Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6910535 kertaa)

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #900 : 26.04.10 - klo:20:55 »
...

Kiitoksia palautteista, joissa havaittiin samoja seikkoja joihin en itse ollut täysin tyytyväinen. Paidan kaulus on aavistuksen liian pieni, ja painetun (ohuen ja liukkaan) solmion kanssa on liki mahdotonta saada solmu pysymään ihan ylhäällä. Värien kanssa oli rajoitettu valikoima, koska olin reissussa ja kokonaisuus tuli kyhätyksi niistä osista, joita laukussa sattui olemaan. Olisin laittanut solmioon ja taskuliinaan punaista, jos olisi ollut enemmän valinnanvaraa. Housut saisivat tässä yhdistelmässä mielestäni istua korkeammalla ja/tai liivin piitäisi olla hieman pitempi. Mutta muuten tuo oli suht OK :)

Puku on TM Lewinin Wentworth, liivi Nextin tummanharmaasta kolmiosaisesta. Solmion sain joululahjaksi, näytti tulleen Tie Rackista. Taskuliina on ompelua sivutöikseen tekevän siskoni (jonka kanssa olin liikenteessä) itse Libertyn kankaista valmistama, joten sillä on myös tunnearvoa. Kuvio ei käy tuosta kuvasta täysin ilmi. Jalassa oli mustat oxfordit.


Riku

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #901 : 27.04.10 - klo:08:58 »
^^Hyvä meininki!! Uskoisin että Turusta tullee myös puoltoääni.(?)

Kyllä! Paidaksi vielä ocbd ja neule housujen päälle, kiitos, niin homma täydellinen!

Vanhat Florsit ovat kenkäkauneutta parhaimmillaan. Me Love.

Hassua, mulla on hyvin samantyylinen systeemi päällä tänään. University stripe ocbd, tummanruskea v-neule, tummat denimit, joiden lahkeessa kääre, ruskeat plain blucherit ja oliivinvihreä field jacket. Kuvia en kerkiä ottamaan, pahoittelut siitä. Toisaalta voisin tehdä koosteen vanhoista kuvista, kun mulla on ihan perussysteemit päällä, vanhoja kamoja kaikki.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #902 : 27.04.10 - klo:08:59 »
Farkuista, mulla on sekä että: sellaisia jotka ovat juuri sopivan pituisia eteiu tarvitse käännellä lahkeita ja myös niitä käänneltäviä. Löytyypä parit vanhat farkut myös ommelluilla käänteillä, sellaisia käytin joskus.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #903 : 27.04.10 - klo:09:01 »
Näin yllä olevasta kuvasta netissä kiltin version:

Well spotted sir! Ivy Illustratedistahan tuo idea on pöllitty. Evil Ivy -hahmon piirsin toki itse.
get your kicks on route six six six

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #904 : 27.04.10 - klo:12:30 »

Toi takki on itelläkin vähän vielä hakusessa, löyty kirpparilta sopuhintaan. Ens kerralla kun pistän kalanruoto-tweedit niskaan täytynee napata fotoja.


Onko VMP takkisi kenties ruotsin armeijan kenttätakki? Omani löysin myös sopuhintaan kirpparilta. Enemmän särmää sain siihen nappeja vaihtamalla. Käytän myös takkia tummien deminien kanssa, jalassa vain oxbloodin väriset sebagon beefrollit.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #905 : 27.04.10 - klo:14:32 »

Toi takki on itelläkin vähän vielä hakusessa, löyty kirpparilta sopuhintaan. Ens kerralla kun pistän kalanruoto-tweedit niskaan täytynee napata fotoja.


Onko VMP takkisi kenties ruotsin armeijan kenttätakki? Omani löysin myös sopuhintaan kirpparilta. Enemmän särmää sain siihen nappeja vaihtamalla. Käytän myös takkia tummien deminien kanssa, jalassa vain oxbloodin väriset sebagon beefrollit.

Well spotted, sir!

Mäkin oon funtsinu josko vaihtais jotkin toiset. Ei tre kronoreissa sinänsä mitään vikaa ole.. Ovat vaan jotenkin pliisun tuntoset. Mitä värimaailmaa ne uudet on?

