Kirjoittaja Aihe: Edulliset puvut  (Luettu 53480 kertaa)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Edulliset puvut
« : 05.07.11 - klo:20:38 »
Hei

Olen uuden puvun tarpeessa. Hintaa ei ihan hirveästi saisi olla. Mielellään kahden sadan pintaan mutta voidaan venyä sinne kolmen sadan paikkeille myös.

Keskustelu lähti liikkeelle mittatilauspaidat kejusta postista http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=738.msg43225#msg43225

Jonka posteihin vastaan tähän ketjuun näin:

Totta kyllä noi. Ja hylkäsinkin nyt tuon vaihtoehdon. Luulen että kierrän katsomassa noita kivijalkakauppoja. Kyllä kait mä suurinpiirtein normaalivartaloinen olen. Mitä nyt vatsaa hieman löytyy. Muutama vaihtoehtokin on jo katsottuna. Dressmann, T.M Levin sekä todella makea suitsuplystä. Se menee tosin hieman yli budjetin mutta saattaisin ehkä just ja just venyä sen verran. (mukaan laskettu mahdollinen vaatturikeikka). En vaan ymmärrä näiden kokoluokitusta http://www.suitsupply.com/shop/1.P2955/Suit?filter_21=638

H&M:n nettisivuilta ei löytynyt pukuja ollenkaan. Ebay on vaihtoehto myös mutta en osaa sieltä oikein katsoa niitä...

Ja asuinpaikka on Kuopio mikä hivenen rajoittaa valikoimaa :/


PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #1 : 05.07.11 - klo:20:55 »
Kokemusta on vain Dressmann, M&S ja TM Lewinin puvuista. Näistä TM Lewin on ehdoton ykkönen, M&S seuraa hyvin perässä mutta Dressmann on leikkaukseltaan aika kuraa. Suitsupplyä aion kokeilla jossain kohtaa, mukavan rohkeita kuoseja ja maukkaita kankaita - ainakin kuvissa, nam :).

Onko kellään Suitsupplyn ja TM Lewinin pukuja, voiko kommentoida kainaloaukon suuruutta, kummassa on parempi liikkumavara käsille?

Lisäys: Suitsupplyn kokoja ymmärtävät, mikä on kokoni Suitsupplyllä jos brittikokona olen 40L-takki ja 34" vyötärö 32" lahje -pituus?
« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo:20:57 kirjoittanut Hypno »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #2 : 05.07.11 - klo:21:39 »
Kokemusta on vain Dressmann, M&S ja TM Lewinin puvuista. Näistä TM Lewin on ehdoton ykkönen, M&S seuraa hyvin perässä mutta Dressmann on leikkaukseltaan aika kuraa. Suitsupplyä aion kokeilla jossain kohtaa, mukavan rohkeita kuoseja ja maukkaita kankaita - ainakin kuvissa, nam :).

Onko kellään Suitsupplyn ja TM Lewinin pukuja, voiko kommentoida kainaloaukon suuruutta, kummassa on parempi liikkumavara käsille?

Suitsupplyn kankaat eivät livenä näyttäneet niin ihmeellisiltä, eli kannattaa netin kuvia katsoa tuolla silmällä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #3 : 05.07.11 - klo:21:44 »
^ Tästä eri mieltä.

Edit. Riippuen tietysti melko subjektiivisesti määriteltävästä "niin ihmeellisiltä"-käsitteestä.

Sprezzaturpa

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #4 : 05.07.11 - klo:23:02 »
Suitsupplysta sen enempää tietämättä, kuvissa niissä näyttäisi olevan takin napit aika korkealla. Tämä ei useimpien päällä näytä yhtä hyvältä kuin alemmalla napituksella varustetut takit. Myöskään tuo yhdistelmä toimivat napit ja vain yksi koko (eli esim. 50 koosta ei ole erikseen pitkää tai lyhyttä mallia) ei houkuttele. Hypno, sulla on aika samat mitat kuin mulla ja noista eurokooista 50 tai 52 on sopinut yleensä mulle, vähän puvusta riippuen. Veikkaan kyllä, että jos olet 40L takkia käyttänyt niin hihojen pituus tulee ongelmaksi.

Dressmannia ei voi kyllä suositella. Siellä tuntuu olevan unohdettu että pukuja on muissakin väreissä kuin musta ja hiilenharmaa.

Henkkamaukasta olen joskus ihan kivan näköisiä pukuja löytänyt, ei tosiaan löydy nettisivuilta. Ovat vaan lähes poikkeuksetta n. 70% polyesteria, joka ei ole ollenkaan hyvä juttu. Sinänsä harmi, mallit on yleensä olleet varsin hyvin nuoremmalle kundille sopivia. Zarassa sama juttu.

