Vs: Frakin asusteista ja muustakin siihen liittyvästä
« Vastaus #180 : 29.05.18 - klo:20:04 »

The wings should be neither in front of or behind the tie, but rather above it."

Tuohan se varmaan paras olisi mutta harvoin nykyään näkee/löytää mistään niin korkeita kauluksia, että tuo onnistuisi. Itse olen päätynyt pitämään kärkiä rusetin takana, koska omassa paidassani ainakin ovat niin pikät, että peittäisivät muuten melkein koko rusetin.

Sanottakoo vielä, että omasta mielestäni kumpi tahansa käy kunhan ei tunge kauluksen kärkiä rusetin nauhan alle. Tämänkin ratkaisun olen nähnyt ja se jos mikä näyttää älyttömältä!

« Vastaus #181 : 30.05.18 - klo:18:33 »
Ellet onnistu löytämään jostain nykymittapuulla korkeilla (irto)kauluksilla varustettua paitaa ja tärkkää kauluksia kivikoviksi, kärkien laittaminen rusetin päälle vakaasti taitaa olla mahdotonta. Sen varalta että vaihtoehto alkaa kiinnostaa, varoitettakoon että viktoriaanisen mallin korkea kaulus ei ole erityisen mukava päällä.

*

Siska

• 46
    • Profiili
« Vastaus #182 : 03.09.18 - klo:23:36 »
Kolme kysymystä:

1) mistä saa nykypäivänä niin pitkiä chesterfieldejä tai crombieta, että varmuudella peittävät frakin liepeet?
2) onko frakkiviitta täysin aikansa elänyt ja jos ei niin mistäköhän sellaisia saisi? Ebayssä useimmat mallit näyttäisivät olevan naamiaiskäyttöön.
3) onko huopainen silinteri täysin passe ilta-aikaan?
« Viimeksi muokattu: 04.09.18 - klo:22:54 kirjoittanut Siska »

*

• Satraappi
  • 9104
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
    • Sähköposti
« Vastaus #183 : 04.09.18 - klo:09:06 »
Teettämällä tai vintage-löytönä saa, jos ei muuten.

Jospa eBayn valikoimista löytyisi, vaikka viittoja harvoin näkee.

Silkki on näyttävyyden vuoksi mukavampi, mutta voihan päähineen myös jättää pois.
Minulla on Huutonetissä vaatteita, jotka sinä haluat.

« Vastaus #184 : 10.09.18 - klo:10:40 »
3) onko huopainen silinteri täysin passe ilta-aikaan?
Ilta-aikaan kiiltävämpi olisi toki kivempi, mutta huopaisesta tuskin tulee sanomista, koska musta matta on kuitenkin päiväskäyttöön(= saketti/Suomessa mustien frakkiliivien käyttöaika) täysin sovelias. Eli kunhan näyttää oikeanrakenteiselta eikä iva-/pilailusilinteriltä, niin asian pitäisi olla ok.

Osin näistä, sääalttiuteni ja kukkaron syistä olen henk. koht. hankinnoissani kallistumassa huovan puolelle kuin harkitsisin paljaspäisyyttä.