Kirjoittaja Aihe: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.  (Luettu 156770 kertaa)

Kouki

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #165 : 08.08.18 - klo:19:58 »
Tänään havaittua: Kaivarin kanuunassa paljon hyviä paitoja M/L kokoisille. Merkkeinä Canali, Gitman Bros, Corneliani, Schoffa yms, 10-15€/kpl. Myös solmiovalikoima oli hyvä.  Punavuoren patinassa yhdessä rekissä Zegnan ja Pal Zilerin takkeja 5 tai 6 kpl, vanhahtavat kuosit,  mutta 48-50 kokoisten kannattaa käydä katsastamassa.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #166 : 08.08.18 - klo:20:47 »
Tänään havaittua: Kaivarin kanuunassa paljon hyviä paitoja M/L kokoisille. Merkkeinä Canali, Gitman Bros, Corneliani, Schoffa yms, 10-15€/kpl. Myös solmiovalikoima oli hyvä.  Punavuoren patinassa yhdessä rekissä Zegnan ja Pal Zilerin takkeja 5 tai 6 kpl, vanhahtavat kuosit,  mutta 48-50 kokoisten kannattaa käydä katsastamassa.

Vissiin pääkanuuna eikä tuo Töölön "miesten maailma"?

Kouki

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #167 : 09.08.18 - klo:08:41 »
Joo Vuorimiehenkadun putiikissa nämä:)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #168 : 26.09.18 - klo:17:37 »
Jollekin E.K. nimiselle oiva mahdollisuus kokeilla Nippanappan laatua:
Nahkasalkku 60€
https://m.tori.fi/vi/50491747.htm

Eikö Ville ole kehunut kyseisen pajan tuotteita?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #169 : 26.09.18 - klo:18:28 »
Muotokielen ja materiaalien puolesta Nippanappa on sopiva vapaa-ajan laukkuja varten, parkkinahka ja leveä ommel eivät mielestäni sovi puvun kaveriksi. Suomalaiseksi käsityöksi on verrattain halpaa, en osaa arvioida, miten ikääntyy. Liikkeellä on puolensa ja puolensa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurenz K

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • Vaikutteita
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #170 : 27.09.18 - klo:01:43 »
Onpa outo, epäsymmetrinen läppämalli ja punainen väri!
"Siististi ja tilanteeseen sopivasti pukeutumalla kunnioitat itseäsi ja toisia"

Miika

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #171 : 08.10.18 - klo:18:42 »
Ei nyt ehkä varsinaisia löytöjä, mutta Sörnäisten UFF:ssa on paljon laadukkaita irtotakkeja koossa 52R.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #172 : 18.10.18 - klo:11:58 »
Lauttasaaren Emmauksessa olisi nyt sellaiset vintagebyysat että oksat pois. Lapussa lukee että 30-luvulta ja hinta 25€. Valmistaja- tai kokomerkintää en nähnyt, mutta laadukasta tekoa ja hienoa tweediä näyttäisi olevan, eikä ihan pikkumiehen kokoa. Housunlahkeissa tuollaiset jännät kiristimet. Ei ole slim-fit. Perhana kun upeat, mutta liian pitkät minulle.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #173 : 18.10.18 - klo:15:15 »
^onko yhtään käsitystä siitä, minkä kokoinen voisi olla (muutaman koon tarkkuudella)?  Tyyliin 40/50/60 ?

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #174 : 18.10.18 - klo:15:54 »
^vannomatta paras, nuo kun pussittavat aika lailla ja vaikka minulla on kokemusperäisesti huono silmätuntuma mitä kokoihin tulee, olin heti näkeväni että minulle liian iso (olen alle 170cm mutta vyötärönympärys n. 100cm).  Ja  lahkeiden ei noissa kai ole tarkoitus ihan kantapäähän asti tullakaan, joten sanoisin että vähintään 180-senttiselle ja hieman isommalle vyötärölle. Nyt kun jäin miettimään, niin ehkäpä tuonne voisi soittaa ja pyytää mittoja? Rouvat ovat vapaaehtoisesti siellä töissä, ja kokemukseni mukaan kiinnostuneita juttelemaan kaikesta myytävästä olevasta, etenkin erikoisuuksista.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #175 : 19.10.18 - klo:13:04 »
^onko yhtään käsitystä siitä, minkä kokoinen voisi olla (muutaman koon tarkkuudella)?  Tyyliin 40/50/60 ?

Kävinpä tänään huvikseni sovittamassa ja ottamassa mittaa. Housujen lahje on ulkosaumasta mitattuna n. 92cm. Yllätyksekseni housut olivat vyötäröltä liian naftit minulle. Housujen napituspisteessä mittanauha antoi vyötärönympäyksekseni aika tarkkaan 100cm, nuo jäivät 6-7cm vajaiksi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #176 : 19.10.18 - klo:15:43 »
Näin myös nuo housut paikan päällä joku 2 tai 3 viikkoa sitten. Oikein houkuttavat, mutta valmistajan lätkää ei löydy, ei kankaasta infoa, ja huonossa kunnossa. Korkeintaan vintage-harrastajalle noita suosittelisin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #177 : 19.10.18 - klo:18:10 »
^Olisivatko mahdollisesti homemade tms., itsekin lappusia etsin turhaan. Vuori sisältä oli väljähtäneen näköinen eli värjäytynyt ja hieman kulunut, mutta itse kankaassa en kyllä nähnyt huonokuntoisuutta, eli ulkoisesti varsin hyvät ja vintagefiilistelijälle mainio löytö. Vai löysitkö niistä jotain mitä minä en - tiedän olevani suurpiirteinen ja nopeasti innostuva...?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #178 : 19.10.18 - klo:19:14 »
Se oli se sisäpuoli, joka on kuralla. Vuosikertavaatteessa juju on se kokonaisuus, jonka tulisi olla mahdollisimman alkuperäinen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #179 : 20.10.18 - klo:20:06 »
Hinta-laatu -suhde on aina hyvin kiinnostava juttu, ainakin minulle. Jos löytää jotain itselle merkityksellistä, joka ei ole täysin sitä mitä hakee mutta sinne päin, onko diili niin hyvä että erotuksella tuunaa ne puutteet joita artikkelissa on?

25€ pöksyistä ei ole paljon. Kuinka paljon sinun pitäisi satsata siihen että vaatturi muokkaa nuo juuri sinun mitoillesi? Ompelee ehkä uuden vuorin?

Jos tuohon uhraa ihan hatusta vetäistyn satasen, niin onko homma panostuksen arvoinen? Panostat 125€ ja saat vastineeksi jotain, jolla jo on historiaa ja johon olet liittänyt oman tarinasi.

Mitä uutta saat samalla rahalla? Jos ostat uutta, onko sillä tarinaa? Onko uudella tavaralla samalla tavalla tunnesidettä sinuun kuin jollain vintage-jutulla jonka olet muokannut haluamaksesi?

Toi reilu satku ei mielestäni ole mikään raha siitä että saat pienen sivutarinan osaksi omaa tarinaasi.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis