Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6911293 kertaa)

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6975 : 29.03.12 - klo:14:02 »
Tämähän oli siis villi arvaus, jolla halusin herättää keskustelua. Jos useammassa ketjussa valitellaan, että Suomen talvessa ei voi nahkapohjakenkiä käyttää ja kalossit eivät ole vaihtoehto, niin siihen nähden yllättävän paljon nahkapohjakengät sisältäviä poseja on tänne tullut. Enkä nyt jaksa uskoa, että ihan kaikki ovat niitä parempia kenkiään joka päivä erikseen mukanaan kantaneet, kun pääsevät loskasta sisätiloihin. ;-)

Voin olla toki täysin väärässä.
Tai sitten kyse on vain siitä että MTOP-postauksia ei ehkä pääosin tehdä silloin kun lähdetään pilkille tai pulloja keräämään. Vuodenajalla ei ole merkitystä jos ulkona kävelyä on reissun aikana alle 100m.


TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6976 : 29.03.12 - klo:14:06 »
Täytyypä muistella näitä kalastusfiiliksiä taas kun saa veneen vesille. Kovin filosofinen kirjoitus.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6977 : 29.03.12 - klo:14:17 »
Tauno, luvallasi jaan tuon kalastuksen ontologiaa sivuavan Zen-tekstin blogin puolella Vieraskynänä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6978 : 29.03.12 - klo:14:23 »
Tauno, luvallasi jaan tuon kalastuksen ontologiaa sivuavan Zen-tekstin blogin puolella Vieraskynänä.

Antaa mennä.

Täytyypä muistella näitä kalastusfiiliksiä taas kun saa veneen vesille. Kovin filosofinen kirjoitus.

Mutta pitää varoa, ettei mene liian filosofiseksi tai tule väärinymmärretyksi! Kohta varmaan olen lukemassa zen-buddhalaisuutta ja kiillottelen japanilaista hi-tec -valmistajan tenkara-vapaani, sättien maailmaa pinnallisuudesta ja materian perässä juoksemisesta.

Pointti oli se, että musta on mukava jos saan reissussa katsella vähän kaunista maisemaan ja kalan paistettavaksi. Ei siihen viimeisintä nanoteknologiaa tarvitse - niin kauan on mukavaa, kun sukat ovat kuivat. Minun pitäisi tutkia tuota rajahyödyn käsitettä.

Sama homma pukeutumisessa, en tarvitse hyväksyntää italianauktoriteetteiltä tai emmerdaleihmisiltä, minulle riittää kun se kaunis tyttö aamulla työmatkalla hymyilee minulle - ja hyvällä tuurilla kehuu kenkiäni.
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:14:37 kirjoittanut Tauno »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6979 : 29.03.12 - klo:14:53 »
Tauno, luvallasi jaan tuon kalastuksen ontologiaa sivuavan Zen-tekstin blogin puolella Vieraskynänä.
Sama homma pukeutumisessa, en tarvitse hyväksyntää italianauktoriteetteiltä tai emmerdaleihmisiltä, minulle riittää kun se kaunis tyttö aamulla työmatkalla hymyilee minulle - ja hyvällä tuurilla kehuu kenkiäni.

Tai edes oma vaimo. Kehuja on viime aikoina riittänyt, kiitos Keikarin sivistävän vaikutuksen. :-D

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6980 : 29.03.12 - klo:15:22 »
Taunon H&M-puku näyttää yllättävän hyvältä noissa kuvissa, vaikka ei lähempää tarkastelua ja hypistelyä kestäisikään. Kalastuskirjoituskin oli suorastaan erinomainen ja sen sisällöstä voi varmasti jokainen ottaa onkeensa.

Kondan viimeisimmässä setissä on istuvuus oikein hyvin kunnossa!
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6981 : 29.03.12 - klo:15:39 »
Taunon H&M-puku näyttää yllättävän hyvältä noissa kuvissa, vaikka ei lähempää tarkastelua ja hypistelyä kestäisikään.

H&M:n täysvillapuvut kestävät yllättävänkin hyvin hiplailua ja vertailua. Saa mennä aika korkealle "merkkihierarkiassa" kotimaisten tavaratalojen mallistoissa, että parempaa saa. Silloinkin ero tulee materiaaleissa, ei työn laadussa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6982 : 29.03.12 - klo:15:42 »
Nykyään ei enää tehdä asioita päin persettä, koska yrittäminen itseisarvoisesti arvostettavaa, tekijästä tuntuu kivalta ja joku jossain saattaa digata. Lopputuloksena kaikki menee ja se on vielä tosi jees.
Tuon tapaamisen jälkeen olen hiljentänyt vauhtiani entisestään. - Tiedän, että tosissaan, veren maku suussa kalastaen olisin saanut moninkertaisen saaliin. Mutta enhän minä sellaista tarvinnut. Halusin ja haluan vain harrastella. Harrastaa paskasti.

Hieno teksti ja olen täysin samaa mieltä, mutta en nyt tajua miksi sen alkuun on pitänyt laittaa lainaus eri asiaa käsittelevästä viestistäni.

