Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6949038 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1050 : 10.05.10 - klo:11:19 »
Kiitos kommenteista.

Harmi, että unohdin ottaa kuvat myös jutuista mitä ei näy. Sovitin värit kohdakkain nimittäin olkainten ja sukkien kanssa. Ruskeista olkaimista löytyy konstailematonta salmiakkikuvioita ja ruskeista sukista argylea.

Värit oli sovitettu yhteen myös toimivaksi olkihatun kanssa. Harmillista, että keli ei suosinut.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1051 : 10.05.10 - klo:15:04 »
Jatketaanpa harjoituksia.

Sama takki kokeilussa. Alle jäi kurkistava kauluspaita ja jostain tekstiilistä punottu vyö housujen ja tumman ruskean sävyssä.
Kuten huomaatte, on suurin sartoriaalinen haasteeni suhteettoman isokokoinen pää. Viiksistä en luovu.



Jäi ärsyttämään tuo kuopalla oleva lahje... Kengät vähemmän jenkkiosastoa nyt, joka on kyllä vähän ottamassa niskalenkkiä. Tunnen kuinka ivy vetää.
Onko Cthulhulla jotain tekemistä asian kanssa? Mene ja tiedä.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1052 : 10.05.10 - klo:16:02 »
Sproily jatkaa samaan mainioon tyyliinsä.

tuomas

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1053 : 10.05.10 - klo:16:13 »
^^ VMP:n housut kaipaisivat minusta rouheampia kenkiä. Tai vaihtoehtoisesti kengät aavistuksen kapeampilahkeisia housuja.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1054 : 10.05.10 - klo:16:18 »
^^ VMP:n housut kaipaisivat minusta rouheampia kenkiä. Tai vaihtoehtoisesti kengät aavistuksen kapeampilahkeisia housuja.

Olen tätä kaventamista pohtinutkin. Tosin ko. pökät on kirpparilta ja laatu ei huimaa, joten taidan sinnitellä, kun kavennuskustannus ylittää housujen arvon. Katellaan.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1055 : 10.05.10 - klo:16:22 »
Dandylion: Nuo taitavat olla uudet housut? Vai katsonko väärin? Hyvältähän ne näyttävät ja noiden kenkien kanssa kavennusta ei tarvinne. "Ei-niin-rouheiden" popojen kera, siirtyisin Villen kannalle.
Uudet housuthan nuo ja tosiaan ovat kyllä hienot pöksyt. Kankaan yksityiskohdat ei luonollisesti kaukaa otetuissa kuvissa näy.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1056 : 15.05.10 - klo:20:20 »
Tummanruskeaa pellavaa olevat shortsit, mallia "polven ylle katkaistut suorat housut". Espanjasta ostetut, ja näissä oli - vannon - prässit. Erittäin härskit. Jalassa Chuck Taylor converse all-starit ja yläkroppaan heitin vielä Harvie&hudsonin tattersallcheck paidan, josta käärin hihat ylös ja jätin napit auki palleaan asti. Tiettyä dekadenssia loin vielä haromalla hiukset taaksepäin.

Ihmisten ilmeistä näki, että olin tyylikkäin ilmestys Karkkilan Siwassa ikinä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1057 : 15.05.10 - klo:21:17 »
^ Edelleen on toistettava, etteivät nämä sanalliset kertomukset ja sadut siitä mitä kenelläkin on ollut päällänsä, lohduta juuri ketään :) Eli kuvia kuvia...

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1058 : 15.05.10 - klo:21:33 »
Karkkilan Siwa ei kelpaa referenssiksi. Ja kiitos, valitettavasti on niin, etten halua nähdä kuvaa asukokonaisuudesta. Olen pahoillani, en vain osaa enkä ymmärrä tuon tyyppisiä kokonaisuuksia.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1059 : 15.05.10 - klo:22:18 »
Karkkilan Siwa ei kelpaa referenssiksi. Ja kiitos, valitettavasti on niin, etten halua nähdä kuvaa asukokonaisuudesta. Olen pahoillani, en vain osaa enkä ymmärrä tuon tyyppisiä kokonaisuuksia.

