Kirjoittaja Aihe: Bexley  (Luettu 326897 kertaa)

Kolibri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #585 : 02.11.17 - klo:22:32 »
Onko muilla Enfieldien omistajilla yhtä voimakkaat rypyt? Kengät menossa mukana jo 2.vuotta
Omasta mielestä hyvin hoidettu, tietyn väliajoin rasvailtu ja plankkailtu.

[Kuva]
Corrected grain leather -hälytyskellot soivat päässäni. Viitteitä tosiaan on ollut jonkin aikaa, että Bexley on alkanut ujuttamaan moskanahkaa jalkineidenkin pariin. Konkreettinen todistusaineisto näyttääkin lisääntyneen viimeisimmän perusteella.
(This section has abandoned itself)

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #586 : 03.11.17 - klo:11:41 »
Ei nuo kyllä ole corrected grainia sitten millään. Rypyt tuossa ovat normaaleja, ja siihen vaikuttaa myös jalan muoto. Toisaalta liika lankkikin saattaa aiheuta ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 03.11.17 - klo:11:43 kirjoittanut Ane »

apeltonen

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #587 : 20.05.18 - klo:20:50 »
Moi,

Onko kenelläkään kokemusta bexleyn kauluspaidoista? Onko laatu kohtuullista? Hinta olisi erittäin houkutteleva.

anttti

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #588 : 19.09.18 - klo:11:14 »
Moi,

Onko kenelläkään kokemusta bexleyn kauluspaidoista? Onko laatu kohtuullista? Hinta olisi erittäin houkutteleva.

Minulla on muutamia. Kangas on vaikuttanut laadukkaalta, kestänyt ainakin tähänastisen käytön hyvin eikä muutenkaan mitään moittimista.

Ensimmäisen tilasin meikäläisen numeroinnin mukaan ja oli kauluksesta vähän väljä. Olen ollut oppivinani, että Bexleyn mitoitus on aika lailla juuri sitä, kuin kaulasta mitaten noin virallisesti ottaen pitäisi ollakin, kun taas (oman kokemukseni mukaan) täällä kun menet kauppaan niin vastaava paita olisi numeroa isompi. Mutta ottakaa tämä huomio vähän varauksella, syventymiseni aiheeseen ei ole suuri.

anttti

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #589 : 19.09.18 - klo:11:24 »
Onko muuten kenelläkään kokemusta Bexleyn puvuista tai bleisereistä? Eivät anna mitään mittoja erikseen, mutta olen ajatellut josko kuitenkin tilaisi jotain ihan testimielessä.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #590 : 06.10.18 - klo:14:08 »
Onko vertaistukiryhmällä kokemuksia Bexleyn chelsea-bootseista?

Talvea vasten tekisi mieli hankkia yhdet-kahdet parit siroja bootseja jotka toimisivat myös rennomman puvun (business casual) kanssa, ja nuo Dawson II Patin:it suklaanruskeina miellyttävät silmää kovasti. Peilikiillotettuna olisivat vaikuttavan näköiset.

https://www.bexley.com/Bexley/en/p/dress_shoes/dawsoniipatin?coloris=noir
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #591 : 06.10.18 - klo:16:09 »
Tuossa mainitaan erikseen "leather welt".

Itsellä on jotkut Bexleyn chukkat. Niissä on reunos jotain muovia. En voi suositella niitä, mutta ehkä tuo mainitsemasi malli on eri maata.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #592 : 27.11.18 - klo:06:59 »
Olen kyllä ollut Bexleyn kenkiin varsin tyytyväinen hintaansa nähden. Varsinkin nuo Dawson II Patinit tummanruskeat ovat tuntuneet ja näyttäneet hyvältä. Puvun kanssa niitä ei ole kuitenkaan tullut käytettyä. Täällä paljon kehutut Enfieldit pitäisi vielä ostella ja testata.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #593 : 03.01.19 - klo:19:06 »
Nyt on Private Salet vielä tämän kuun seitsemänteen asti auki. Harmittavasti mustia perinteisiä Enfieldeja ei enää tehdä tai sitten ei ole tällä hetkellä tarjolla. Mustissa Enfieldeissä on tuollainen varmaankin kangasosa varressa, kun taas molemmat ruskeat mallit ovat varrestakin samaa nahkaa.