Sinälläänhän toki alleviivaat pointtini hienosti kiertotietä, mutta jotenkin on tunne, että tarkoituksesi ei ollut olla samaa mieltä...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6983 : 29.03.12 - klo:15:54 »
Hieno kirjoitus Taunolta! Mutta sitten hieman arkisempiin asioihin.

Minulla on edessä hieman virallisempi mutta ei pukua vaativa tapahtuma. Eli pukukoodina neule + suorat housut on täysin ok. Mitäs mietteitä teillä on asuistani? Pitäisikö neuleen alin nappi olla kiinni? Ylin nappi näyttää kyllä paremmalta kiinni. Solmio vai ei? Kumpi solmio? Paidan hihat (ja paita) ovat isohkot, ja sen tiedostan (jotain outoa ryppyä vyötäröllä). Toinen vaihtoehto olisi laittaa kokonaan jokin rennompi kauluspaita neuleen alle, jolloin jättäisin solmion pois.



[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6984 : 29.03.12 - klo:16:04 »
Lähinnä noissa häiritsee se, että paita ja neule eivät sovi yhteen kuvien perusteella.
Onko kyse sitten valaistuksesta vai mistä, mutta paita loistaa kuin Naantalin aurinko tuo liian ison kontrastin neuletakin kanssa.

Alanappi voi olla ihan hyvin auki, jopa näyttää paremmalta ja tuollainen paita vaatii solmion toimiakseen.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6985 : 29.03.12 - klo:16:06 »
Hieno teksti ja olen täysin samaa mieltä, mutta en nyt tajua miksi sen alkuun on pitänyt laittaa lainaus eri asiaa käsittelevästä viestistäni.

Sinälläänhän toki alleviivaat pointtini hienosti kiertotietä, mutta jotenkin on tunne, että tarkoituksesi ei ollut olla samaa mieltä...


Siksi, että luin kirjoituksesi huolimattomasti, enkä huomannut pointtiasi, ts. ymmärsin sen väärin. Luulin vastaavani lausahdukseesi tai tukevani sitä, mutta se meni metsään. Nousivat harrastamista käsitteenä pohtiessa mieleen nämä asiat, jotka sittemmin kirjoitin.

Tällaisista pitäisi vääntää tuoppi kourassa kasvotusten, eikä internetissä kirjoittaen. Tällöin palaute olisi välitöntä, eikä pitkiä harhailuja syntyisi. - Kuinka monet kerrat olenkaan pointtini hukannut sekavalla kirjoitustaidollani.

barcelona

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6986 : 29.03.12 - klo:16:16 »
Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos.

Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

...tämä siis taksipusakkamiehen suusta.
CB joudut tekemään uuden altin. Sut on paljastettu. Ei se nimimerkki vaan tuo tuttu pistävä tapa kommentoida jokaisessa vastauksessa.

Tuu takas. Paljon kivempaa kun kirjoitat omalla nimimerkilläs.

:) taksimies poistui paikalta ja cb saapui pari miinuuttia tämän jälkeen. Haiskahtaa siltä että Konda osui oikeaan.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6987 : 29.03.12 - klo:16:16 »
^^^^ Jos tarkoituksena on olla täysin naapurin näköinen ja olla erottumatta muista millään tavoin niin tuo on hyvä.

Itse vaihtaisin tuossa ihan kaiken:

Paidan hihat ovat aivan liian pitkät. Väri (sininen?) menee kyllä.
Cardigan on jotenkin ilmeetön, kuten luonnonmukainen möykky harmaata kiveä. Laita joku pirteä keväinen neule.
Mustat housut vaikka navyiksi.
Skraga uusiksi valittuasi neuleen.
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:16:22 kirjoittanut konda »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6988 : 29.03.12 - klo:16:18 »
Tällaisista pitäisi vääntää tuoppi kourassa kasvotusten, eikä internetissä kirjoittaen. Kuinka monet kerrat olenkaan pointtini hukannut huonolla kirjoitustaidollani.

Muistaakseni viestinnässä oikeinymmärryssuhde on maksimissaan 10% eli...
Siinä mielessä kaikille sattuu ja kaiken aikaa.

Itse olen niillä linjoilla, että kukin taaplatkoon tyylillään niin kauan kun ei pahasti satuta muita ja se pätee harrastamiseen myös, mikä on tapa rentoutua. Tosin olen myös sitä mieltä, että asioita on voitava arvioida, kaikkien ei tule pitää kaikesta ja kaikesta on voitava keskustella, jolloin joku roti on pidettävä. Se ei tarkoita vakavuutta vaan tiettyjä rajatolppia, jotka mahdollistavat keskustelun tolkullisuuden ja jopa jonkinlaisen etenemisen.

Ei niin, että siitä tarvisi mitään välittää mitä muut sanovat, mutta sanomiseen puuttuminen viittamalla sanojaan tai muuhun irrelevanttiin seikkaan on vaan onnetonta keskustelua. Etenkin jos alun perin on lähdetty hakemaan kommentteja tai jopa provoamaan.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6989 : 29.03.12 - klo:16:33 »
^

Word.