Kirjoittaja Aihe: Red Wing shoes  (Luettu 116068 kertaa)

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #120 : 25.08.15 - klo:18:22 »
Ilo asioida ammattilaisen kanssa, suutari J.Erving uudisti Red Wingini uusin pohjin ja väliin laitettiin vielä 4mm nahkapohja jotta ei ihan massan mukana mentäisi.



paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #121 : 25.08.15 - klo:23:48 »
Hienosti ikääntyneet!

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #122 : 05.09.15 - klo:23:33 »
Postman / policeman. Ovatko todella korjattua nahkaa? Ja jos ovat, niin ei varmaan kannata ostaa näistä malleista pientä kokoa venymävaralla, kun kyseinen nahka ei näytä niitä elämän jälkiä kovin nätisti.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #123 : 06.09.15 - klo:00:55 »
Postmanit houkuttelee itseäkin. Todella sopusuhtaisen näköinen lesti!

mikse

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #124 : 27.01.16 - klo:11:39 »
Onko joku hankkinut noita parinkympin hintaisia Red Wingin pohjallisia Classic Moc:eihin? Laitoin Pinkomosta 8138:t tilaukseen ja koska ovat ekat Red Wingit, sisäänajoa tai muutenkin dalsimista mukavoittamaan mietin myös pohjallisia. En välttämättä ota juuri tuota Red Wingin halvempaa versiota mutta yleisesti, ovatko tarpeen noissa monoissa.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #125 : 27.01.16 - klo:16:45 »
Minulla on Red wingit ostettu koon puolesta sen mukaan, että (lisä)pohjallisia ei kenkiin mahdukaan. Kenkien nahkapohjalliset ovat käytössä muovautuneet niin mukavasti jalkojen mukaisiksi, että uskoisin "tuntuman" olevan jopa parempi kuin erillisillä irtopohjallisilla.

Minä olen aikaisemmin käyttänyt irtopohjallisia muutamissa kengissä ja vähän kengän rakenteesta ja pohjan rakenteesta riippuen irtopohjallinen on saattanut parantaa kenkien käyttömukavuutta merkittävästi. Minulla ei siis ole varsinaista kokemusta pohjallisten käytöstä juuri Red Wingien kanssa, mutta en ole nähnyt tätä tarpeelliseksikaan.

Kokeile ja kerro mitä tykkäsit!

Red Wing

  • Kisälli
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #126 : 02.02.16 - klo:19:55 »


Tuossa minun Red Wing 9042 Beckmanit. Eilen tuunasin nuo. Ai että kun on mukavat. Kevättä odotellessa.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #127 : 03.09.16 - klo:23:37 »
Mulla on tällä hetkellä sisäänajossa (oikeasti: kesytettävänä) oiled leather Chippewa 10 inch Packer Bootsit joita olen rasvannut huolella ja hartaasti kiwi waxed leather conditionerilla.



Hiljalleen alkavat muokkatua jalkoihin sopiviksi mutta työtä teettää. Mielestäni tässä(kään) vaiheessa runsaskätisestä hoitoaineiden käytöstä ei ole haittaa. Jatkossa sitten pari kertaa vuodessa tai tarpeen vaatiessa puhdistus satulasaippualla jonka jälkeen käsittely yllä mainitulla kiwi conditionerilla ja välillä hierotaan valjasöljyä pintaan.

Näille work bootseille näyttää löytyvän parhaat hoitoaineet halvimmalla ratsastustarvikeosastolta.

Tilannetietoa tästä projektista?

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #128 : 17.09.16 - klo:00:45 »
Heivasin ensin kiltie tonguet (tai mitkä ne hapsuhärpäkkeet ovatkaan) sekä nauhojen metalliset jenkkiliput miljoonalaatikkoon minkä jälkeen bootsit ovat nähneet lähinnä kovaa käyttöä. Alkujäykkyyden jälkeen kengät ovat muotoutuneet todella jalanmyötäisiksi, pikkuisen ovat ahtaat mutta eivät häiritsevästi.

Mielellään näitä pitää vaikka nauhoittamisessa oma hommansa onkin. Työpäivät kun menee puku päällä niin vapaalla larppaa mielellään lumberjackia denimeissä ja bootseissa. Loskasta nämä eivät ole moksiskaan, joskus tuli kokeeksi kahlattua nilkkoja myöten lätökössä kuivin sukin eli nämä ovat oikeasti working bootsit. Ja IMHO hemmetin miehekkään näköiset. En kadu hankintaa.

Sen verran järeän oloiset bootsit että olen kohtuu varma siitä että näitä en saa elinikäni aikana kulutettua pohjanvaihtokuntoon.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Dongabel

  • Kisälli
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #129 : 02.11.16 - klo:08:24 »
Miten ja millä hoidatte red wingejä? Käytättekö lepolestejä wingeissä?

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #130 : 02.11.16 - klo:12:57 »
Olen käyttänyt pintanahkaisiin Red Wingeihin CLF:ää pari kertaa vuodessa, se riittää. En ole käyttänyt lepolestejä, näissä ei pienet rypyt haittaa.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili

Sheldon

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #132 : 25.11.16 - klo:10:36 »
Black Friday - alennukset houkuttelevat:

Olen jo tovin pohtinut uusia city- talvikenkiä ja RW 9016 Beckman vaikuttaa tyylikkäältä. Minua kuitenkin epäilyttää tuo pohjan nahkainen osa, kestääköhän se lunta/loskaa vai tulisiko harkita mallia jossa pohja on kokonaan esim. kumia?

Onko käyttökokemuksia?

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #133 : 25.11.16 - klo:20:08 »
^ Kestää. Se on helvetin paksua nahkaa.

Sheldon

  • Kisälli
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #134 : 25.11.16 - klo:20:54 »
Kiitos vahvistuksesta!

Sitten vielä kokopolitiikka. En ole koskaan testannut kyseistä kenkää/merkkiä, jotain osviittaa Loake oxfordin (Aldwych) peruslestin UK 8,5 on sopiva ja luin pari sivua taaksepäin, että pitäisi mennä alaspäin. Ilmeisesti sitten UK 8 tilaukseen? Endillä ei näyttänyt olevan välikokoja ja oletan, että varpaiden pitää päästä hieman liikkumaan tässä kenkämallissa.