Keikarin foorumi
19.06.13 - klo:00:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Helsinkiin suunnitellaan foorumin miittiä:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=3364.0

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi pukeudun?  (Luettu 11951 kertaa)
sproily
Ansiokas
Legenda

Parantumaton retro-eksentrikko

Profiili WWW
« Vastaus #135 : 23.04.12 - klo:21:56 »

[...] Laatu kun on sellainen asia, mikä kertautuu eli yksi halpisvaate ei erotu, mutta jos niitä on koko setti niin sitten alkaa näkyä. Etenkin jos kaikki on kirpputorilta. [...]

En halua tehdä tästä olkinukkea, mutta kunhan piruuttani tarkennan. Kyllähän kirpputorilta saa muutakin kuin halpisvaatteita. Vaatteiden ostopaikka ei määrää laatua, ainakaan kirpputorien tapauksessa, sillä sieltähän saa vaikka mitä. H&M-kaupoista ostaessa sen sijaan kyllä.

Ja olen täysin samaa mieltä mitä sanoit kirjoituksessasi.

[...]

Riikinkukkoiluakin lienee monenlaista, olettaisin? Minut varmaan leimaisit myös riikinkukoksi, kun erotun kadulla, mutta en ainakaan tietoisesti tähän pyri. Kuten allekirjoitukseni sanoo, mottoni pukeutumisessa on, että pitää pukeutuaa omaa itseä varten. Sinulla on tietynlainen esteettinen näkemys ja toimit sen mukaan, samoin minulla ja se, kuinka se tulee esiin, on molemmilla erilainen.

Siinä olemme kuitenkin samalla linjalla, että emme kummatkaan pyri erottautumaan. Minä nyt vain satun pitämään tästä tyylistä niin kovasti, etten lähde siitä tinkimään. Se lopputulos on kuitenkin vähän eri...

Samaten voisin sinulta eversti kysyä: välitätkö mitä muut ajattelevat siitä, miltä näytät? Riikinkukkoilussahan tämä lienee ydin...

tallennettu

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.
i v y m a n
Legenda

button downs weejuns rain macs what else is there?

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #136 : 23.04.12 - klo:22:10 »

Riikinkukkoiluakin lienee monenlaista, olettaisin? Minut varmaan leimaisit myös riikinkukoksi, kun erotun kadulla, mutta en ainakaan tietoisesti tähän pyri. Kuten allekirjoitukseni sanoo, mottoni pukeutumisessa on, että pitää pukeutuaa omaa itseä varten. Sinulla on tietynlainen esteettinen näkemys ja toimit sen mukaan, samoin minulla ja se, kuinka se tulee esiin, on molemmilla erilainen.

Siinä olemme kuitenkin samalla linjalla, että emme kummatkaan pyri erottautumaan. Minä nyt vain satun pitämään tästä tyylistä niin kovasti, etten lähde siitä tinkimään. Se lopputulos on kuitenkin vähän eri...

Samaten voisin sinulta eversti kysyä: välitätkö mitä muut ajattelevat siitä, miltä näytät? Riikinkukkoilussahan tämä lienee ydin...

Välitänkö? En juurikaan. Toimin ihan samoin: en tingi omasta meiningistäni pätkääkään - minulla on ne saman tyyliset rytkyt, joita olen mtop-ketjuunkin postitellut päällä 24/7/365. Siksi en hirveän usein sinne kuvia enää otakaan - porukalle täällä ei välttämättä ole hirveän kiinnostavaa nähdä meikäläistä saman tyylisissä seteissä joka päivä. 'Ahaa, sillä on sininen ocbd, chinot ja weejunit - omaperäistä - sillähän oli saman kaltainen eilenkin. Ja edellispäivänä. Ja..  '

Mitä tulee tuohon riikinkukkoiluun - viittasin sillä räikeään ja huomiohakuiseen ulkoiseen erikoisuuden tavoitteluun, tarkoitukselliseen huomion hakemiseen jne. Sinullahan kokonaisuudet ovat tietyllä tavalla usein varsin hillittyjä, vaikkeivät välttämättä 'tästä ajasta'. Aikailmisuni virkkeen lopussa on toki hieman onneton, mutta en oikein tähän hätään keksi parempaakaan.
tallennettu

teatraalista loistoa rahvaanomaiseen yleisön hätkähdyttämiseen
Hypno
Legenda

Profiili
« Vastaus #137 : 23.04.12 - klo:22:12 »

