Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6911697 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #525 : 17.03.10 - klo:20:28 »
^ hienot kengät.
Edit. onko noissa kengissä muuten vartta, sitä kun ei ihan kuvasta pysty päättelemään? Ilmeisesti ei. Housunkannattimetkin ovat hienot, omaan silmään vaan tulee nyt jo "liian korkealle" nuo housut. Samalla nuo henkselit jäävät sitten jotenkin lyhyiksi, eli ehkä joku liivi tuohon olisi ollut poikaa. :)
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:16:45 kirjoittanut ChuckBass »

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #526 : 18.03.10 - klo:00:13 »
Pin collarista ehdotonta plussaa

Collar pin, pin collar. Täytyykö kauluksen olla erityinen tätä juttua varten vai tökätäänkö naula tavallisen kauluksen läpi as solmioneula? Netissä näkyi olevan klipsutinmekanismilla toimivia pinnejä, mutta ne näyttivät epäilyttäviltä.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #527 : 18.03.10 - klo:00:15 »
^^^Rumanvärinen seinä. Kaikki muu on taas kerran kohdallaan. Henkseleistä 2x bonus, hienot.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #528 : 18.03.10 - klo:00:44 »

Collar pin, pin collar. Täytyykö kauluksen olla erityinen tätä juttua varten vai tökätäänkö naula tavallisen kauluksen läpi as solmioneula? Netissä näkyi olevan klipsutinmekanismilla toimivia pinnejä, mutta ne näyttivät epäilyttäviltä.

Kyllähän noita on tosiaan sellaisa klipseillä toimivia. Omassa paidassani oli sekä pin collar että collar pin valmiina. Sproily ilmeisesti on johonkin paitaan vaan itse tökkinyt noi reiät. Joten tyyli on kai vapaa...

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #529 : 18.03.10 - klo:01:48 »
Itse voi tökkiä mutta kai niitä valmiitakin löytyy. Eroa en tiedä.

Collar bar klipsuttimia multa löytyy ja voin kyllä suositella. Mutta en kaikkiin kauluksiin!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #530 : 18.03.10 - klo:02:11 »
Etsitäänpäs nyt yhdessä minulle täydellinen ratkaisu.

Minulla on paitoja aivan tavallisilla eheillä kauluksilla. Minulla ei ole hankittuna mitään collar pin/bar -juttua klipsuttimilla saati ilman. Tunnen orastavaa tarvetta hankkia vastaava raudanpalanen solmioni iloksi. Mitä siis täsmälleen ottaen tarvitsen ja kuinka minun täytyy toimia?

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #531 : 18.03.10 - klo:03:22 »
Etsitäänpäs nyt yhdessä minulle täydellinen ratkaisu.

Minulla on paitoja aivan tavallisilla eheillä kauluksilla. Minulla ei ole hankittuna mitään collar pin/bar -juttua klipsuttimilla saati ilman. Tunnen orastavaa tarvetta hankkia vastaava raudanpalanen solmioni iloksi. Mitä siis täsmälleen ottaen tarvitsen ja kuinka minun täytyy toimia?


No niin, katsotaanhan. Itse uskoisin, että ensimmäisenä kannattaisi selailla läpi ebaysta, josko sieltä löytyisi sellanen collar pin, joka miellyttää silmää. Jos sattuu käymään niin, että on useampi, niin ei muuta kuin pakettiin. Jos nämä ovat klipsillisiä, sitten vain odotellaan paketin saapumista ja lyödään paitaan kiinni. (tätä vaihetta voi myös jouduttaa kiertelemällä kirpputoreja ja koruliikkeitä, josko niistä löytysi mieluisa collar pin)
Jos taas matkaan tarttuu sellaisia, missä ei klipsiä ole, odotellaan jälleen paketin saapumista kotiin. Tämän jälkeen (tai vaikka siinä pakettia odotellessa), katsoisin sen paidan, minkä kanssa ensimmäisenä tuota pinniä haluaisi käyttää. Tämän jälkeen mittaisin, että mille kohdalle paitaan reiät kannattaa tehdä, jotta sen pystyy laittamaan sopivasti kiinni, muttei paidan kaulus kuitenkaan kiristy liikaa, koska silloinhan lopputulos ei ole haluttu.
Sitten jäljellä olisi se reiän teko. Tähän odottaisin sproilylta vinkkiä, että millaisen keittiöveitsen / saksien kanssa hän on tuon reiän kauluksiin laittanut, itsellä ei siitä ole kokemusta.
Mutta näillä minä itse lähtisin liikenteeseen ja pitäisin tietysti koko ajan silmät auki, jos vastaan sattuisi tulemaan paita, missä olisi valmiina sekä nuo reiät että sitten se collar pin :)
1) pinnin hankinta (ebay / koruliike)
2) paidan valinta
3) pinnin sovitus ja reiän tekeminen
4) paita päälle, pinni kaulaan, solmio suoraksi ja baanalle :D :D
Että tällaista tällä kertaa, sitten vain muilta ehdotuksia, miten tuota kaavaa tulisi muokata...