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #906 : 27.04.10 - klo:18:34 »


Tällaisena näin itseni peilistä tänään.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #907 : 27.04.10 - klo:18:37 »


Papukaijamerkki sille, joka löytää tältä foorumilta sen kuvan, joka inspiroi tähän settiin ;).

Pietro: Takki näyttää nopeasti isohkolta, popoista haluaisin lähikuvan :)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #908 : 27.04.10 - klo:18:40 »
^Real Madrid vs. Barcelona, jalkapallopeli, valmentaja.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #909 : 27.04.10 - klo:18:43 »
Pietro: Takki näyttää nopeasti isohkolta, popoista haluaisin lähikuvan :)

Takki on hiukan iso, se on totta. Minä olen sillä tavalla ihmeellistä välimallia, että 50-kokoinen takki on vähän turhan suuri ja 48 ahistaa hartioista.

Kengistä voin koittaa ottaa lähipäivinä paremman kuvan, tuolla kännykameralla tulee niin suhrua jälkeä etten viitsi sen kanssa kuvata enempää.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #910 : 27.04.10 - klo:18:45 »
Jamille:


ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #911 : 27.04.10 - klo:18:49 »
^ no eipä hypno kovin pahaa kysymystä peliin laittanut :)
Mutta setistä plussa, omaan silmääni paras tähänastisista postauksistasi, i like it. Neule näyttää hyvältä ja tässä tuo valkoinen tv-fold toimittaa tehtävänsä mainiosti.

Pietro: Sanoisin samaa, takki on liian iso. Jos tuntuu siltä, että olet kokojen välimaastosta, niin sitten vaan takkia ompelijalle. Tässä tapauksessa kyllä sanoisin, että esim tuosta takista kokoa pienempi luultavasti näyttänyt paremmalta. Ja eikö kuva näytä, vai onko taskuliinakin jäänyt kaapin perälle? ;)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #912 : 27.04.10 - klo:18:55 »
Pietro: Takki näyttää nopeasti isohkolta, popoista haluaisin lähikuvan :)

Takki on hiukan iso, se on totta. Minä olen sillä tavalla ihmeellistä välimallia, että 50-kokoinen takki on vähän turhan suuri ja 48 ahistaa hartioista.

Tyylin perusvire hyvä, mutta takki on melkoisen iso - näyttäisi olevan jopa ~4-5cm ylileveät hartiat. "Ahdistaminen" voi myös johtua oudosta välikoosta, jossa olkapää ei pääse asettumaan luontevasti. Lähden takeissakin siitä, että hartiasauman pitäisi istua melkoisen lähellä solisluun pään ulkoreunaa. Suosittelen myös muille, lisää käden liikealuetta (mahdollisimman pienen hihantien ohella) huomattavasti.

Takki näyttää myös vähän pitkähköltä.

Värit eivät oikein erotu kuvasta, mutta hieman enemmän kontrastia takin ja housujen välillä soisi näkevänsä.

Taskuun ehkä kermanvärinen liina..?
Kaikki villa tottelee rautaa.

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #913 : 27.04.10 - klo:18:56 »
Pietro: Sanoisin samaa, takki on liian iso. Jos tuntuu siltä, että olet kokojen välimaastosta, niin sitten vaan takkia ompelijalle. Tässä tapauksessa kyllä sanoisin, että esim tuosta takista kokoa pienempi luultavasti näyttänyt paremmalta. Ja eikö kuva näytä, vai onko taskuliinakin jäänyt kaapin perälle? ;)

Kokoa pienempi olisi varmasti parempi, mutta kirpputorilla oli heikosti eri kokoja tuosta mallista :) Taskuliinaa en farkkujen kanssa käytä.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #914 : 27.04.10 - klo:19:13 »
Kokoa pienempi olisi varmasti parempi, mutta kirpputorilla oli heikosti eri kokoja tuosta mallista :)

No sehän se niissä kirpputoreissa aina ärsyttää, kun ei välillä meinaa löytyä juuri sitä omaa kokoa siitä mukavannäköisestä takista, vaikka olis just niitä kaikkia muita... Erästä kaveriani kerran UFFilla myyjät katselivat hieman ihmeissään, kun tämä meni kysymään, että "oisko teillä tätä paitaa m-kokosena?" :)