
Legenda

jamisstudio@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #452 : 13.05.13 - klo:10:52 »

#hipstersauce #umami

Viime aikoina tullut kokkailtua paljon kalakastikkeen kanssa. Olen lätrännyt kalakastiketta ja srirachaa oikeastaan ihan kaikkeen.

Parissakin ruokablogissa olen törmännyt Red Boat fish sauceen, joka on ilmeisesti kalakastikkeiden aatelia. Tyyliin tammitynnyreissä kypsytetty jne.

https://redboatfishsauce.com/index.html

No, lafkan nettisivuilta kastiketta saisi tilailtua suomeen, mutta postit ovat flat rate 50$, eli yksin ei kauheasti järkeä lähteä tilailemaan.

Helsingin seudulla yhteistilaukseen kiinnostusta? Itse kastike ei ole pahan hintaista, 10$/puol litraa. Aattelin että voisin pistää saman tien pari pulloa itse tilaukseen.

Onko ruokatarvikkeiden nettitilauksessa ylipäätään jotain ongelmia tjsp, itselle täysin tuntematon alue.

Pistin tuonne kaakkois aasiaan viestiä että saisiko tuota diilattua järkevämmin tännepäin. Sieltäpäin kun normisti postikulut on aina pienet.
tallennettu

Hyvää ja eettistä lihaa: http://www.kuusikorpi.fi
MrMan
Eleganssin esitaistelija

Profiili
« Vastaus #453 : 13.05.13 - klo:11:37 »

^^Italiassa tuli tutustuttua sardiineista tehtyyn kalakastikeeseen, garumiin, jota tehdään edelleen samoin menetelmin kuin roomalaisaikaan. Erittäin hyvää ruoanlaittoon!
tallennettu
Laurentius
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #454 : 13.05.13 - klo:12:26 »

Tarkoitetaanko näillä kalakastikkeilla siis ihan sitä perus "nam paa" : ta jota Thaimaassa on joka ravintola pöydällä ja jota sekoitetaan riisin kanssa? Eikö ainakin se ole ihan peruskamaa aasialaisissa etnisissä ruokakaupoissa ja melkein kaikissa isommissa marketeissakin täällä Suomessa. En kyllä edes tiennyt että siitä olisi premium-versioita, enkä myöskään sitä poikkeaako vietnamilainen thaimaalaisesta versiosta...
tallennettu
bowtiepasta
Legenda

champion, undefeated

Profiili Sähköposti
« Vastaus #455 : 13.05.13 - klo:15:42 »

^käsittääkseni suurin piirtein samanlaista, mutta tuo nyt lähinnä on vissiin vähän parempilaatuista settiä ja tuosta puuttuu sokeri. Tavallista fisukastiketta toki löytää ihan joka marketista.

Pistin tuonne kaakkois aasiaan viestiä että saisiko tuota diilattua järkevämmin tännepäin. Sieltäpäin kun normisti postikulut on aina pienet.
Tämä olis erittäin jees.
tallennettu

Barbarossa
Legenda

Beta as fuck!

Profiili
« Vastaus #456 : 14.05.13 - klo:07:28 »

Squid brand nam plassa ei ainakaan ole sokeria.
On käsittääkseni ylivoimaisesti suosituin merkki Thaimaassa.
Eikä todellakaan ole hinnalla pilattu jos hakee esim. Vii Voanista.
tallennettu

We are the lost generation with not much left to lose
Wearing shiny brogues and tonic suits
All we want is a bit of thrill, fags and booze
And crazy skinhead girls in monkey boots!!!!!!
Mp
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #457 : 14.05.13 - klo:10:01 »

Ebaystä löytyy edullisesti hieman vanhetunutta kalakastiketta:

http://www.ebay.co.uk/itm/12-x-750ml-Bottles-of-TWO-BIRDS-Thai-Anchovy-Fish-Sauce-OUT-OF-DATE-FOOD-/130907567108?pt=UK_Home_Garden_Food_SM&hash=item1e7ab2f404#ht_869wt_1161

Nam!
tallennettu
kapten GT
Legenda

Stiff Upper Lip

Profiili
« Vastaus #458 : 14.05.13 - klo:12:28 »

^^ Vii Voan mainittu. Muutenkin hyvä hankintapaikka.
tallennettu

Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta
Pchan
Legenda

Profiili
« Vastaus #459 : 14.05.13 - klo:17:08 »

^^Italiassa tuli tutustuttua sardiineista tehtyyn kalakastikeeseen, garumiin, jota tehdään edelleen samoin menetelmin kuin roomalaisaikaan. Erittäin hyvää ruoanlaittoon!

Thaikkujen kalakastikkeessa on jotain mikä meikäläiselle tökkii. Käytänkin tuon tyyppiseen tarpeeseen öljyyn säilöttyjä anjovisfileitä, eli sardellia.
tallennettu
Richard Mutt
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #460 : 14.05.13 - klo:18:21 »

Onko kellään tiedossa mitään edes puolikelvollista korviketta kalakastikkeelle tahi jotain vegaanisia versioita siitä? Itsellä kun saattaa eväniekoista valmistetuista tuotteista alkaa puskea lievää anafylaktista shokkia päälle, niin thaikkukokkailuissa olen yleensä korvannut kalakastikkeen soijakastikkeella, mutta eihän se nyt todellakaan ole sama asia.
tallennettu
bowtiepasta
Legenda

champion, undefeated

Profiili Sähköposti
« Vastaus #461 : 16.05.13 - klo:22:26 »

Squid brand nam plassa ei ainakaan ole sokeria.

Kyllä on, 3%.
tallennettu

Franck Gaultier
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #462 : 16.05.13 - klo:23:52 »

^Kuinka paljon sitä kalakastiketta pitää laittaa, että 3 % sokeripitoisuudella on jotain merkitystä?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 [31]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!