Frank

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #594 : 19.01.19 - klo:16:29 »
Kirjoitanpa vaihteeksi kokemuksiani Bexleysta, kun sattui tämä ketju olemaan esillä. Ensi kertaa tilasin Bexleylta kenkiä vuonna 2012. Silloin mukaan sattui melko matalavartiset ridgeway-pohjaiset Watford-bootsit ja dainite-pohjaiset mustat oxfordit. Tämän jälkeen en ole Bexleyltä kenkiä tilannut, mutta muita tuotteita paljonkin. Kengistä kuitenkin sen verran, että nahan laatu ei mitään huippuluokkaa ole ollut, vaan siihen on tullut syviä juonteita ja pientä halkeamaa molempiin pareihin, vaikka kenkiä on säännöllisesti hoidettu. Mitään muovi tms. pinnoitusta nahassa ei kuitenkaan ole ollut, eli corrected grain leather ei ole kyseessä. Myös toisesta bootsista kannan liimaus petti melko äkkiä, joskin se oli halpa korjauttaa, ja on sen jälkeen kestänyt. Hinta Bexleyllä on aina ollut halpa, joten hintansa arvoisia nuo molemmat kengät ovat toki olleet, ja päihittävät kyllä minkä tahansa markettikengän mennen tullen. Silti jäävät selvästi todellisten laatuvalmistajien jalkineista. Yksi hyvä puoli noissa Bexleyn jalkineissa on ollut. Niiden pohjan kumilaatu on ollut varsin pehmeää ja pitävää myös jäällä ja lumella. Tämä on ongelmana mm. useimmissa brittiläisissä laatujalkineissa. Tosin, kun äskettäin vierailin Bexleyn sivuilla, huomasin, että heidän kenkänsä on nykyään tehty pääosin Blake-welted tekniikalla. Omat Bexleyni olivat Goodyear-welted kenkiä, joten ainakin sen perusteella valmistustekniikka ja todennäköisesti muukin laatu on mennyt alaspäin. Sen verran vaatimustaso on kengissä viime vuosina noussut, etten Bexleytä ole enää vuosiin varteenotettavan vaihtoehtona pitänyt.

Laatukenkiä minulla onkin yli 20 paria, ja useimmissa on Bexleyn lepolestit. Niiden laadun vaihtelusta on ollut keskustelua tällä foorumilla, mutta aina ovat minun mielestäni hintansa arvoisia olleet, vaikka joskus viimeistely on ollut heikompaa. Bexleyn kenkäharja on niin ikään hyvä, joskin alkuvaiheessa siitä irtosi jouhia melko runsaasti. Bexleyn boksereita on niin ikään tullut tilattua, ja niidenkin laatu on ollut hyvä. Erityisen tyytyväinen olen ollut Bexleyn housuihin. Minulla on niin chinoja kuin vakosamettihousujakin, ja niiden-laatusuhde on ollut hyvä. Istuvuuskin on erinomainen, kunhan olen löytänyt sopivan mallin. Esimerkiksi chinoissa ”adjusted fit” on ollut liian tiukka, kun taas ”normal fit” ihanteellinen. Vakosamettihousuissa taas ”adjusted fit” täydellinen, kun taas ”normal fit” liian väljä. Käytänkin nykyään paljon erilaisia Bexleyn housuja, ja sellaiset on tälläkin hetkellä jalassa. Yksi Bexleyn neule on tullut hankittua, ja sen verran se on nukannut, ettei laatua voi pitää kuin korkeintaan tyydyttävänä.

Nuo lepolestit ovat pääasiassa olleet syynä tehdä tilauksia Bexleylle. Siinä ohessa olen sitten muitakin tuotteita kokeilun vuoksi ostellut. Osaan kokeiluista olen tyytyväinen ollut ja osaan taas vähemmän tyytyväinen. Bexley yrittää olla klassisten laatuvaatteiden tuottaja halpaan hintaan, ja ajoittain siinä kohtuullisesti onnistuu. Kuten mainittu, minulle Bexleyn housut ovat olleet miellyttävä löytö. Istuvuus on hoisuissa toki tärkeää, ja siksi kaikki tuskin yhtä onnekkaita olisivat.

juhui

  • Kisälli
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #595 : 23.01.19 - klo:06:52 »
Bexleyn kengät kiinnostaa tyylin ja hinnan kannalta mutta kokojen takia on jäänyt mietityttämään. Sattuuko keneltäkään Bexley kenkien omistajalta löytyä Vagabondin kenkiä? Itsellä Vagabondeissa täydellinen istuvuus koossa 42, sopiiko sama 42 myös Bexleyllä?

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #596 : 10.04.19 - klo:18:00 »
Oletteko saaneet Bexleyltä bonareja? Reilun satasen ostokset poikivat näköjään 13€ voucherin.

Sormet syyhyää ostoksille, ettei tuo mene hukkaan. On se ovela tuo markkinamies. :)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

jkj

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #597 : 06.05.19 - klo:13:45 »
Onko muuten kenelläkään kokemusta Bexleyn puvuista tai bleisereistä? Eivät anna mitään mittoja erikseen, mutta olen ajatellut josko kuitenkin tilaisi jotain ihan testimielessä.

Ei omakohtaista kokemusta, mutta jos ranska luonnistuu (tai googlen kääntämä sivu kelpaa), niin arvio löytyy: https://www.commeuncamion.com/2019/02/04/costume-bexley-test-avis/

Yuccis

  • Kisälli
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #598 : 21.05.19 - klo:02:55 »
Just tulikin tilattua täältä kengät, parit housut ja jokunen paita. -Tilaus inessä torstaiehtoolla, paketti kotona maanantaina... Ei siis voi kuin kehua. Kauluspaidat mielestäni myös varsin jees, ja käyttöäkin kestää vallan mainiosti.

Ainakin meikäläinen siis suosittelee. Joskus yhdestä vyöstä laukesi solki ennen aikojaan, tästä reklamoituani uusi vyö olikin jo postissa pikaisesti..

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Bexley
« Vastaus #599 : 02.08.19 - klo:18:17 »
Nyt on tainnut lähteä kokonaan pois ilmainen toimitus yli 200€ tilauksille. Postikulut näyttävät olevan julmettoman isoja, kolmasosa lisää hintaan. Taitaa jäädä ainakin omat tilailut tähän, jos ei tule muutosta.