Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6912115 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1020 : 08.05.10 - klo:22:56 »
^ Tuosta pääsee eroon muutamassa viikossa. Minullakin oli jakso, jolloin kello oli viimeinen päältä lähtevä ja ensimmäinen palaava.

Tämä jakso on kestänyt jo yli 20 vuotta ja pahenee vain.

Minä en koskaan laita kelloa ranteeseen tai ota pois. Se on siinä aina.
Suositellaan täysraittiutta.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1021 : 08.05.10 - klo:23:02 »
Solmiota vaille bueno kokonaisuus :)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1022 : 08.05.10 - klo:23:29 »
Tuukan hillitty kokonaisuus toimii. Minä saattaisin kokeilla tuohon vaaleanpunaista paitaa. Voisi toimia- tai sitten ei. Tosin se vaatisi ehkä ruskeat kengät - tai sitten ei.

Tärkeintä on, että kukin menee omalla tyylillään.

Jk. Solmiosta ja sen puutteesta en sano mitään, siitä on nillitetty jo tarpeeksi. Se toki sopisi yhdistelmään, mutta voi olla lastenkutsujen muuhun meininkiin liikaa (konkreettisesti ja tyylillisesti). Sen sijaan paidan kaulukset voisivat olla vähän ryhdikkäämmät. Auttaisiko tähän kevyt tärkkäys?
« Viimeksi muokattu: 08.05.10 - klo:23:31 kirjoittanut henrypitkin »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1023 : 09.05.10 - klo:09:07 »
Osittain juuri tämän kaulusasian takia solmio sopisi kokonaisuuteen, sillä se pitää kaulukset ryhdissä.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1024 : 09.05.10 - klo:10:00 »
Meikä ajattelee kyllä käytännöllisyyttä ennen tyyliä ainakin jossain tilanteissa ja jos joku teistä joka huutaa tohon asukokonaisuuteen skragaa tulee mua vastaan lastenkutsuilla solmio kaulassa niin mä vedän siitä ennenkuin muksut kerkee :)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1025 : 09.05.10 - klo:10:06 »
^ Tuosta syystä minä olen viime aikojen lastenkutsuilla (2-8 -vuotiaiden) esiintynyt useimmiten farkuissa tai sammareissa, nappikauluspaidassa ja neuleessa. Konepesun kestäviä vaatteita ja sellaisia värejä, ettei pysyviä tahroja jää näkyviin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1026 : 09.05.10 - klo:10:15 »
Voidaanko sopia, että jätetään tuo lastenkutsuista keskusteleminen jonnekin 2plus foorumeille vai mitä niitä nyt on tai vaihtoehtoisesti tuonne "mitä inhottavaa näit tänään"-ketjuun.. :) Ajatuskin jo puistattaa, huh...

Tuukan kokonaisuudesta; en oikein tiedä mitä se kravatti olisi siihen tuonut lisää, paitsi tosiaan ryhtiä tuohon paidankaulukseen. Onko nuo kengät muuten mustat, vyö näyttää ainakin olevan? Omaan silmään valitettavasti nämä tällaiset irtotakki / irtohousu-kombot eivät toimi (värit ovat liian lähellä toisiaan, kuten myös materiaalit), minun puolestani takin olisi voinut jättää kokonaan pois. Eikä olisi tarvinnut silloin sitä solmiotakaan. (tai vaihtoehtoisesti takin korvaaminen neuleella)
« Viimeksi muokattu: 09.05.10 - klo:10:18 kirjoittanut ChuckBass »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1027 : 09.05.10 - klo:10:18 »
^ Niin, lastenkutsuilla ja omilla lapsilla on tunnetusti klassista tyyliä rapauttava vaikutus. Mutta toisaalta tilanteen mukainen pukeutuminen on tyylikästä - joskus vähän rennommin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1028 : 09.05.10 - klo:10:22 »
Mutta toisaalta tilanteen mukainen pukeutuminen on tyylikästä - joskus vähän rennommin.

Tästä täysin samaa mieltä.

Eikä minulla ollut myöskään tarkoitus puuttua siihen kutsuilla tapahtuvaan pukeutumiseen millään tavalla, käytännöllisyys siellä on varmasti paikallaan.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1029 : 09.05.10 - klo:10:26 »
^ Kyllä sen sitten huomaa. Viimeistään sitten, kun putsaa kermavaahto- ja suklaatahroja vaatteista. Minulla on välillä kiire saada puvun takki ja solmio pois, ennen kuin pikkuneiti ryntää ruokapöydästä tervehtimään töistä tulevaa isäänsä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1030 : 09.05.10 - klo:11:11 »
Kiitoksia kommenteista. Varmaankin on tullut jo aika selväksi, että en käytä solmiota kovin usein. Lähinnä liivin kanssa.

Kengät ovat kyllä ruskeat, samoin kuin vyö. En tiedä miksi ne niin tummilta tuossa näyttävät. Varmaankin pitäisi opetella konffaamaan kameraa.

Kieltämättä hieman arvelutti pistää noin vaaleata päälle sellaiseen tilaisuuteen, mutta elettäväksi ne vaatteet on tarkoitettu, ei vitriiniin.
Great minds think alike - fools never differ.

tuomas

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1031 : 09.05.10 - klo:11:33 »
Kengät ovat kyllä ruskeat, samoin kuin vyö. En tiedä miksi ne niin tummilta tuossa näyttävät. Varmaankin pitäisi opetella konffaamaan kameraa.

Kieltämättä hieman arvelutti pistää noin vaaleata päälle sellaiseen tilaisuuteen, mutta elettäväksi ne vaatteet on tarkoitettu, ei vitriiniin.

Minun ruudullani näkyvät ihan selvästi ruskeana, joskin aika tummana. Hyvä setti, vaikka ei olekaan ollenkaan sellainen, jota itse käyttäisin. Mutta sehän tällaisessa ketjussa onkin parasta.

Oikea asenne muuten: vaatteet ovat käyttöä varten.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1032 : 09.05.10 - klo:19:48 »
Äitienpäivän tunnelmissa:

Vähän häiritsee tuo neuleen alta pullottava solmio, mutta minkäs teet...


i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1033 : 09.05.10 - klo:19:52 »
^ Tuosta syystä minä olen viime aikojen lastenkutsuilla (2-8 -vuotiaiden) esiintynyt useimmiten farkuissa tai sammareissa, nappikauluspaidassa ja neuleessa. Konepesun kestäviä vaatteita ja sellaisia värejä, ettei pysyviä tahroja jää näkyviin.

Todella. Itseä ainakin risoisi - hm - lievästi, jos naapurin pikku Lassi vaihngossa kaataisi vaikkapa suklaavanukkaat harmaan flanellipukuni syliin!

Samantyppiset vermeet - tai jopa rähjäisemmät - itsellä on myös kotona ollessa päällä. Kolmivuotiaan isänä, remontin keskellä asuvana kahden koiran omistajana en hirveästi viitsi pyöriä kotona jossain tweedpuvussa. Voisi mennä vauhdilla rupiseen kuntoon.

get your kicks on route six six six

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #1034 : 09.05.10 - klo:20:37 »
Nuo kalvosinnapit ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan todella tyylikkäät.