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #532 : 18.03.10 - klo:08:47 »

1) pinnin hankinta (ebay / koruliike)

Jos nyt oikein muistan, niin minulla lojuu ihan tiedossa olevassa paikassa tylsä stockalta ostettu klipsi. Voin pistää sen postiin jollekulle ilmaiseksi, jos jotakuta kiinnostaa klipsin testaaminen. Heittäkää vain osoite yv:nä.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #534 : 18.03.10 - klo:10:19 »
Ilmeisesti Spede Pasasen kunniaksi?

Jos Spede Pasanen on sinulle suuri tyyli-idoli, pyydän kommenttiani anteeksi. Itselleni spedettely on taas vahvasti negatiivinen ilmaisu, joten kohottelen hieman, ääh, aika helvetisti kulmakarvojani tuollaiselle kommentoinnille. Molempi pahempi.

Mielestäni olisi törkeän epäherrasmiesmäistä käytöstä solvata toisen foorumilaisen pukeutumista ellei siitä löydy jotain yksiselitteisen ja universaalin konseksuksen mukaista erhettä, kuten sukka kädessä ja weejun jalassa. Tällöinkin herrasmies tekee havaintonsa diskreetisti.

Toisekseen minua ärsytti edellinen kommentti, koska Anton on asennepukeutuja ja hänen päällään nuo vaatteet näyttävät todella hyviltä. Tämä siitä huolimatta, että en itse ole Antonin koulukuntaa.

Jos jonkun edustama tyylilaji ärsyttäisi tavattomasti, niin voin geneerisesti piruilla siitä toisella foorumilla toisessa säikeessä, mutta en todellakaan lähtisi aukomaan siitä päätäni tällaiseen threadiin. Koska se olisi moukkamaista.
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:12:03 kirjoittanut dhilsu »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #535 : 18.03.10 - klo:10:23 »
^Eipäs pilkata niitä Weejuneja siellä!

..Puhut ihan asiaa muuten. Itsellä on pääosin se politiikka, että jätän kommentoimatta sellaiset kokonaisuudet jotka eivät itselle niin putoa. Ja kun kommentoin, edes koetan olla rakentava. Tietyiltä foorumeilta tuttu kuittailu / naljailu kun on mielestäni ajanhukkaa.

get your kicks on route six six six

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #536 : 18.03.10 - klo:10:38 »
Eikö tuon voisi ymmärtää myös kohteliaana nyökkäyksenä, jos kommentoija itse ei uskaltaisi yhtä rohkeaa irtotakkia käyttää ja kommentissa on pieni ystävällismielinen huumorinkukka mukana? :). Antonilla on yleisesti kivoja ideoita blogissaan, vaikken ole itse pukulinjalla aivan samaa koulukuntaa (leikkaukset, pituudet ym.), on varsinkin casual-puolella on paljon inspiraationaiheita :).

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #537 : 18.03.10 - klo:10:47 »
Spede nyt sattui suosimaan kyseisen tyylisiä pikkutakkeja, siksi kysyin.
Ilman mitään tarkoitusta aukoa päätä.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #538 : 18.03.10 - klo:12:01 »
^ Parempi jos näin. Spedeksi vertaamista silti mahdoton kokea mitenkään positiivisena saati ihmisarvoa kunnioittavana kuin korkeintaan Musta Käden piirikokouksessa.

Osman, laitapa kuva omasta pukeutumisestasi threadiin niin yritän arvioida sen parhaani mukaan tällä spedemetriikalla. ;)

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #539 : 18.03.10 - klo:12:13 »
Et voi kuitenkaan kiistää, etteikö Speden merkkittävin kontribuutio suomalaiseen pukeutumiseen olisi juuri
punainen madrass-kuvioinen pikkutakki. 


Itsellä spedmaisinta on tukka ja partamalli. Kutsun sitä nimellä "nuori-spede".
« Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:12:20 kirjoittanut Osman »
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.