Löydän Tumpin kirjoituksesta paljon samaa, tosin myös omien "trial and error" kokeilujen kautta on paljon tavaroita lähtenyt eteenpäin ja joitain jäänyt kaappiin. Vaikka pukeudun arkisin ja työhön rennommin, eikä puvuille tule niin paljoa käyttöä, on silti silloin tällöin vetää puku niskaan jos tilanne sallii. Jos elopaino ja kroppa pysyy samanmoisena vuosia, ei niistä tarvitse sen takia luopuakaan - tiedä vaikka käyttöä tulisikin silloin tällöin enemmän. Toisaalta vaatekaappia voisi karsia hyvinkin paljon sen perusteella mitä vaatekappaleita olen käyttänyt eniten - varmasti yli 80% vaatteista joutaisi silloin myyntiin.

Keikarin (blogin ja foorumin) kautta olen saanut rohkeutta kokeilla erilaisia asioita - etsiä sitä omaa tyyliä - vaikkakaan riikinkukkoilu ei ole tyyliäni ja sen takia vedän aika matalalla profiililla eri vaatekappaleiden yhdistelyssä vielä tänäpäivänäkin. Eniten innostusta olen löytänyt paremmasta istuvuudesta, erityisesti paidat ja housut ovat olleet ikuinen ongelma kaupassa käydessä ja ongelmakohtien tiedostaminen selkeyttää tulevaisuudessa hankintoja. Siinä missä ulosmennessä ennen vetäsin päälleni farkut ja t-paidan, ei se farkut ja kauluspaita liialliselta pukeutumiselta vaikuta - mutta varmasti näyttää paremmalta ;)

Tiedän vain ulkonäöltä joitain tyyppejä lähialueeltani, joita näkee mm. lähikaupassa/toreilla, jotka pukeutuvat oman tyylinsä mukaisesti ja kantavat sen oman persoonallisen tyylinsä ihan mainiosti. Toivottavasti itsestänikin jäisi tällainen kuva, ettei varsinkaan itselleni sitä kostyymi-pelkoa synny pukeutumisen suhteen. Mieluummin silloinkin kun olen puku päällä, toivon että lopputulos näyttää siltä että mies pukee pukua ja puku miestä, etten näytä siltä perusklisee kiinteistönvälittäjä pakollisessa-haalarissa-surkeissa-kengissä.
tallennettu

vapa
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #138 : 23.04.12 - klo:22:24 »

[...] Laatu kun on sellainen asia, mikä kertautuu eli yksi halpisvaate ei erotu, mutta jos niitä on koko setti niin sitten alkaa näkyä. Etenkin jos kaikki on kirpputorilta. [...]
Vaatteiden ostopaikka ei määrää laatua, ainakaan kirpputorien tapauksessa, sillä sieltähän saa vaikka mitä. H&M-kaupoista ostaessa sen sijaan kyllä.

Ns. soopaa.
tallennettu
Tumppi$
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #139 : 24.04.12 - klo:00:10 »

Juu, siis nimenomaan samanmoisia tuntemuksia täällä kuin nimim. Mats:lla ja Hypnolla.. Eli kyllä niitä joitakin ns. hienompia kamppeita ja kenkiä toki tuli alkuvaiheessa ostettua ja onhan esim. nuo omat kohtuullisen laadukkaat mustat broguet sellaiset, jotka ilmestyivät kaappiin nimenomaan keikarin foorumin/blogin ansiosta ja ne olivat muun muassa ne kengät jotka minulle jäivätkin. Parit muut kengät olenkin myöhemmin laatutorin kautta myynyt pois. Tarkennettakoon vielä, että tuon alun jälkeen olen pikemminkin palannut muodollisesta pukeutumisesta takaisin hyvinkin epämuodolliseen. Toki, ilman muuta jos/kun pukua tarvitaan ja tilaisuus sitä edellyttää, niin ilman muuta vedän sen niskaan oikeinkin mielelläni. Sama tietenkin pätee irtotakkeihin ja housuihin. Mutta sanotaan siis näin, että minun perus arkipäivääni ne eivät kuitenkaan tulleet, ainakaan toistaiseksi.

