Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6912647 kertaa)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1245 : 10.06.10 - klo:12:36 »
...tuo takki löytyi aikanaan Uffin europäiviltä...

Erinomainen löytö! Todella hyvän näköinen rotsi.
There ain't no rest for the wicked...

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1246 : 10.06.10 - klo:12:40 »
Piti ihan googlata tuo Blue Peterin imago, sillä en ole ikinä osannut yhdistää ravintolaa seksuaalisin vähemistöihin.
Satuin vain olemaan siellä eilen paikallisen pursiseuran tilaisuudessa.

Tiedät kai, että selittely herättää aina enemmän kysymyksiä ?-)
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1247 : 10.06.10 - klo:13:46 »
http://antonhelsinki.blogspot.com/2010/06/red-in-porvoo.html
^ Näin sunnuntaina. :)

Kiitos kommenteista. Itseäni ei periaatteessa ollenkaan haittaa, että punaiset housut ovat yleistyneet rajusti. Mielestäni se kertoo ehkä jopa siitä, että asenteet ovat muuttumaan päin. Osmanin kommenteista en edelleenkään pidä, mutta samapa tuo.
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1248 : 10.06.10 - klo:13:49 »
Niin ja Chuckille jälleen kerran kehut erittäin hyvästä meiningistä, olin itsekin ostamassa pinkkejä chinoja viime keväänä, mutta päätin pinkkien shortsien olevan enough. :)
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1249 : 10.06.10 - klo:14:15 »
Oletko muuten Osman siis sitä mieltä, ettei kenenkään tulisi käyttää punaisia housuja vai että ne pitäisi jättää vain tietyn ryhmän käyttöön? Tuo jäi itseäni hieman mietityttämään...

Persoonallisten vaatteiden banalisoituminen on ikävä ilmiö, mutta toisaalta väistämätön.
Nykyään tämä prosessi on äärimmäisen nopea.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1250 : 10.06.10 - klo:14:25 »
Oletko muuten Osman siis sitä mieltä, ettei kenenkään tulisi käyttää punaisia housuja vai että ne pitäisi jättää vain tietyn ryhmän käyttöön? Tuo jäi itseäni hieman mietityttämään...

Persoonallisten vaatteiden banalisoituminen on ikävä ilmiö, mutta toisaalta väistämätön.
Nykyään tämä prosessi on äärimmäisen nopea.


Tämä on aivan totta, ja kyllähän se harmittaa jos omasta signature-vaatteesta tulee massatuote(kuten Nallella tai Kalle Kustaalla).
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1251 : 10.06.10 - klo:21:05 »
Oletko muuten Osman siis sitä mieltä, ettei kenenkään tulisi käyttää punaisia housuja vai että ne pitäisi jättää vain tietyn ryhmän käyttöön? Tuo jäi itseäni hieman mietityttämään...

Persoonallisten vaatteiden banalisoituminen on ikävä ilmiö, mutta toisaalta väistämätön.
Nykyään tämä prosessi on äärimmäisen nopea.


Tämä on aivan totta, ja kyllähän se harmittaa jos omasta signature-vaatteesta tulee massatuote(kuten Nallella tai Kalle Kustaalla).

En kyllä puhuisi punaisista pökistä vielä kavereiden omana juttuna. Maailman foorumeilla ja kaduilla niitä on nähnyt jo pidempään tasaisesti. Suomessa ovat nyt sen tason muoti, että Halosen lehtimainoksessakin oli punaiset housut tarjolla.
Tästä teemastahan voisi jatkaa tuolla pukeutumisen filosofia-ketjun puolella. Esim. missä määrin on valitettavaa että rikkaiden suosimat artikkelit yleistyvät 'prolen' parissa? Itseäni tämmöisen valittelu vähän puistattaa mut kai mä oon vaan liian köyhä. Mod-hengessä laatupukeutumista omivia piirejä vastaan! In ya face!

Keskustelu muotiin tulemisesta ja miten siihen pitäisi suhtautua on kyllä mielenkiintoista tällaisen foorumin kontekstissa. Isolle osalle tänne kirjoittelevista muoti lienee toissijaista ja jopa jossain määrin välteltävää. Moniko lopettaisi jonkin tuotteen käyttämisen jos siitä tulisi / tulee jonkin kauden kuumin hitti? Ensi kaudella on hetken epämuodikkaan last seasonia, mutta hetken kuluttua se banalisoitu juttu voi olla taas "persoonallista ja rohkeaa, erittäin tyylikästä".
Pukeutuminen on mielestäni aina oman persoonan esille tuomista, kuten jo aiemmin on todettu. Se mielessä pitäen on välillä mukava sulautua joukkoon, mutta useimmiten tahdon vähän erottua - mielellään edukseni. Jotkut taas tahtovat olla aina "harmaata massaa". Päivän muodin seuraaminen ei ole tavoitelistallani, enkä pidä sitä järin kestävänä kulutuksena (mikä taas on tavoitelistallani).

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1252 : 10.06.10 - klo:22:48 »
Mennään taas ketjun aiheeseen. Tai melkein, tässä mitä ajattelin laittaa huomenna päälle firman kesäjuhliin, siellä on teemana urheilu (jalkapallo), ja minä en pallon perässä juokse joten malli on haettu sieltä kentän laidalta. Pitänee vielä pilli hakea jostain.



