Kirjoittaja Aihe: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.  (Luettu 157550 kertaa)

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #135 : 14.10.16 - klo:15:18 »
^44 koko oli suuresti liioteltu, mutta muutamia hyviä vaihtoehtoja oli pienempijalkaisille tarjolla. Noin UK8 koon Church custom grade brown suede broque oli lähtenyt saman tien mukaani, jos olisi ollut oikeaa kokoa. Hinta oli 30e ja voihan se olla vieläkin. Koosta en mene mihinkään takuuseen nyt tässä näin.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #136 : 14.10.16 - klo:16:02 »
^No pahus vieköön, toivottavasti et tehnyt pitkää lenkkiä virheellisen tiedon perusteella. Olin kahden vaiheilla, ja meinasin uteliaisuuttani vielä käydäkin kenkähyllyn kautta, mutta en sitten kuitenkaan tehnyt niin.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #137 : 15.10.16 - klo:12:11 »
^^ Hahah, kiitos vinkistä, ne Churchit olivat tosiaan minun kokoani, joten poistin ne oitis! :-)

44-kokoiset kengät olivat sitten niitä Ballyja ja Bruno Magleja vaateräkkien alla.

Vielä löytyy n. koko 48-50 (suomalainen koko) mm. Austin Reed -kankaisia Oscar Jacobsoneja, jne., sekä varsin villejä 70-luvun 3-nappisia tweed-takkeja (mm. Daks)

Itselleni löysin Oscat Jacobson -puvun, mitä ostin tänään -ketjussa tavataan.

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #138 : 15.10.16 - klo:18:22 »
^Ilo palvella. Nuo Churchit ovat laadukkaan näköiset jo kauas. 


Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #139 : 26.11.16 - klo:18:24 »
Mainittakoon että Helsingin Lauttasaaren Emmauksessa on vieläkin nippu avaamattomissa paketeissa - siis NOS - vanhoja "Union made in USA" valkoisia Arrow -kauluspaitoja, kokomerkintä "15^2 33" (en tiedä mitä 15 potenssiin 2 tarkoittaa kokomerkintänä). Lienevät 70-80 -lukua. For all the trads/ivy´s out there....itselleni liian pieni kaulus. Muuten olisin jo rohmunnut kaikki jo aikaa sitten. En muista paitojen hintaa, muutaman euron kipale kuitenkin.

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #140 : 26.11.16 - klo:18:43 »
Tuusulan Femmatorilla on myynnissä 1960-luvun oliivinvihreä päällystakki Orimattilan villatehtaan gabardiinipäällyksellä sekä kelsivuorilla. Koko noin 52 ja hinta 18 euroa.

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #141 : 09.03.17 - klo:20:49 »
-



« Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo:14:46 kirjoittanut VSL »

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #142 : 10.03.17 - klo:02:48 »
Lauttasaaren Emmauksessa hyvä kokoelma irtotakkeja ja pukuja.

Paljon housuja, kauluspaitoja, chinoja ym. Kuulema eilen tullut iso satsi ja paljon oli hyvännäköisiä takkeja. Pääosin koot 56 tietämillä, mutta pienempiäkin oli, mm. herkullinen 48 italialainen. Merkkiä en nyt millään muista, infamöösi se kuitenkin oli.

Itse ostin 22€:llä (takit puoleen hintaan!) ilmeisesti aidon hiekanvärisen Burberrys':n raincoatin sieltä 90-luvun puolelta. Muutamaa pikkutahr... patinaa lukuunottamatta täydellisen hyvässä kunnossa. Kuulema jonkun diplomaatin jäämistöä tuotu.

^Taas? :-D

Onneksi 56 auttamatta liian iso koko minulle, reissussa kun olen enkä pääse hamstraamaan.

Viime vuoden puolella tuli tehtyä nippu loistavia löytöjä tuolta.

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #143 : 10.03.17 - klo:14:02 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo:14:47 kirjoittanut VSL »

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #144 : 10.03.17 - klo:16:28 »
Hitto, minähän olen 56! Onko se lauantaina auki?
--
-Mars-

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #145 : 10.03.17 - klo:17:09 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo:14:48 kirjoittanut VSL »

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #146 : 11.03.17 - klo:05:01 »
Joo, sinne ne diplomaatit käy kaatamassa vanhat pukunsa.

PS: vintagepukujen tekijämerkkejä on muuten hauska tutkia. Melko persoonallista ja tavallaan koskettavaakin nähdä siellä takin sisäpuolella tekijän merkkaus ja kuvitella kyseisen vaatteen elinkaari.

Käyn tuolla yleensä viikottain vilkaisemassa tilannetta. Brioni-takki, minullekin vanha mutta uudenveroinen Burberry rain mac, Loro Piana -kashmir -takki, Brooks Brothersin solmioita, Churchin mokkabroguet, jne. Hankintoihin ei mennyt montaa euroa, muokkauksiin ompelijalla kylläkin. Hihat pitää aina lyhentää, jos ei muuta.

Allekirjoitan täysin tuon vintageviehätyksen. Minulla se ulottuu kelloihin myös. Muutama viikko sitten olin smokkitilaisuusessa, ja päällä aikanaan Play it Again Samista ostamani käytetty mtm-smokki. Sisäpuolelta löytyi Harjun Pukine (tms) -nimisen liikkeen lappu, sekä aiemman omistajan nimi. Nimi oli niin erikoinen että oli helppo googlata ko. herra, ja nähdä vanhasta uutiskuvasta että samaa mittaluokkaa tosiaan olemme. 

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #147 : 13.03.17 - klo:14:28 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo:14:48 kirjoittanut VSL »

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #148 : 13.03.17 - klo:15:18 »
^ Hmm, hyvä kysymys. Ostin nuo joskus lokakuun tietämillä, korjausompelu sitten marras-joulukuun tietämillä muistaakseni. Ovat suunnilleen kokoa 52/54. Toinen oli Loro Piana -kashmirvillasta tehty, toinen oli jonkinlainen silkkisekoite, saksalaisen vaateliikkeen nimellä. Jos materiaali oli sormiahivelevän mukava niin todnäk jompikumpi. Oli siellä muitakin pieniruututakkeja muistaakseni.

Laurenz K

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • Vaikutteita
Vs: Kirppis- ja UFF-vinkit ym.
« Vastaus #149 : 15.03.17 - klo:13:55 »
Mikäli täällä edes on muita kuin minä Itä-Suomesta, niin nyt ois Joensuun SPR Kontissa Gloverallin navy peacoat kympillä, koko 50. Pientä nukkaa joka lähtee varmasti pois
"Siististi ja tilanteeseen sopivasti pukeutumalla kunnioitat itseäsi ja toisia"