Mutta, mutta onhan tuo todistettu moneen kertaan nimenomaan täällä, että hyvinkin epämuodollinen pukeutuminen voi olla oikeinkin tyylikästä ja laadukasta, joten parempi ehkä kuitenkin puhua pukeutumisen vaihtumisesta alun innostuksen muodollisesta takaisin epämuodolliseen, eikä niinkään suoranaisesti paremmasta huonompaan.. Näin siis omalla kohdallani. Toisaalta, voihan olla (mitä toki on hieman vaikea myöntää) että en sitten loppujen lopuksi vain osaa kantaa muodollisempia vaatteita, vaikka näin oletinkin. Mene ja tiedä.

Jos nyt sitten tarkastellaan konkreettisesti viime- ja toissa vuotta ihan näin niin kuin esimerkin vuoksi, niin tällä hetkellä meikäläiselle piisaa ja olen siis aidoimmillani/tunnen oloni kotoisimmaksi näissä kamppeissa: pieni nippu farkkuja, yksivärisiä t-paitoja, jokunen pikee, muutama vapaa-ajan kauluspaita, kesäkuukausiksi "farkkumaisia" pellavapöksyjä ja kovimmille helteille jokuset shortsit. Talveksi sitten pari-kolme villapaitaa, (ei edes neuleita, vaan ihan paksuja villapaitoja) pari talvitakkia joista muodollisin niinkin epämuodollinen kuin kipparitakki. Kengiksi talvella laadukkaat, mutta hyvin epämuodolliset Red Wing:n "jenkkiduunarin" varsikengät ja kesällä mokkanahkaiset Folk:n kävelykengät tai tennarit. Naamalle paskamainen virnistys, kusipäälasit ja ei muuta kun menoksi. :-)

EDIT: kieliopillisen lapsuksen takia tarkennettakoot vielä sen verran, että kaikkea noista en yllätys, yllätys pue yhdellä kertaa päälleni, vaan tuo on siis se meikäläisen luontevin vaatekaapin sisältö, josta valinnat tehdään päivittäiseen pukeutumiseen. Taatusti tylsää, (ainakin joidenkin mielestä) mutta helppoa ja ennen kaikkea lähellä "perusjätkää". (ja sitä kovaa kuntia Lahest', HÄHÄ!)

P.S. Ja mitä mustaan väriin vaatteissa tulee, niin.... http://www.youtube.com/watch?v=5j1xrO4iI0o
Toimii ja ovat suorastaan pakolliset joissakin ympyröissä... "We believe in wearing black 'cause it doesn't show any dirt... Or weakness" (H-D:n mainoslause aikoinaan oli tuo) No joo, ehkä aika painua pehkuihin...
tallennettu

VASTATUULEEN!
Socrates
Vieras
« Vastaus #140 : 24.04.12 - klo:10:25 »

Onkos muuten kenellekään muulle foorumilaiselle käynyt samoin kuin meikäläiselle, että "kovan" alun jälkeen on ottanutkin tietoisen "takapakin" pukeutumisessaan?

Ilmiöstä on kokemusta, tosin ajalta ennnen kuin Keikari oli edes pilke Villen silmäkulmassa. On hyväkin, että intohimoinen syttyminen hiipuu hissukseen kyteväksi paloksi, tällä tapaa löytää tyylinsä ja oppii tuntemaan tarpeensa. Ja toki välttämään niitä pahimpia ylilyöntejäkin hankinnoissa.

tallennettu
Ylläpitäjä
Legenda

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #141 : 24.04.12 - klo:12:48 »

Onkos muuten kenellekään muulle foorumilaiselle käynyt samoin kuin meikäläiselle, että "kovan" alun jälkeen on ottanutkin tietoisen "takapakin" pukeutumisessaan?

Tämän vuoksi päätin lisätä vastuunrajoituksen blågin puolella, en siis ota vastuuta siitä mitä tekoja tekstini saavat lukijassa aikaan. 30-parinen popokokoelma ja pakko-oireinen solmiosolmun harjoittelu ovat omia valintoja ;)
tallennettu

Vain kaunis elämä on elämisen arvoinen.
Jälkiviisas
Legenda

Profiili
« Vastaus #142 : 24.04.12 - klo:13:25 »

En nyt sinällään takapakista tiedä, mutta jo ennen Keikaria tapahtui tarpeen mukaan siirtymä puvuista rennompiin kokonaisuuksiin ihan siksi, että pukuja ei päivittäin tarvitse. Tässä suhteessa taas foorumi on ollut avuksi, koska nyt osaa löytää tältä saralta laadukkaita juttuja ja esimerkiksi ivyilystä on oppinut paljon lisää.

