Kirjoittaja Aihe: Ab Suomen Herrainpukimo Oy  (Luettu 787744 kertaa)

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1170 : 01.03.14 - klo:09:57 »
Pahoittelen suuresti asiakaskokemuksia, jotka eivät ole menneet ns. Strömsö-meiningillä. Herrainpukimo on kolmen intohimoisen nuoren jannun perustama vaatefirma, ja ainoastaan Jussilla oli ennestään kokemusta vaatepuolen bisneksestä. Tässä on ollut todella paljon opeteltavaa, mutta uskomalla omaan juttuun olemme nyt kasvamassa kolmatta vuotta peräkkäin liikevaihtoa noin kaksinkertaistaen ja meillä on ilahduttava määrä vakiasiakkaita, joten kaikissa tapauksissa palvelu ja tuote eivät ole voineet olla huonoja.

Meille on tulossa uusi verkkokauppa kevään mittaan, mikä korjaa toiminnallisuusongelmat tunnusten kanssa. Nykyiseen on juuri vastikään pantu merkittävä summa jatkokehitystä varten rahaa, jotta pahimmat ongelmat saadaan vihdoin fiksattua.

Paitapuolella toimittaja on näillä näkymin menossa uusiksi Euroopan sisällä paidat valmistavaan, joten toimitusaikaan saadaan merkittäviä parannuksia.

Farmer Johnin tapauksessa paita lienee ensimmäinen meiltä tilattu mittapaita. Yleensä täydellinen istuvuus saavutetaan 3. paidan kohdalla toisen paidan ollessa jo _hyvin_ lähellä optimi-istuvuutta. Jos Farmer John haluaa antaa meille vielä mahdollisuuden, tarjoamme seuraavan paidan veloituksetta. Tervetuloa myymälään!

m:n tapauksessa paidan viivästys johtui todnäk. siitä, että en pomona ollut osannut kyhätä prosesseja sellaisiksi, että ne olisivat toimineet kunnolla Tuomaksen loman aikana. Nyt meillä on 'pukimon tiimissä messissä todella lahjakas prosesseja työkseen kehittävä herrasmies, joten ensi kesän lomien aikaan vastaavaa ei tapahdu, jo senkin takia, että me opimme virheistämme.

Uutta lepolestierää joudutaan odottamaan, koska firmassa ei saatu rahoituskuvioita kuntoon uuden erän tilausta varten siinä kohtaa, kun lestit olivat loppumassa. Tämä johtui siitä, että päätöksenteko erään osakkaan kanssa ei toiminut. Ostin viime kuussa ko. osakkaalta osakkeet pois, joten kyseisestä syystä viivästyksiä ei jatkossa tapahdu. Harmittavasti itsellä meni tuohon viisinumeroinen määrä fyrkkaa, tarkemmin ottaen kaikki mitä minulla oli ja isot lainat päälle, joten menee muutama päivä, jotta saan rahoituksen uuteen lepolestierään.

Jos haluatte nopeuttaa uuden lepolestierän saapumista, ostakaa multa auto pois niin saadaan heti uusi tilaus sisään:

Hyötyajoneuvo: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vaneo/6227646

Jokapäiväinen hupiajoneuvo: http://www.nettiauto.com/smart/roadster/6232685

Tässä kohtaa 'pukimon kehittäminen on tärkeämpää kuin se, että mulla on auto.
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:10:02 kirjoittanut tuc »
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1171 : 01.03.14 - klo:10:12 »
Omalla kohdallani kolmas paita natsasi mittojen puolesta niin hyvin, että paita istuu nykypreferensseihini erinomaisesti. Ekassa paidassa oli liian lyhyet hihat. Toiseen paitaan fiksattiin pituuden lisäksi myös ranneleveyttä. Nämä mitat menivät uusiksi kun painoni tippui sen verran. Kolmas paita nasahti kohdalleen ja sen jälkeen niissä ole ollut valittamista, vaan lähinnä kyse on ollut siitä mitä olen seuraavaksi halunnut.

Mittakamoissa tulee lähes poikkeuksetta aina fiksiä ja toisin kuin itsekäytettävissä mittatilaisupalveluissa (kuten HP:n käyttämä Modern Tailor), mittavirheistä aiheutuneet mokat ei jää omalle kontolle.