Ketjun aloittajaa suosittelisin ehkä tsekkaamaan esim. jotain Halosen tai Stockan alennusmyyntejä, jos sellainen sattuu lähettyviltä löytymään.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #5 : 05.07.11 - klo:23:11 »
Mikäs siinä eBayssa on vaikeaa? IMHO helpompi sieltä on vaatetta löytää kuin pääkaupungin liikkeistä.
« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo:23:23 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #6 : 05.07.11 - klo:23:15 »
^ Tästä eri mieltä.

Edit. Riippuen tietysti melko subjektiivisesti määriteltävästä "niin ihmeellisiltä"-käsitteestä.

Tarkoitin, että kankaat näyttivät livenä aika halvoilta, joten olisin varovainen kuosin kanssa netistä tilatessa. Luottaisin nettikuvissa enemmin leikkaukseen ja muuhun ja valitsisin kankaan ja kuosin enemmän varman päälle.

Parry

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #7 : 05.07.11 - klo:23:37 »
Kuopion suunnalla majaillessa kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa Turo Tailorin outlet-myymälä. Valikoimaa on ollut ihan hyvin, kun olen siellä vieraillut ja hinnat alhaalla. Puvun olen siellä ostanut reilusti alle sadalla eurolla, että budjettiin sopii ainakin. Turon puvut kuitenkin on usein polyesteriä, mikä ei liene yllätys.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #8 : 06.07.11 - klo:07:11 »
..nyt on tuomio lähellä!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #9 : 06.07.11 - klo:07:41 »
H&M-kommenttini syynä olivat lippulaivaliikkeen 100% villa -puvut ja vastaavat luonnonkuitutuotteet. Jos T.M. Lewiniin on uskallusta, suosittelen lämpimästi - ei liikaa olkatoppausta ja järkevänkokoiset kädentiet = toimii. Etenkin nyt aleaikaan hinta-laatusuhde on kova (Travel Suit voisi ehkä sopia budjettiin, vilkaise ainakin).
Kaikki villa tottelee rautaa.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #10 : 06.07.11 - klo:08:29 »
..nyt on tuomio lähellä!

Joo, ei missään nimessä, varsinkaan Kuopiossa asuvana kannata käydä edes tsekkaamassa, jos kaupungista löytyy TT:n outlet-myymälä ja muuten tarjonta ei kylässä ole kehuttavaa. Siinähän nyt voi hävitä ensinnäkin sen ajan, mitä käyttää siihen matkaan ja putiikissa kiertelyyn.

H&M-kommenttini syynä olivat lippulaivaliikkeen 100% villa -puvut ja vastaavat luonnonkuitutuotteet.

Sunnuntaina piipahdin tuolla Aleksin myymälässä ja jos Helsingissä liikkuu, niin kyllä tämä kannattaa tsekata. Tarjolla ihan reilusti mainittuja 100% villaa sekä puuvillaa olevia pukuja eri väreissä. Itsellä on hautajaisiin mustan puvun hankkiminen edessä ja tuolla olisi ollut tarjolla super 110s-kankainen, vuori muistaakseni viskoosia. Harmi vaan, että napitus näytti jotenkin sellainen "2-roll to -1 viritelmältä" ja oli sitten vielä häly napsautettu kiinni ylempään napinreikään. Siinä jäi sitten kokeileminen hieman puolitiehen.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #11 : 06.07.11 - klo:12:18 »
..nyt on tuomio lähellä!

Joo, ei missään nimessä, varsinkaan Kuopiossa asuvana kannata käydä edes tsekkaamassa, jos kaupungista löytyy TT:n outlet-myymälä ja muuten tarjonta ei kylässä ole kehuttavaa. Siinähän nyt voi hävitä ensinnäkin sen ajan, mitä käyttää siihen matkaan ja putiikissa kiertelyyn.

H&M-kommenttini syynä olivat lippulaivaliikkeen 100% villa -puvut ja vastaavat luonnonkuitutuotteet.

Sunnuntaina piipahdin tuolla Aleksin myymälässä ja jos Helsingissä liikkuu, niin kyllä tämä kannattaa tsekata. Tarjolla ihan reilusti mainittuja 100% villaa sekä puuvillaa olevia pukuja eri väreissä. Itsellä on hautajaisiin mustan puvun hankkiminen edessä ja tuolla olisi ollut tarjolla super 110s-kankainen, vuori muistaakseni viskoosia. Harmi vaan, että napitus näytti jotenkin sellainen "2-roll to -1 viritelmältä" ja oli sitten vielä häly napsautettu kiinni ylempään napinreikään. Siinä jäi sitten kokeileminen hieman puolitiehen.

Joo siellä Turon myymälässä olisi tarkoitus kyllä käydä. Olen siellä pari kertaa käynytkin aikaisemmin mutta ei ole puvut säväyttäneet ja kokoja ei ole meikäläiselle ollu. Liian isoja tai pieniä kaikki.

Onko tosiaan niin että H&:N pukuja on lippulaivamyymälässä mutta ei netissä? Pitää tuo H&M tarkistaa jos tulee reissua helsinkiin. Nyt ei kyllä ole tiedossa ennen seuraavaa puvun tarvetta joka on ens kuun lopussa...