Voisiko siis sanoa, että oma tyyli on muuttunut ja kehittynyt, mutta ei sentään loikannut takapakkia kun jo pitkään kengät ovat olleet laadukkaita samoin kuin puvut, mutta laadun tuntemus, nippelitieto ja varmuus omasta tyylistä (mihin myös vaikuttaa MTOP, jossa näkee hyviä ideoita ja sitten sellaisia juttuja, joita ei koskaan päälleen laittaisi).
tallennettu

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.
Mats
Flanööri
**

Profiili
« Vastaus #143 : 24.04.12 - klo:13:41 »

Vastuurajoitus on hyvä, mutta yhden ongelman olen kokenut, kun olen foorumia lukenut. Lahkeiden pituus, ennen oli selviö että lahje pätkäistään siihen kohtaan kun ilman kenkiä on sentti lattiasta. Jotkut suosivat selkeästi lyhyempää lahjetta ja lahkeen pituuden kanssa olen pähkinyt, että pitäisikö siirtyä lyhkäisempiin itsekin, vaikka toisaalta sitten voi näyttää että housuissa olisi kangas loppunut kesken...
tallennettu
erno
Vieras
« Vastaus #144 : 24.04.12 - klo:13:52 »

^ Minulla on suurimassa osassa housuja foorumin konsensusta pidemmät lahkeet, juuri mainitsemallasi menetelmällä mitatut. En anna sen häiritä, enkä aio ryhtyä niitä lyhentämään foorumin vaatimusten tyydyttämiseksi.
tallennettu
Jussi
Yleisvalvoja
Legenda

Profiili
« Vastaus #145 : 24.04.12 - klo:14:01 »

Breikki lahkeessa on ihan OK ja siistiäkin - kunhan se on se "one clean break" eikä sen pidempi. Lahkeen leveydellä on tämän kanssa myös paljon tekemistä.
tallennettu

Kaikki villa tottelee rautaa.
i v y m a n
Legenda

button downs weejuns rain macs what else is there?

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #146 : 24.04.12 - klo:14:04 »

Lahkeen pituudesta - molempi parempi ts. hiukan käyttötarkoituksen ja tilanteen mukaan, kunhan housut eivät laahaa maata ja puntit roiku rumasti tai ole puoleen sääreen.

Sillä ei ole pätkänkään väliä mitä 'foorumin vaatimukset' ovat.
tallennettu

teatraalista loistoa rahvaanomaiseen yleisön hätkähdyttämiseen
sproily
Ansiokas
Legenda

Parantumaton retro-eksentrikko

Profiili WWW
« Vastaus #147 : 24.04.12 - klo:14:39 »

Vaatteiden ostopaikka ei määrää laatua, ainakaan kirpputorien tapauksessa, sillä sieltähän saa vaikka mitä. H&M-kaupoista ostaessa sen sijaan kyllä.

Ns. soopaa.

Käyt väärillä kirpputoreilla tai et vain tunnista laatua. Ostan kaikki vaatteet kirpputorilta tai käytettyinä (teetetyt poislukien, mutta usein kangaskin on kirpparilta, deadstockia) ja voisin väittää että minulla on tarkemmat kriteerit laadun suhteen kun monilla foorumisteilla. Kaikki pukuni ovat 100% luonnonmateriaaleja ja täysliinoitettuja. Kengät joko käsintehtyjä tai hyvin lähellä sitä, jne.

Kannattaa suosia vanhaa. Kyllä siellä kirpputorilla löytöjä tekee jos vain on malttia.
tallennettu

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.
Arska
Legenda

Profiili Sähköposti
« Vastaus #148 : 24.04.12 - klo:14:46 »

^ Vapa ilmeisesti viittasi väitteeseesi koskien H&M:ää.
tallennettu

Suositellaan täysraittiutta.
Jussi
Yleisvalvoja
Legenda

Profiili
« Vastaus #149 : 24.04.12 - klo:14:49 »

^ Vapa ilmeisesti viittasi väitteeseesi koskien H&M:ää.

Jep. Sieltä, nimittäin, löytää hyvääkin tavaraa.
tallennettu

Kaikki villa tottelee rautaa.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!