Schoffan kanssa on sama säätökuvio edessä, kun katomme ekan paidan mitoista pesujen jälkeen tarvittavat muutokset.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1172 : 01.03.14 - klo:11:59 »
Tuo kolmas kerta toden sanoo lienee aika yleinen ilmiö. Olen Luxiresta tilannnut kahdesti ja veikkaisin että seuraavalla kerralla menee sitten just nappiin. Yhden ja toistaiseksi ainoan kerran teettänyt Schoffan kautta, eivätkä paidat istu siten kuin mittapaitojen kuuluisi vaan huonommin kuin valmispaita josta hihat korjattu. Jos tilaan seuraavan kerran, ilman muuta aiempi paita mukaan ja sovitaan muutokset. Olen sikäli samaa mieltä joidenkin kanssa, että kotimaisen nettitilaamisen (eli esim. Herrainpukimon nettikauppa) suosiminen edullisemman ja ripeämmän ulkolaisen sijaan on turhaa. Mutta toisaalta olen myös sitä mieltä, että mikäli asuisin Turussa (luojan kiitos että en, muistot inttiajalta Heikkilän kasarmilta ovat yhä vuosikymmenien jälkeen happamat) asioisin varmasti Herrainpukimossa ja maksaisin sen lisähinnan saadakseni parempaa palvelua ja näkemystä asioista kuin mitä itse itselleni on tarjota, aivan kuten täällä Helsingissä nyt teen (Schoffa, Stocka, Solo, Tuomo, jne). Kivijalka on kivijalka, siellä hypistellään, pohditaan ja saadaan toivottavasti hyviä neuvoja. Netistä tilataan kun tiedetään mitä tilataan ja halvimman mahdollisen kautta.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1173 : 01.03.14 - klo:12:04 »
Onko muuten myymälässä paljonkin laajempi valikoima kankaita mitä verkkokaupassa?

Itse sain tunnukset verkkokauppaan heti ekalla kerralla ja eka paitakin oli hyvä.

Don

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1174 : 01.03.14 - klo:16:41 »
Pahoittelen suuresti asiakaskokemuksia, jotka eivät ole menneet ns. Strömsö-meiningillä. Herrainpukimo on kolmen intohimoisen nuoren jannun perustama vaatefirma, ja ainoastaan Jussilla oli ennestään kokemusta vaatepuolen bisneksestä. Tässä on ollut todella paljon opeteltavaa, mutta uskomalla omaan juttuun olemme nyt kasvamassa kolmatta vuotta peräkkäin liikevaihtoa noin kaksinkertaistaen ja meillä on ilahduttava määrä vakiasiakkaita, joten kaikissa tapauksissa palvelu ja tuote eivät ole voineet olla huonoja.

Meille on tulossa uusi verkkokauppa kevään mittaan, mikä korjaa toiminnallisuusongelmat tunnusten kanssa. Nykyiseen on juuri vastikään pantu merkittävä summa jatkokehitystä varten rahaa, jotta pahimmat ongelmat saadaan vihdoin fiksattua.

Paitapuolella toimittaja on näillä näkymin menossa uusiksi Euroopan sisällä paidat valmistavaan, joten toimitusaikaan saadaan merkittäviä parannuksia.

Farmer Johnin tapauksessa paita lienee ensimmäinen meiltä tilattu mittapaita. Yleensä täydellinen istuvuus saavutetaan 3. paidan kohdalla toisen paidan ollessa jo _hyvin_ lähellä optimi-istuvuutta. Jos Farmer John haluaa antaa meille vielä mahdollisuuden, tarjoamme seuraavan paidan veloituksetta. Tervetuloa myymälään!

m:n tapauksessa paidan viivästys johtui todnäk. siitä, että en pomona ollut osannut kyhätä prosesseja sellaisiksi, että ne olisivat toimineet kunnolla Tuomaksen loman aikana. Nyt meillä on 'pukimon tiimissä messissä todella lahjakas prosesseja työkseen kehittävä herrasmies, joten ensi kesän lomien aikaan vastaavaa ei tapahdu, jo senkin takia, että me opimme virheistämme.

Uutta lepolestierää joudutaan odottamaan, koska firmassa ei saatu rahoituskuvioita kuntoon uuden erän tilausta varten siinä kohtaa, kun lestit olivat loppumassa. Tämä johtui siitä, että päätöksenteko erään osakkaan kanssa ei toiminut. Ostin viime kuussa ko. osakkaalta osakkeet pois, joten kyseisestä syystä viivästyksiä ei jatkossa tapahdu. Harmittavasti itsellä meni tuohon viisinumeroinen määrä fyrkkaa, tarkemmin ottaen kaikki mitä minulla oli ja isot lainat päälle, joten menee muutama päivä, jotta saan rahoituksen uuteen lepolestierään.

Jos haluatte nopeuttaa uuden lepolestierän saapumista, ostakaa multa auto pois niin saadaan heti uusi tilaus sisään:

Hyötyajoneuvo: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vaneo/6227646

Jokapäiväinen hupiajoneuvo: http://www.nettiauto.com/smart/roadster/6232685

Tässä kohtaa 'pukimon kehittäminen on tärkeämpää kuin se, että mulla on auto.

Avoimuus/läpinäkyvyys on ainakin mulle kova juttu tän päivän nettikaupassa. Arvostan tätä viestiä ihan tajuttomasti.

