Kirjoittaja Aihe: Red Wing shoes  (Luettu 115447 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #105 : 27.04.15 - klo:14:50 »
Itse asiassa en ole edes katsonut onko foorumilla erillinen workboot-ketju. My bad.

Tarkoitus ei ole ylistää tai halventaa Red Wingiä merkkinä millään tavalla. Omasta mielestäni laadukas kenkä on kuitenkin laadukas kenkä, oli valmistaja kuka tahansa. Itselleni ei Red Wing brändillä ole mitään arvoa, mutta tietynlaisena laadun takeena se kyllä toimii, sillä olen kuullut Red Wingin laadusta hyvää.

Jos Iron Rangerin tyyliset kengät kiinnostavat, mutta brändillä ei ole niin väliä, kannattaa tarkastaa nuo Boot Factoryn kengät.

Edit 1: typottaa, typottaa...
Edit 2: Enpä huomannutkaan tuota RW Beckmania. Se on vielä lähempänä tuota Boot Factoryn mallia.



« Viimeksi muokattu: 27.04.15 - klo:20:36 kirjoittanut paddington »

IHI

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #106 : 30.04.15 - klo:13:49 »
Onko moc toe -mallille tyypillistä että kärjen nahka erkanee kumipohjasta miltei heti? Mulla kävi näin ensimmäisellä käyttökerralla. Jeesaisko joku käsittely pitämään ko. osan tukevampana?

Kaff

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #107 : 30.04.15 - klo:18:16 »
Onko moc toe -mallille tyypillistä että kärjen nahka erkanee kumipohjasta miltei heti? Mulla kävi näin ensimmäisellä käyttökerralla. Jeesaisko joku käsittely pitämään ko. osan tukevampana?
Mun RW-historian aikana yhdestä parista on pohjan liimaus pettäny siten että on menny reklaan, lähes jokaisessa parissa on jossain kohti reunaa pari senttiä sellasta kynnen mentävää rakoa. Jos oikeesti irtoo ni reklaa vaan kehiin.

IHI

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 108
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #108 : 30.04.15 - klo:19:37 »
Kiitos. Oma keissi on just tuo pienehkö erkaneminen, eli eletään sen kanssa.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #109 : 30.04.15 - klo:21:35 »
Onko moc toe -mallille tyypillistä että kärjen nahka erkanee kumipohjasta miltei heti? Mulla kävi näin ensimmäisellä käyttökerralla. Jeesaisko joku käsittely pitämään ko. osan tukevampana?
Mun RW-historian aikana yhdestä parista on pohjan liimaus pettäny siten että on menny reklaan, lähes jokaisessa parissa on jossain kohti reunaa pari senttiä sellasta kynnen mentävää rakoa. Jos oikeesti irtoo ni reklaa vaan kehiin.

Sama, muutaman sentin matkalla kynnen mentävä rako. Ne kyllä suutarilla korjaa tuollaisen, liimaavat ja hiovat hieman. Yhdet (toisen merkkiset) olen korjauttanut.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #110 : 01.05.15 - klo:11:53 »
Omat kokemukset Red Wing -kengistä rajoittuvat Chelsea saappaisiin (malli 2918). Kengillä piti kävellä noin 2-3 viikkoa ennen kuin ne muovautuivat kunnolla jalkoihin. Tällä hetkellä en mukavampia kenkiä omista. Ei nämä tietenkään maailman kauneimmat pukukengät ole, mutta vapaa-ajalla näillä on todella mukava saapastella.


konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #111 : 01.05.15 - klo:14:26 »
Jos käytät noita puvun kanssa niin viesti ilmoitettu valvojalle.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #112 : 02.05.15 - klo:10:47 »
Vertaukseni oli huono. Tarkoitin, että yleensäkin pukukengissä on enemmän estetiikkaa.

Nämä ovat enemmän tehty kovaan käyttöön tai ainakin sellaisella mielikuvalla näitä myydään. Red Wing -kenkien suomalainen vastine olisi Boot Factoryn lisäksi varmaan Jalas. Olenkin ihmetellyt, miksei Jalas ole yrittänyt laajentaa markkinoitaan työkenkämarkkinoille. Esimerkiksi Jalaksen mallistossa ei ole mielestäni yhtään siistiä kenkäparia tavalliseen toimistotyöhön. Aina joutuu ulkomailta tilaamaan ja ostamaan.

kahvikuppi_

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #113 : 02.05.15 - klo:19:35 »
Itellä kävi Red Wingin lineman loggerit pohjanvaihdossa täällä http://www.wijsmanschoenherstellers.nl/en/red-wing-repair . Ei voi vaan kun suositella. Postikulut pitää maksaa hollantiin mutta lähettävät postikuluitta kengät suomeen. Satasen tuli maksamaan kaikkine kuluineen uudet Traction tred -pohjat. Ei oikein lähteny tuolla suomen teillä noilla lineman loggereitten cuban heel pohjilla kävely. Toisaalta tolppakiipeämisiin ne olikin tarkoitettu.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #114 : 10.08.15 - klo:17:20 »


Omia Red Wing pohdintoja alkuvaiheessa. Vasta-alkajana ostin nimittäin muutama päivä sitten Iron Rangerit Red Wing liikkeestä Amsterdamissa. Kengät ovatkin  yllättävän sirot, olin jotenkin ajatellut ja Pinkomossa hypistellessäkin jäänyt käsitykseen että olisivat robustimmat saappaat.