Mikä firma tuo M&S on?

T.M. Leviniltä on tosiaan puku harkinnassa. Myös se travel suit. Mietityttää vaan että kuinka vaalea tuo sininen siinä on. http://www.tmlewin.co.uk/Travel-Suit-Plain-Navy-2-Button-Suit---30338B/30338B,en_GB,pd.html?start=1&cgid=MensTailoring Yhden päälystakin Navy värissä sieltä tilanneena. Se oli tumma mutta näytti kuvassakin paljon tummemmalta kuin tuo. (kuvat voivat valehdella)

Ebaysta en osaa tilata sen takia kun en tiedä mikä on hyvää kamaa ja mikä ei. Myös vaatteiden kunto arveluttaa. En ole koskaan ostanut vaatteita netistä käytettynä.

Suitsupplyltä on tämä erityisesti kiikarissa. http://www.suitsupply.com/shop/1.P2955/Suit?filter_21=638 Siinä mietityttää tuo kangas että kuinka herkästi se on ryppyyntyvää. Ja tuo väri. Mutta näyttää suitsupplyn kuvat olevan sieltä "kirkkaasta" päästä. Ja noi koot ihmetyttää mua kun siellä on vissiin 23-122 välillä noita kokoja.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #12 : 06.07.11 - klo:14:03 »
TM Lewinin puvut ovat niitä ostaneiden tuttujen mukaan hintalaatusuhteeltaan hyviä.
Samaten ilmoitettujen tietojen perusteella myös vakuuttavat tässä kategoriassa. M&S:n myös tuntuivat ihan laadukkailta ja paria olen liikkeessä sovittanut, mutta toisaalta firmalla on aika paljon hajontaa eli nettitilaus on aika riski.

TM Lewiniä astetta heikompi on CT, mutta ihan hyviä käyttöpukuja voi saada halvalla etenkin kun "ale" loppuu ja oikeasti aletaan myydä normaalia pyyntihintaa halvemmalla. Kuopiossa on tosiaan syytä myös tarkastaa se Turon outlet. Turoltakin löytyy villaisia pukuja ja käsittääkseni niitä saa tuolta outletista ihan hyvään hintaan.

Muuten eBay on ystävä.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #13 : 06.07.11 - klo:14:44 »
Lienen foorumilla vähemmistössä, kun omistan Suitsupplyn pukuja, kaksi kappaletta.  Rehellisyyden nimissä en viitsisi enempää hehkuttaa, kun kyseessä on kuitenkin halpapuku ja pienimuotoinen fanitukseni lafkaa kohtaan alkaa olla varmaankin jo kiusallisen rajoilla.  Hinta ja laatu kuitenkin kohtaavat mielestäni.  Leikkaus on minulle erittäin hyvä: se vastaa kuvissa nähtyä.  Vastoin yleistä käytäntöä, puvut näyttävät oikeasti päällä samalta kuin kuvissa, eli droppi on vahva ja leikkaus rohkea.

Mielestäni kankaat eivät vaikuta mitenkään halvoilta.  Napit ovat minun mielestäni juuri siinä, missä niiden kuuluukin olla.  Mutta nämä ovat makuasioita.

Minulla on 2 suitsupply pukua ja puolisen tusinaa teetettyä pukua.  Pidän näitä ylpeänä, sillä ne eivät mitenkään kalpene teetettyjen rinnalla.  Isoin juttu on kuitenkin leikkaus ja istuvuus.  Minulta on moneen kertaan kyselty, missä olen juuri suitsupplyn puvun teettänyt.  Eli näillä spekseillä (istuvuus natsaa) puvut todella toimivat ehdottomasti hintansa arvoisesti.

Käyttökokemusta on vain kuukauden parin ajalta, joten kestävyydestä (ja siten siitä todellisesta laadusta) lienee liian aikaista puhua.  Itse ainakin näillä näppäimillä olen aikeissa ostaa näitä lisääkin.  Olen itse kokoa 52 yleensä, mutta tämä puku vaati kokoa 54.  Hihoja lyhennettiin puolitoista senttiä ja varaa jäi vielä aavistuksen verran.  Voin haluttaessa antaa joitain mittoja (tai vaikka kaikki).

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Edulliset puvut
« Vastaus #14 : 06.07.11 - klo:14:49 »
^ Itsellä käytössä on tällä hetkellä yksi SS:n puku ja se, kuten myös sovittelu Lontoossa ovat kyllä tehneet itsestäni myös lafkan suosittelijan. Etenkin kun hintakin on mitä on.

Onko molemmat omistamasi puvut Washington-linjaa? Jos ei, niin siinä tapauksessa kiinnostaisi, että onko mitoituksessa eroja ja jos on, niin millaisia? Sitten kun jaksat, niin laita vastausta vaikka tuonne lafkan omaan ketjuun offtopicin välttämiseksi...