Ylin nappi tarkoituksella auki, jostain syystä kaikilla jalkapallovalmentajillakin on, mutta en ole ihan varma pidänkö itse. Kenkiä ei ole kun en vielä ole niitä valinnut. Pahoittelut huonosta kuvasta, jostain syystä siitä tuli kovin blurri.
Great minds think alike - fools never differ.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1253 : 11.06.10 - klo:09:59 »
^ Hyvin guardiolamaista sekä häivähdys Mancinia. Hattua en kyllä osaa yhdistää keneenkään nykyvalmentajista.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1254 : 11.06.10 - klo:10:56 »
Enemmän väriä liiviin, ja tietenkin ruskeat kengät ja vyö niin Guardiola look on täydellinen!

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1255 : 11.06.10 - klo:11:13 »

Re. punaiset housut. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että punaiset housut ja navy klubitakki (mieluiten kultavärisin napein) olisi ollut ainakin ruotsalaisen (maalais?)aatelin vakiintunutta pukeutumista jo ammoisista ajoista. Tämän hunchin kun lausuin toukokuussa Jermyn streetillä, vahvisti tällä kertaa asiallinen myyjämies saman pätevän myös englantulaiseen aateliin. Jalassani tällöin oli ylläri ylläri juurikin matkavaatteina palvelleet punaiset suorat puuvillahousut.

Ja niin onhan se tietty myös hyvin preppy:ä jne :), ketkä nyt sitten ensin ehtivätkään, kun en pukeutumisen historiaa valitettavasti tunne. Luultavimmin toki tuo aatelisalkuperä on paljon vanhempaa perua.

Uudet omani ostin ihan reilusti H&M:sta. Laadukasta satiinipuuvillaa viskoosivuorella. Valitettavasti jouduin ne matkalla likaantuneina pesemään. Pesuohje salli hellän konepesun, mutta viskoosivuori oli eri mieltä ja otti ja lähti purkautumaan (sinänsä viskoosihan kestää hellää vesipesua, jos kankaan reunat on "päätelty", näissä ei ilmeisesti oltu). Tein tuotepalautuksen laatuvirheeseen vedoten ja sain rahat takaisin, mahdollisesti kyseessä oli virhe, että vesipesu pesuohjeissa luvattiin. Harmi vain, että olin käyttänyt 12€ lahkeiden lyhennykseen. Oli sitten kustannus kuukauden käytöstä se :). Valkoiset samanlaiset vielä kunnolla korkkaamatta, niissäki vesipesu hyväksytään, joten värin huomioon ottaen sitä täytynee kokeilla. Pitäkäähän kuitit tallessa niin halpojen kuin kalliidenkin myymälöiden kanssa :).

Päätän off topicini kehumalla Antonin ja etenkin Chuckin kevätsettejä. Vaatii jo hiukan munaa (eng. balls) tuo ja varmuutta omasta tyylistä. Siinä määrin varmuutta että tuskin edes forumin kritiikkikään saisi päätä kääntymään :). Itse arvostan asenne jäbiä.

Itse olen pitänyt Uff yms. kierrätystorien kiertämistä tähän asti ajanhukkana (kun ei koskaan löydä mitään mitä tarvis omassa koossa), mutta pitääköhän alkaa tarkistaa asennetta. Nahkatakkihan on pahuksen hyvä. Menis ihan täydestä johonkin kalliin muotivalmistajan katalogikuvaukseen :). Chuck liikkuu muutenkin RL, Gant, varauksin Henri Lloydin (kasuaali puoli) jne. valmistajien visuaalisessa tyylissä, mikä mielestäni on hyvä peruslähtökohta nuorelle siistille kaupunkilaismiehelle. Onneksi tähän löytyy vielä hiukan särmää, jotta lopputulos on vähemmän katalogin kliininen.

Preppyhän tosiaan on hyvä peruslähtökohta, mutta helpoin tie ei tienkään ole paras. Kaupungilla näkee paljon sellaisia "mul on nyt oikeet merkit, kelpaanks mä?" -ihmisiä. Tyyliä ei onneksi voi ostaa.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1256 : 11.06.10 - klo:11:50 »
Enemmän väriä liiviin, ja tietenkin ruskeat kengät ja vyö niin Guardiola look on täydellinen!


Väri pitää valita Guordiolan tyyliin seuran värien mukaan.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1257 : 11.06.10 - klo:12:13 »
Enemmän väriä liiviin, ja tietenkin ruskeat kengät ja vyö niin Guardiola look on täydellinen!
Väri pitää valita Guordiolan tyyliin seuran värien mukaan.
Taannoisen vieraspaidan mukainen oranssi piristäisi lookia kummasti.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1258 : 12.06.10 - klo:08:09 »
Kiitokset kommenteista, laitoin tummanruskeat italialaiset kengät ja vyön. Tuo oli hyvä idea että olisi laittanut jotain väriä villapaitaa, mutta mun värikkäästä kaapista löytyi vaihtoehtoina musta tai harmaa v-aukkoinen neule. Pidin siis mustan. Toisaalta en ole oikein päättänyt mitä maata näissä kisoissa kannattaisin.

Hattu oli minun lisäys, että jotain lisäarvoa laitetaan guuglattuun kuvaan. Tosin oli perin tuulista joten hattu jäi kotiin.
Great minds think alike - fools never differ.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1259 : 19.06.10 - klo:19:16 »
Eilistä vapaa-ajan pukeutumista. Mokkakengät, chinot, puuvillaneule ja pusakka.