Kirjoittaja Aihe: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?  (Luettu 36766 kertaa)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #30 : 24.05.12 - klo:19:44 »
^kädessäni on komppikitara jota näppäilen.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #31 : 24.05.12 - klo:20:05 »
Pointti tossa mun esimerkissä ei niinkään ollut se, että oliko palaute positiivista vai negatiivista vain se, että yritetään esittää asia jotenkin ruusuisemmin, kuin mitä todellisuus on. Loivennetaan "kritiikkiä" niin paljon, että se kuulostaa (lähes) kehulta. Siltä se ainakin mun silmään vaikutti esimerkiksi tossa tapauksessa minkä nostin esille.


Olen samaa mieltä siitä, että ei kritiikkiä pidä vesittää. Kun sen esittää hyvin, niin sehän on vain hyvä asia. Mä itse sanon asiat yleensä suoraan, niin pakkohan mun on itsekinsitä sietää. Olen sitäpaitsi nopea kaivamaan porot pois sieraimistani. :-)

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #32 : 24.05.12 - klo:20:20 »
Olen hieman rauhoittunut omissa MTOP-kommentoinneissani, silloin tällöin kommentoin jos on jotain kommentoitavaa, varsinkin uusien jäsenien kanssa on kiva kommentoida. Hyvä muistaa ettei kyse ole mistään ultimaattisesta totuudesta, ja mukavia popkornihetkiä syntyy kun asioista ollaan eri mieltä. Tykkään olla itsekin eri mieltä ihan vain sen takia, että saisin vähän keskustelua aiheesta (ircnetissä since -95, provoaminen on veressä).

Joskus sorrun hyväveli-linjalle jos kaverilla on ollut joissain seteissä hakusella tyyli ja haluan kehua, että nyt on menty oikeaan suuntaan. Ilman muuta kannattaa "turhat" negatiiviset kommentit jättää sanomatta, tai sanoa ainakin ne paremmin kuin "paskat kengät, polta ne", johon olen kyllä joskus itsekin sortunut :-D

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #33 : 24.05.12 - klo:21:45 »
Jatkan konsensuksen hengessä ja myös komppaan vahvasti tätä kommenttia:

Tästä pääsenkin lempiasiaani kiteyttämiseen. Itse koen, että postaamalla mtop-ketjuun altistat kuvan palautteelle. Nimenomaan kuvan. Rehellinen palaute suuntaan tai toiseen on lähtökohta, eihän sitä muuten kehity. Kun tämän palautteen antaa perustellusti, eli kertoo miksi jokin ei toimi ja antaa vielä omasta mielestään toimivan vaihtoehdon, niin tällöin minä ainakin saan hyödyllistä ja haluamaani palautetta.


Siinä se vain oikeastaan on koko kokonaisuudessaan.
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #34 : 25.05.12 - klo:00:33 »
Olinkohan se minä, joka puhuin painijan niskasta? Tarkoitin voimakasta niskaa, sellaista, joka painijoilla usein on. Missään nimessä en tahtonut, enkä tahdo loukata ketään. Jos pahoitin Mairan mielen huonolla vertauksella, pyydän anteeksi!

Mieluummin haluan kääriä mahdollisen kritiiikkini pumpuliin kuin loukata muita. Kyllä, luitte aivan oikein. Maailmassa on niin paljon lyttääjiä, ja niin vähän kannustajia! Muut tehkööt miten haluavat, minä toimin näin.
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:00:38 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #35 : 25.05.12 - klo:05:27 »
choir, en nyt muista kuka sen sanoi ja toiseksi en mä nyt loukkaantuvaa sorttia ole. Joten huoli pois. :-)

Palaute on vaikea asia, varsinkin kun tyyli on vapaa. Sen olen omalta kohdaltani huomannut, että otan palautetta vastaan parhaiten ihmisiltä, joilla on ns. sydämen sivistystä.

Vestido

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
  • MadMen
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #36 : 25.05.12 - klo:12:43 »
Mielenkiintoinen ketju ja Liinurilta hyvä avaus. Toisaalta ongelma on pitkälle siinä, että forumin koko lähtöasetelma on ehkä enemmänkin "vertaistukiryhmä", jossa keskustelijoiden väliset kokemus- ja näkemyserot harvoin muodostavat jaon oppilaisiin ja opettajiin. Itselläni aloittelijana on vielä aivan liian korkea kynnys postata MTOP-ketjuun yhtään mitään - toisaalta myös osin siitä syystä, että vaatekaappi on pahasti vajaa siten, että ehjää kokonaisuutta on erittäin vaikea saada aikaan. En katso hyötyväni mitään siitä, että saan palautteen "miksi mustat derbyt?", että sopivammat popot huilii ja toisia samanlaisia ei (vielä) ole.

