Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6958112 kertaa)

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18315 : 17.12.14 - klo:12:38 »

Mutta se jäi kyllä itselle auki, että mitä tämä "heti" tuossa ylläolevassa tarkoittaa?

Multa on vaan jäänyt huomaamatta denimin nousu pukupaidaksi ja olevan sulla ihan normivarustus, ajattelin näkeväni sitä ensin pikkutakkiseteissä (on jäänyt sekin huomaamatta). Itselleni sopii hyvinkin ajatus denimistä/chambraysta farkkujan ja tweedin kanssa, mutta voipi olla että ei puvun. Toimii toisilla, toisilla ei. Taidan kuulua jälkimmäiseen, mutta tämä herätti kyllä ajatuksia mitä tuleviin paitahankintoihin tulee.
« Viimeksi muokattu: 17.12.14 - klo:12:56 kirjoittanut Laurentius »

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18316 : 17.12.14 - klo:17:37 »
^ Omistan impulssiostoksena hankitunu Hickey Freemanin POW-kuviosen kampavillaisen (worsted wool) puvun joka "rouheudessaan" on vähän hiiinä ja hiinä hienompien pukupaitojen kanssa mutta kaveeraa hemmetin hyvin rennomman oloisten Borooks Brothers nappikauluspaitojen kanssa. Omistan myös yhden Faconnablen erittäin ivy-henkisen denim nappikauluspaidan joka swengaa kuin hirvi tuon puvun kanssa ruskealla neulesolmiolla. Eli chambrayta/denimiä kannatta IMHO kokoeilla rouheammissa seteissä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18317 : 17.12.14 - klo:18:16 »
^^ Ei silleen että minulla olisi oikeasti mitään varaa sanoa C.Bassille pukeutumisesta yhtään mitään, mutta nyt kyllä särähtää silmään jotenkin tuon chambray(?) cutaway-collar paidan kasuaalisuus verrattuna muuhun settiin. Luotan kuitenkin, että valinta on ollut täysin tarkoituksellinen.

Heh, mä olin parisen vuotta siten vahvastikin noita vastaan, mutta tuohan toimii tuossa kuin nyrkki natsin naamaan.

En oo silti itselle hankkinut, ei näyttäisi hyvältä itsellä.

Täsmennän siis itseäni - mä viittasin nimen omaan cutaway-kauluksiseen chambraypaitaan. Nappikauluksisena semmoset on olleet asialistalla jo.. kauemmin. Denimpaitoihin vedän rajan, ne menee liikaa Kantri Jyri -osastoon.

Faconnablen osalta pitää kompata Salarya: mulla on yks mainitun merkin madras-paita ja sen kaulus on ihan vit... täydellinen. Faconnablen mitoitus on tosin aivan omaa luokkaansa. Omani kooksi on merkitty S, ja mulle ei oo todellakaan mahtuneet minkään valmistajan Small-kokoiset vaatteet sitten sen kun olen ollut kahdeksantoistakesäinen.
get your kicks on route six six six

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18318 : 17.12.14 - klo:20:05 »
Tämä ei liity jouluskabaan mitenkään, vaan ennemminkin siihen että tänään aurinko paistoi sisällekin lähtiessäni päivän seikkailuihin, ja ipad -kuvaus sisällä onnistui.

Solmio näemmä sojottaa sivulle 30 astetta ja ulospäin 45 astetta ja housunpuntit vähän rypyssä - en olisi minä ellei kuvissakin joku aina vähän repsottaisi. It's just who I am.







 

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18319 : 17.12.14 - klo:20:08 »
^^ ja ^^^ Mulla denim- ja chambray oli vain jäänyt pitkäksi ajaksi mielestä enkä ole niitä nähnyt aikoihin irtotakkiseteissäkään. OCBD:tä olen joidenkin kankaan ja tekstuuriltaan sopivien pukujen kanssa yhdistellyt ja toki tweedinkin, mutta jossain vaiheessa raskaampi tweed alkaa vaatimaan kovempia lääkkeitä. Nyt olen saanut oivalluksen ja tiedän mihin suuntaan kääntää katse.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18320 : 17.12.14 - klo:20:30 »
Talvikauden rouheammat pukukankaat (tweed, kampavilla, flanelli) mielestäni kaipaavat paitakankaaseenkin järeyttä (chanbray, denim, villa, sametti, flanelli, molski) ja solmion + taskuliinan tulisi IMHO olla samaa sarjaa.

Mutta tämä vain minun mielipiteeni.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18321 : 17.12.14 - klo:21:52 »
Molskipaita voi olla melkoisen peiton oloinen. Järeä oxford päihittänee kaikki noista.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18322 : 17.12.14 - klo:22:01 »
Jos mtm on vaihtoehto, voisin tarjota vielä yhdeksi vaihtoehdoksi todella järeää pellavaa. Teetin melkein pöytäliinavahvuisesta pellavatwillistä (painosta ei tietoakaan, ompelijan kanssa ei ollut kuin puoli yhteistä kieltä) aikoinaan Kauko-Idässä kaksi valkoista BD-paitaa (kaulus kopioitu vanhasta Brooksista) ja ne toimivat raskautensa vuoksi oikein ympärivuotisessa käytössä - järeäkin pellava on kesällä kohtuullisen viileä ja talvella etenkin neuleen alla lämmin. Silitys vaatii vähän kosteutta ja yritteliäisyyttä, mutta paita pysyy toisaalta ryhdissä ja kaulus rullaa todella nätisti koko päivän sen jäljiltä.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18323 : 18.12.14 - klo:10:50 »
Larppaus sallittu

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18324 : 19.12.14 - klo:16:12 »
Minusta on näköjään tullut aktiivipostaaja tähän ketjuun, mutta tänään päälläollut/-oleva kokonaisuus on pikemminkin miten-laatu-vanhenee -teemaa. Tahattomasti mutta kuitenkin: paita ja neule ovat molemmat ostettu viime vuosituhannen puolella ja kovassa aktiivikäytössä olleita. Paidan hihansuissa alkaa nyt vasta näkyä pienenpientä charmikasta kulumaa, eli käyttöikänsä lopussa. Harmi.






Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18325 : 19.12.14 - klo:18:12 »
Vieläkö kerkeää kisaan? Epätarkka kuva, mutta parempaakaan ei nyt ole:


lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18326 : 21.12.14 - klo:00:55 »
Long time no CHAMP.





Loake
Suitsupply
Massimo Dutti
Modern Tailor
Berg & Berg
Luigi Bianchi Mantova
Boggi

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18327 : 21.12.14 - klo:12:52 »
Noni, mestari on palannut ja äänestys voidaan panna kiinni.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18328 : 21.12.14 - klo:13:53 »
Mestarilta kyllä kova veto, sillä ei liian jäykkä eikä liian kukkoilevakaan, vaan juuri sopivasti tasapainoileva.

...vielä on kaksi osallistumispäivää jäljellä, kun Keikarin foorumin joulu-challenge, THE EXTENDED EDITION, jatkuu!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #18329 : 21.12.14 - klo:15:33 »
Mikä taskuliina Mestarilla on? Musta vai ruskea reuna ja onko pellavaa? Tuollaista hakenut nyt jo jonkin aikaa.

Ja settihän on todella kova. Taas hyvä esimerkki miten vaalean harmaan flnut ja navy rotsi vaan toimii. Ja LBM kun on vielä vähän rouheempaa kangasta.