Kirjoittaja Aihe: Isän pukeutuminen vanhojenpäivän iltatanssiaisiin, vinkkejä kaivataan  (Luettu 23890 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Stroller on toisaalta myös päivän vastine smokille.  Se on siis aika lailla yhtä oikea valinta kuin smokki kyseiseen juhlaan (koska yleensähän samassa juhlassa tanssitaan ja juhlitaan sekä aamulla että illalla, jolloin päivä/iltajaottelu menettää vähän merkitystään).  Toisaalta tuskin kukaan sitä tunnistaa ja voi siten edes ottaa kantaa siihen, onko se ok asu vai ei.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
En ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Sehän on kuin saketti tumman puvun takin kanssa. Outo yhdistelmä. Ei näytä edes kovin onnistuneelta hybridiltä :)


Timati

  • Vieras
En ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Sehän on kuin saketti tumman puvun takin kanssa. Outo yhdistelmä. Ei näytä edes kovin onnistuneelta hybridiltä :)

Et voi olla tosissasi?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
^ Ei tässä trollata, eikä strollatakaan, ei se näytä mielestäni toimivalta. Semijuhlallinen, mutta ei ihan loppuun asti toimiva. Kyllä saketti on aina saketti.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Perinteisiin nojaten voisi sanoa, että toimiva on. ;)

Minun mielestäni se on varsin mainio asu. Itselleni olen jopa teettänyt erikseen upslaakilliset lounaspuvun housut. Lounaspuvun housuissahan saa olla myös upslaakit. Näiden lisäksi on tietty myös kolmet sakettihousut, joissa ei tunnetusti ole niitä käännöksiä.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Timati

  • Vieras
Perinteisiin nojaten voisi sanoa, että toimiva on. ;)

Minun mielestäni se on varsin mainio asu. Itselleni olen jopa teettänyt erikseen upslaakilliset lounaspuvun housut. Lounaspuvun housuissahan saa olla myös upslaakit. Näiden lisäksi on tietty myös kolmet sakettihousut, joissa ei tunnetusti ole niitä käännöksiä.

Sama homma. Minunkin kaapistani löytyy tuoreempaa suomalaista tekoa olevat upslaakilliset miljoonahousut. Oikein istuvat sakettihousut ovat etsinnässä. Uskon avun löytyvän suomalaisilta vaattureilta/ompelijoilta.

Iivana

  • Vieras
No, Centauri, mihin päädyit? Millaisen puvun meinaat laittaa? Eikös tanssit ole jo aika lähellä vai joko ovat menneet?

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
En ole ikinä kuullutkaan tällaisesta. Sehän on kuin saketti tumman puvun takin kanssa. Outo yhdistelmä. Ei näytä edes kovin onnistuneelta hybridiltä :)

http://www.keikari.com/blogi/lounaspuku/
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Tanssit on minun käsittääkseni parin viikon päästä. Tässä miettii että miten opettaja pukeutuu kyseiseen tapahtumaan..
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
No, Centauri, mihin päädyit? Millaisen puvun meinaat laittaa? Eikös tanssit ole jo aika lähellä vai joko ovat menneet?

Tilanne on se, että johtuen kesälomasuunnitelmistamme, minun on ennen kesää käytännössä pakko laihtua vielä 5-7 kiloa. Ennenkuin tuo urakka on päätöksessään, en halua ostaa yhtään uutta pukua koska minulla tuollainen kilomäärä tarkoittaa aika tarkasti yhtä kokoa ja nyt ostettu puku olisi väärän kokoinen jo parin kuukauden päästä. Siksi täytyy tyytyä olemassa oleviin pukuihin ja niissä ei paljon vaihtoehtoja ole: toinen musta himmeällä kiillolla, toinen tummahko harmaa himmellä kiillolla. Kengiksi on ainoa mahdollisuus mustat oxfordit mutta kaulaan löytyy vaihtoehtoja. Juuri nyt vahvin yhdistelmä tuntuisi olevan aivan perussetti, eli ko. musta puku, valkoinen juhlapaita ja hopeanharmaa solmio, mustat oxfordit. Taskuliinalla aoin kokeilla yhdistämistä tyttären puvun tehosteväriin. Eli aikalailla sammutetuin lyhdyin siis mennään.

Pukeutuminen ei kuitenkaan niin jännitä, mutta pitäisi vähän harjoitella taas valssia. Edellisen kerran sitä tanssinkin omissa häissäni joskus yli 20 v. sitten....

barcelona

  • Vieras
Osta nyt joku riittävän kallis puku numeroa liian pienenä, niin siinä on sopivasti motivaatiota laihdutus projektiin ;)

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Olen jo luvannut itselle, että kun pääsen tuohon tavoitepainoon, niin Turkuun täytyy lähteä teettämään itselle ensimmäinen mittatilauspuku ja sitten sillä tiellä pysyä :)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Tässä miettii että miten opettaja pukeutuu kyseiseen tapahtumaan..



(Joojoo tiedetään, kuvan ukkeli ei oikeasti ole ope)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
^ HAH! "Minulla on professuuri pahaperseisyydessä"
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.