Herttua

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1175 : 01.03.14 - klo:17:48 »
^ Sama. Herrainpukimolle toivon kaikkea hyvää.
"The better you dress, the worse you can behave."

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1176 : 01.03.14 - klo:18:31 »
Harmittavasti itsellä meni tuohon viisinumeroinen määrä fyrkkaa, tarkemmin ottaen kaikki mitä minulla oli ja isot lainat päälle, joten menee muutama päivä, jotta saan rahoituksen uuteen lepolestierään.

Jos haluatte nopeuttaa uuden lepolestierän saapumista, ostakaa multa auto pois niin saadaan heti uusi tilaus sisään:
Tämä tarkoittanee Suomeksi, ettette saa (enää) tavaraa muutoin kuin käteismaksulla?  Tilaukset on kuitenkin maksettava tilausta tehdessä.  Olette siis jonkinlaisessa kassakriisissä?

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1177 : 01.03.14 - klo:18:38 »
Tämä tarkoittanee Suomeksi, ettette saa (enää) tavaraa muutoin kuin käteismaksulla?  Tilaukset on kuitenkin maksettava tilausta tehdessä.  Olette siis jonkinlaisessa kassakriisissä?

Harvoin (jos koskaan) pikkufirmoilla on mitään luottotiliä vendoreille kun puhutaan kansainvälisestä pienen mittakaavan toiminnasta.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1178 : 01.03.14 - klo:19:29 »
^^ olen itse ns. between jobs ja olenkin ryhtynyt aikani kuluksi markkinoimaan ja tuomaan Eurooppaan Kiinasta oman alani hi-tech -tuotteita (kyllä, Eurooppa alkaa jäämään kohta jälkeen oikeastikin) ja päämieheni toimittaa vain ja ainoastaan maksua vastaan, ilman maksuaikaa ja riippumatta asiakkaasta. Olen joutunut selittelemään miljardiluokan globaalille, alansa suurimmalle firmalle että luottoa ei heru ja rahat ensin, tavara sitten. Tietämättä mistä herrainpukimon lestit tulevat, sanoisin ettei kuvattu tilanne yllätä eikä mielestäni kerro sen kummemmin kassakriisistä kuin muustakaan.
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:19:31 kirjoittanut Laurentius »

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1179 : 02.03.14 - klo:00:16 »
Harmittavasti itsellä meni tuohon viisinumeroinen määrä fyrkkaa, tarkemmin ottaen kaikki mitä minulla oli ja isot lainat päälle, joten menee muutama päivä, jotta saan rahoituksen uuteen lepolestierään.

Jos haluatte nopeuttaa uuden lepolestierän saapumista, ostakaa multa auto pois niin saadaan heti uusi tilaus sisään:
Tämä tarkoittanee Suomeksi, ettette saa (enää) tavaraa muutoin kuin käteismaksulla?  Tilaukset on kuitenkin maksettava tilausta tehdessä.  Olette siis jonkinlaisessa kassakriisissä?

Lestit tulevat Kiinasta ja eivät mene tuotantoon ennen kuin ne on maksettu. En mäkään myisi isoja lasteja tavaraa Kiinaan ilman, että sieltä tulisi eka fyrkkaa mulle. Siten veikkauksesi on oikea, mutta tuo (enää) on turha, koska ko. valmistaja ei ole muuttanut maksuehtokäytäntöjään.

Me emme osta tukkureilta vaan valmistajilta. Päätoimialamme ei ole olla jälleenmyyjä. Meillä on omat meille customina tehdyt ja brändätyt tuotteet.

Saksalaisten kanssa maksuehdoista on paljon helpompi neuvotella kuin esim. kiinalaisten tai englantilaisten.
« Viimeksi muokattu: 02.03.14 - klo:00:22 kirjoittanut tuc »
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1180 : 02.03.14 - klo:11:45 »
Ne, joilla on ymmärrystä pk-yrityksen liiketoiminnasta, tietävät, että jokainen vahvassa kasvussa oleva yritys on väistämättä kassakriisissä. Käyttöpääoma kasvaa ja rahaa sitoutuu liiketoimintaan enemmän ja enemmän vaikka tulos näyttäisi kuinka erinomaiselta ja verottaja lähettää laskujaan. Kassan saa oikaistua lopettamalla kasvamisen...

...tai myymällä auton. Erinomainen asenne!

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1181 : 02.03.14 - klo:12:42 »
Noh, meillä on kuitenkin palkat (pl. oma palkkani, josta pidättäydyn tällä hetkellä) ja laskut maksettu ja rahoitusyhtiölainaa on nolla euroa, joten kriisistä puhuminen olisi ehkä vähän raffia. Kassa on usein tällaisissa firmoissa piukassa, paitsi jos on tosi rikkaasta perheestä ja voi paukutella kymppitonneja menemään tosta vaan. Mä en ole, vaikka vakavaraisen perheen kersa olenkin ja sen ansiosta uskallan näitä juttuja tehdä, kun ei ole velkavankeudesta pelkoa.