Foorumeita selattuani tiesinkin että koossa täytyy mennä alaspäin, mutta myyjä hyvin vahvasti ohjasi ottamaan vieläkin pienemmän koon eli 1,5 alaspäin. Normaalisti oma koko on uk 7, joten tuntuu aika hurjalta nyt uk 5.5 (Eurokoossa vielä enemmän 41 -> 38.5)! Koskaan ei noin pienen numeroista ole ollut. Pari päivää pidettyäni arveluttaa mukautuvatko nuo vai tuliko myyjällä sittenkin virhearvio. Toisaalta ovat varmaan lukemattomia kertoja opastaneet asiakkaita samalla tavalla.

Onko täällä näkemystä asiasta? Ei tunnu varsinaisesti kivuliaalta, mutta jalkoja kyllä särkee ja nimenomaan toebox on ahdas. Mielessä kaikuu "forget the number, go by the feel", mutta feel on nyt että nämä kyllä näyttävätkin pienehköltä, esim. jos vertaan omistamiini Sandersin moskulamaisiin country brogueihin,  joissa uk 7 on sopiva.

"They stretch a lot..." mutta onko noiden nahka  todella voinpehmeää joka vain venyy ja venyy? Jos, niin miten paljon, koon verranko?

Muuten täytyy sanoa kyseisestä liikkeestä ja asioinnista että liike oli tyylikäs ja melko pieni, valikoima ei ollut erikoisen iso - kaikkia mieleentulevia väri/malli/koko komboja ei ollut. Mittauslaitteita ei käytetty. Palvelu oli diskreettiä ja asiallista, joskaan ei iloisen pirskahtelevaa.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #115 : 10.08.15 - klo:18:33 »
Minulla on tällä hetkellä kolmet Red Wingit (9216, 2918 ja 101). Omani olen ostanut ns. varvas-tuntumalla siten, että varpaat mahtuvat heilumaan kengässä, mutta muilta osin kengät ovat ostettaessa olleet hyvin tiukat. Viimeistään noin kahden kuukauden kävelyllä kengät ovat muovautuneet mukavasti jalkoihin ja istuvat erittäin hyvin. Venymää on näin tullut helposti 0,5-1,0 kokoa (minun kengänkokoni on normaalisti 42, mutta Red Wingin kengissä 41,5. Toki jotkin lenkkarit ovat jopa kokoa 43, joten koko on laskutavasta riippuen 0,5-1,5 kokoa normaalia pienemmät).

Tänä kesänä erehdyin kesäreissulle valitsemaan liian uuden parin, josta seurauksena oli ihana rakko kantapäässä. Tietyllä tapaa nämä ovat myös makuasioita, sillä jotkut tykkäävät siitä, että kenkiin mahtuu paksumpi froteesukka, villasukka tai jopa kahdet sukat päällekkäin. Jos varpaasi mahtuvat heilumaan kengissä, kyllä ne riittävästi venyvät.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #116 : 10.08.15 - klo:21:03 »
Ostin itsekin alkukesästä iron rangerit. Kokopolitiikka hirvitti, mutta useampaa kokoa ja myös leveämpää lestiä sovitettuani päädyin silti myyjän ensimmäisenä ehdottamaan kokoon. Numeroa ei tosiaan kannattanut katsoa, Jalkaan päätyi koko numeroa pienemmät kengät kuin olisin uskonut.

 Kengät olivat todella tiukat, ja pari viikkoa niillä sai talsia melko kivuliaasti ennenkuin antautuivat. Halusin nimen omaan että kengät ovat tukevat ja napakat vielä venymisen jälkeenkin. Missään nimessä nämä eivät ole silti liian pienet. Melko sisäänajon vaativat, myyjä puhui kokemuksesta, että 2-4 viikkoa menee säännöllistä käyttöä ennen kuin kenkä asettuu
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 406
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #117 : 16.08.15 - klo:12:07 »
Kiitän vastauksista. Kahden vaiheilla kävelläkö vielä viikko tai pari vai pistääkö myyntiin jo nyt. Varpaiden liikkumavaraa ei juurikaan ole ja ulkosyrjä kiristää pahasti. Varmaan saattavat venyä, mutta oma fiilis on että puolta kokoa isommat olisivat helpommin mukautuvat eikä tarvitsisi liikaa venytellä.  Luulen että nämä olisivat sopivat tyypille joka käyttää normaalisti UK6.5 tai euro 40 kokoa. Että jos kiinnostaa 8111, niin ehkä pian laatutorilla.

Miten mahtaa olla näitä pienempiä kokoja (esim. US7/UK6) tai puolikkaita kokoja suomalaisilla kauppiailla? Näyttää lähtevän US 8 eteenpäin usein.
« Viimeksi muokattu: 16.08.15 - klo:12:18 kirjoittanut Hidas »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #118 : 16.08.15 - klo:20:13 »
Tsekkaa kenkäliike marssi.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

kahvikuppi_

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #119 : 22.08.15 - klo:00:26 »
Miten mahtaa olla näitä pienempiä kokoja (esim. US7/UK6) tai puolikkaita kokoja suomalaisilla kauppiailla? Näyttää lähtevän US 8 eteenpäin usein.

Pyydä pinkomoa tilaamaan. Niille siirty Red Wingien maahantuonti muistaakseni kun Old Glory lopetti. Itellä meni iron rangerien kanssa sisäänajossa n. kaksi viikkoa päivittäistä tallustelua. Ja otin numeroa pienemmän kun tilasin mitä normikoko sen takia että mahtuu paksut villasukat talvella sisään. Ei voi vaan kun kehua.
« Viimeksi muokattu: 22.08.15 - klo:00:28 kirjoittanut kahvikuppi_ »