Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6912663 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #600 : 19.03.10 - klo:21:41 »
Totta, olisi mukava jos paita vilkkuisi enemmän (takin HIHOJEN alta). En tietenkään kannusta kenenkään ottamaan paitaansa housuista.

Alkoi nyt mietityttää toi Jamin kommentti tosta liinasta ja pienessä innostuksen vallasta uudesta puvustani päätin kokeilla erilaista komboa. Mitä arvon raati sanoo seuraavasta:


Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #601 : 19.03.10 - klo:21:50 »
Sproilyn puvuntakki on todella hyvännäköinen, kelpaisi itsellenikin (tosin hieman lyhyempänä ja slimimpänä)  ;) ja taskuliina näytti mielestäni paremmalta aikaisemmin.
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #602 : 19.03.10 - klo:21:55 »
Jaro, nyt kyllä nousee jo kuuluisa rouge kasvoille.

Huopahattu olisi täydellinen, mutta ikävä kyllä minulta ei löydy oikean mallista fedoraa asuun.

Minulla oli mahdollisuus saada 40€ hieman samanlainen 30-l fedora kuin tässä kuvassa, mutta tismalleen pukuni sävyinen ja en ostanut. Nyt kaduttaa.


Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #603 : 19.03.10 - klo:23:22 »
Itse tykkään jälkimmäisestä taskuliina taittelusta enemmän, mutta kuten sanoin, makuasioita :) Voin itsekin allekirjoittaa sen että Sproily on tyylikäs. Ainakin aina kun hänet olen livenä tavannut tai kuvissa.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #604 : 19.03.10 - klo:23:59 »
Totta, olisi mukava jos paita vilkkuisi enemmän (takin HIHOJEN alta). En tietenkään kannusta kenenkään ottamaan paitaansa housuista.

Alkoi nyt mietityttää toi Jamin kommentti tosta liinasta ja pienessä innostuksen vallasta uudesta puvustani päätin kokeilla erilaista komboa. Mitä arvon raati sanoo seuraavasta:



Hieno puku, Sproily! Tuollaisia ei enää ikävä kyllä tehdä. Minulla oli hyvin samankaltainen tummansininen raidallinen kaksirivinen puku, jonka isosetäni teetti ilmeisesti räätälillä 60-luvulla. Nyt se on jäänyt pieneksi.

Näin ensivaikutelmalta ehdottaisin, että hakisit vielä, minkälainen taskuliina sopii parhaiten yhteen hyvän vanhan vintage-puvun kanssa. Jos taskuliina on liian modernin näköinen, kontrasti voi viedä paljon pois. 
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #605 : 20.03.10 - klo:00:04 »
^ Totta, esim. paisley-kuvioitu taskuliina sopisi tuohon pukuun kuin nenä päähän.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #606 : 20.03.10 - klo:00:12 »
Mites tuo mikä löytyy olkihattu kuvasta?

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #607 : 20.03.10 - klo:00:17 »
Tällaista tänään. Kuva on hieman iso, mutta en viitsi kikkailla koon kanssa.

Todella tyylikäs kokonaisuus. Mikään yksityiskohta ei pistä liikaa silmään, eikä mikään näytä liikaa yritetyltä tai keinotekoiselta. Sinulla on hyvää makua, mitä ei voi ostaa rahalla!

Paidan raitojen värit sopivat hienosti kaikkeen muuhun, mikä ei ole aina helppoa. Paita näyttää muutenkin todella hyvältä, saanko udella sen valmistajaa?

Takin hihojen lyhennyttämisessä kannattaa olla varovainen, elleivät hihojen kainalo-aukot ole riittävän ylhäällä. Sanoisin, että tuo on todennäköisesti paras pituus, muuten hihansuu on kätellessä yllättäen puolivälissä kohti kyynärpäätä. Minulla on yksi tällainen aasialaisen räätälin tekemä muuten hieno puvun takki, jonka hihoja asiakas on tietyistä merkeistä päätellen ilmeisesti halunnut vielä lyhennyttää. Ne näyttävät kyllä hyviltä, mutta vain niin kauan kun käsiä ei suuremmin ojentele. 

"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #608 : 20.03.10 - klo:00:24 »
Mites tuo mikä löytyy olkihattu kuvasta?

Jos saan ehdottaa, niin mitä arvelisit hillitystä viininpunaisesta paisleykuvioisesta? Itse käytän lähinnä valkoista taskuliinaa, jos käytän. Enkä ikinä silloin kun en käytä solmiota. Muutenkaan en ole aina kovin hyvä yhdistelemään värejä.
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #609 : 20.03.10 - klo:18:05 »
Tosi hyvän näköisesti rollaa nuo takin kaulukset

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #610 : 20.03.10 - klo:20:45 »
Tällaisella setillä mentiin metsään (kirjaimellisesti siis) tänään.

Olen harkinnut aivan samanlaista asua kevääseen ja syksyyn. Minua arveluttaa kuitenkin tuon avoimen rinnuksen säänkestävyys. Tuulenpitävyys ei taida sekään olla kummoinen? Oletko itse ratkaissut asian jotenkin.

V-aukkoisia villapaitoja näkyy löytyvän Blauerilta virkakäyttöön windstopperilla varustettuna. Oletteko löytäneet mitään siviiliin tai golfiin tarkoitettuja versioita?

http://www.bestuniformsinc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=81&products_id=290&zenid=2be5bd83b86143066326decd3405fef2



Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #611 : 20.03.10 - klo:20:46 »
Mitä se windstopper oikein on? Kuulostaa arveluttavalta.
Suositellaan täysraittiutta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #612 : 20.03.10 - klo:21:43 »
Mitä se windstopper oikein on? Kuulostaa arveluttavalta.

Gore-välikalvo, joka on erittäin hengittävä ja tuulenpitävä mutta ei pysäytä samalla tavalla vettä kuin Gore-tex -kalvo.

Ei siinä mitään isommin epäilyttävää ole. Kätevä juttu aktiiviseen ulkoiluun ja esim. tuulisille golfkentille.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #613 : 20.03.10 - klo:22:46 »
^ Windstopper ja vastaavat ovat ihan huippuja myös vähemmän aktiiviseen ulkoiluun esim. rannikolla. Goolettelin noita lisää ja ihan innostuin. Välikausi-tweed kuulostaa nimittäin muuten loistavalta, mutta olen 100-varma, että Helsingin rannoilla tulisi näillä keleillä kylmä ja nimenomaan tuulen takia.

Tweed-takin idea menee vähän hukkaan, jos päälle heittää kuoritakin, mutta windstopper tai vastaava takin alle kuulostaa hyvältä. Vaikeutena on vain löytää riittävän siisti ja hillitty versio. Golf-versioissa on ruutuja ja poliisiversioissa olkapaikat.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #614 : 20.03.10 - klo:23:12 »
Tällaisella setillä mentiin metsään (kirjaimellisesti siis) tänään.

Olen harkinnut aivan samanlaista asua kevääseen ja syksyyn. Minua arveluttaa kuitenkin tuon avoimen rinnuksen säänkestävyys. Tuulenpitävyys ei taida sekään olla kummoinen? Oletko itse ratkaissut asian jotenkin.

Kerrospukeutumista. Kauluspaita, puuvillainen neule ja Tweed-takki on OK 0-10 asteen lämpötiloille. Paksumpi villainen neule tai kashmir-neule voi parantaa hieman jos on viileämpää. Muuten vaatisikin jonkun talvivuorauksen Tweed-takkiin, en ole sellaisia kyllä nähnyt.. :)