Mutta joo, meillä ei oo tällä hetkellä rahaa tehdä kaikkea sitä mitä osattaisiin ja pystyttäisiin. Se on toimarin homma hoitaa toimintaympäristö siihen jamaan, että firman kasvu ei oo rahoituksesta kiinni ja siihen meillä on jo erilaiset rahoitusmallit valmiina:

- Haetaan julkiselta puolelta yrityslainaa, Finnveralla on tällä hetkellä hyviä kasvuyritystä tukevia lainoja tarjolla
- Meikä pistää omaa rahaani myymällä tarpeetonta omaisuuttani. Parilla kympilläkin tekee ihmeitä tällaisessa firmassa.
- Otetaan kohdennetulla uusosakeannilla piensijoittajia koska tällä hetkellä mulla on tarpeettoman suuri potti HP:n osakkeista. Sijoittajia on jo tarjolla, mutta me huolitaan vain sellaisia, joiden kanssa on hyvä fiilis tehdä päätöksiä. Yksi sijoittaja on jo hyväksytty.
- Puretaan varastoa tehostamalla myyntiä.

Ja tietty tärkein:

- Normaalista toiminnasta tuleva tulorahoitus, joka tulee tämän kevään törkeän kovista myynneistä, koska meillä toimii jutut paremmin kuin koskaan ja hyvin toimiva mittapukujen myynti starttaa jo tässä kuussa valikoiduille yksilöille. Ensimmäiset parikymmentä menevät tutuille ja vakiasiakkaille, koska jos tulee jotain ongelmia niin ko. asiakkaille on helpompi selittää, jos joku menee pieleen. Oletus on, että ei mene kun prosessi on pitkälti hiottu ja testattu, mutta me varaudumme silti siihen, että välillä tulee huteja. Ja nämä ensimmäiset saavat tietenkin pukunsa pari sataa euroa halvemmalla ja silti täydellä palautusoikeudella.

Jos olisi kriisi, meikä olisi kriisimoodissa. Mä oon erittäin onnellinen ja lunki, joten ei meillä mun mielestäni oo kriisiä. :)
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1182 : 02.03.14 - klo:13:10 »
^Eikä meikällä tarkoitusta ruokkia mielikuvaa moisesta kriisistä!

Kassa on usein tällaisissa firmoissa piukassa, paitsi jos on tosi rikkaasta perheestä ja voi paukutella kymppitonneja menemään tosta vaan.
Silti erittäin vakavaraistenkin pääomasijoittajien pienet kasvuyritykset ovat yleensä pienoisessa "kassakriisissä". Mielestäni tämä kuvastaa tehokkaasti kiertävää rahaa ja sen järkevää käyttöä. Rikaskin mutta viisas omistaja tietää, että "ylimääräiset" rahat voi aina laittaa turvallisempaan osoitteeseen kuin yritykseen ja siksi yritykset rullaavat nykyään minimeillä kassan suhteen.

Ja molemmat viestini olivat siis täysin off-topic ilman minkäänlaista käsitystä HP:n toiminnasta tai halua tehdä siitä väitteitä. Lähinnä kannanotto tuohon Don Pedron huoleen kassaongelmista. Ne ovat nykyään jokaisen menestyvänkin yrityksen arkipäivää.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1183 : 02.03.14 - klo:14:41 »
Palaan vielä kysymykseen jonka tuossa aiemmin esitin, mutta se taisi jäädä tärkeämpien asioiden alta huomaamatta.

Lainaus
Onko muuten myymälässä paljonkin laajempi valikoima kankaita mitä verkkokaupassa?

Tähän varmaan oli jo vastaus jossain, mutta hakusessa siis mm. rentoja oxford kankaita eri väreissä. Verkkokaupasta löytyy seuraavat:
- Blue oxford stripe
- Light blue oxford stripe
- White french oxford
- Lightblue oxford

Onko esimerkiksi raidallisia, yksiväristä vaaleanpunaista?

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Ab Herrainpukimo Oy
« Vastaus #1184 : 02.03.14 - klo:15:57 »
^ Välitin kysymyksen Tuomakselle hänen työsähköpostiinsa eli osoitteeseen [email protected], vastaus tulee tiistaihin mennessä. En osaa itse vastata lonkalta, mikä olisi paras kangas tässä tilanteessa. Tuomas osaa meistä vastata parhaiten, mutta hän on seuraavaksi töissä vasta tiistaina.

Tuomas ei ole foorumi-ihmisiä joten hän ei lue tätä ketjua säännöllisesti.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.