Ei voi edes puhua asukokonaisuudesta. Pukeuduin tahallisen mauttomaan hyvien vaatteiden yhdistelmään. Vain irroitellakseni. Helle sekoitti pääni.

Kuitenkin sympatiasta kanssafoorumilaisia kohtaan, en postannut kuvaa, vaikka ChuckBass niin osuvasti tiesi sitä pyytää. Tämä ketju ei elä yksin teksteistä, muttei myöskään kuvista jossa pasteeraan Karkkilan kylänraitilla toyotan edessä asussa jolla saisi turpaansa jopa Benidormin kaltaisessa turistiloukossa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1060 : 15.05.10 - klo:23:27 »
Minä taas tahtoisin nähdä tämän Karkkila-lookin.
Suositellaan täysraittiutta.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1061 : 16.05.10 - klo:00:03 »
Jos huomenna on hellettä, saatan intoutua pukeutumaan moiseen toiste. Ehkäpä otatan kuvankin tilanteesta. Kokonaisuus oli kyllä melkoisen karmea. Tähän loppuun kuuluisi hymiö.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1062 : 16.05.10 - klo:00:34 »
Minä uin tällä palstalla hyvin paljon vastavirtaan, mutta mielestäni kuva kuin kuva on aina plussaa. (pois lukien ehkä ne pelkästään sellaiset "kotivaate"-kuvat) Itse en ole vähään aikaan postaillut siitä syystä, että kokonaisuudet toistavat paljon itseään, enkä tykkää kovasti näyttäytyä vaatteissa (varsinkaan kokonaisuuksissa tai niiden osissa), jotka on jo nähty. Mutta silti, mielelläni minä ainakin näen jengin kuvia, myöskin tuon räyhäkkään kokonaisuuden. Kun se nyt tiedetään, ettei täällä kovinkaan monella ole vaatekaappi täynnä PhatGuidon ja muiden SF:n kumppaneiden tapaan kymmeniä räätälipukuja ja useita pareja Lobbin kenkiä (paitsi Dandyishilla, keneltä ehdottomasti odottelen kuvia, vink vink...), niin miksei sitä innoitusta (ja välillä inhotusta...) voisi hakea niistä mitä on. Olkoon se sitten vaikka Dressmannin pikee-paita ja pellavahousut tai mitä muuta tahansa.
Minä ainakin annan kredittiä jo siitä, että ylipäänsä postaa. Kritiikki on sallittua ja suotavaa, kuten myös omat mielipiteet, mieluiten sopivasssa muodossa esitettynä. (sellaiset kommentit kuten "toivottavasti et poistunut tuossa asussa kotipihaltasi", saavat minut hieman kavahtamaan, koska tyyli on kuitenkin jokaiselle niin oma juttu. Ennemmin sitten vaikka muotoon "Itse en olisi poistunut tuon tyylisessä asussa kotoanikaan" on jo huomattavasti parempi, vaikka ero on melko minimaalinen)

Ja lisättäköön loppuun, että itse matkustin yön läpi lentäen navyblue-sävyisessä puvussa, kauluspaidassa ja ascot kaulassa. Mutta kun pääsin perille, totesin Floridan lämpötilan ja kosteuden olevan hieman liikaa, joten päällä lävähti RL:n pikee-paita ja vaaleanpunaiset (kyllä...) puoleen reiteen ulottuvat, tuplakäännöksillä varustetut puuvillashortsit. (Katsellaan kuvia sitten myöhemmin) :)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1063 : 16.05.10 - klo:10:18 »
Eilinen ooppera-asu. Puku on tummansininen ja taskuliina vaalean lila.


Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1064 : 16.05.10 - klo:11:45 »
^ Tasapainoinen kokonaisuus! Poseerausasento vaikuttaa turhan ryhdikkäältä, mutta kun mielikuvituksen avulla yrittää nähdä puvun ja henkilön liikkeessä; toimii varmasti.

edit: Sanamuodot paremmiksi
« Viimeksi muokattu: 16.05.10 - klo:17:06 kirjoittanut Räyhäkäs »