Toinen tekijä on sitten se kuuluisa silmä ja sen kehittyminen. Tässä on tietysti klassisen mikä miellyttää silmää -käsityksen ohella vielä se ongelma, mikä liittyy omaan minäkuvaan. Tässä kohtaa en kaiva esimerkiksi yhtään foorumilaista enkä muitakaan, mutta tyydyn toteamaan, että aika monessa tapauksessa huono lopputulos on itse asiassa seurausta virheellisestä minäkuvasta ja kyvyttömyydestä nähdä sopivuus ja istuvuus itsensä päällä. Se mikä pukee liikkeessä muovinukkea ei välttämättä pue asiakasta, vaikka väri/koko muuten miellyttää ja myyjäkin sitä kehui. Tästä lie kyse sellaisissakin tapauksissa, jos joku on joskus kokenut, että joku setti yhden päällä tuottaa paljon positiivisia kommentteja ja samat elementit toisella tuottaa vain negatiivista palautetta ja suoranaista sitä itseään.

Yksi, minkä itse olen kokenut jonkinlaiseksi probleemaksi on vähemmän aikaa foorumiin uppoutuessa eteen tullut kynnys eli se, ettei usein palautteena käytetyistä one-linereista aiheeseen vähemmän vihkiytynyt aina voi olla varma, oliko kyse kirjaimellisesti tulkittavasta palautteesta vai ironiasta tai suoranaisesta sarkasmista. Satiiri runsassanaisempana sentään yleensä selviää itse viestistä - muiden huumorin lajien tulkintaan pitääkin sitten lukea koko ketju ja kymmenen muuta, ettei tule väärinymmärryksiä.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #37 : 25.05.12 - klo:12:54 »

Yksi, minkä itse olen kokenut jonkinlaiseksi probleemaksi on vähemmän aikaa foorumiin uppoutuessa eteen tullut kynnys eli se, ettei usein palautteena käytetyistä one-linereista aiheeseen vähemmän vihkiytynyt aina voi olla varma, oliko kyse kirjaimellisesti tulkittavasta palautteesta vai ironiasta tai suoranaisesta sarkasmista. Satiiri runsassanaisempana sentään yleensä selviää itse viestistä - muiden huumorin lajien tulkintaan pitääkin sitten lukea koko ketju ja kymmenen muuta, ettei tule väärinymmärryksiä.

Tuttu tunne. Kirjoitetusta tekstistä kun puuttuu se lisäinformaatio, jonka face-to-face saisi, esim.äänensävy, ilmeet ja eleet, yms. oheisviestintä.
---

Joona, eikö avattaresi ole juuri tuo Alexandr Karelin, jonka niskakuvan myös postasit, kaikkien aikojen ylivoimaisempia painijoita. Eikös kyseisen herran kengännumerokin ollut about 52!
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:13:09 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #38 : 25.05.12 - klo:13:09 »
No just. Tuosta taitaa lähteä se kuuluisa junttaheitto? Muistan TV:sta, kuinka vastustajat suorastaan huvittuneesti hymyilivät ottelun alussa, kun tiesivät menevänsä aivan ylivoimaista Karelinia vastaan. - Sorry, off-topic.
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:13:16 kirjoittanut choir »
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Hyvä palaute: kuinka annan, kuinka otan vastaan?
« Vastaus #39 : 25.05.12 - klo:20:37 »
http://www.badassoftheweek.com/karelin.html
Loistavan viihdytävävästi(amerikkalaisesti)kirjoitettu pläjäys Karelinista.
Huikea ukko/mörkö!
Sivustolta on pakko löytyä jotain Segalista, joten...if you excuse me...

Edit: Ihan loistavat sivut!! Tuhannet kiitokset linkkauksesta! Menee seuraavan työvuoden päivät taas kuin siivillä!
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:20:52 kirjoittanut Barbarossa »
There ain't no rest for the wicked...