Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 427043 kertaa)

villevh

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #525 : 17.12.14 - klo:09:42 »
Ajelen itse tämmöisellä http://www.babyliss.co.uk/super-clipper.html ja on reilun 10v:n kokemuksella mielestäni ensimmäinen oikeasti hyvä markettimalli.
Keposemmissa malleissa nuo muvihärpäkkeet jolla mittaa säädetään ovat olleet surkeita ja helposti rikkoontuvia.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #526 : 06.03.15 - klo:19:00 »
Suosituksia partasaippuan tai -voiteen hankintaan, kiitos.

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #527 : 07.03.15 - klo:09:50 »
Kannattaa kokeilla myös öljyjä. Hieman enemmän vaivaa höylän putsauksessa mutta tulos on ehdottomasti sen arvoinen. Varsinaisten parranajoöljyjen lisäksi mm. Ceridal Lipolotion toimii.

Kaff

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #528 : 07.03.15 - klo:21:19 »
Suosituksia partasaippuan tai -voiteen hankintaan, kiitos.
Meinaatko parran hoitoon vai parranajoon?

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #529 : 07.03.15 - klo:23:07 »
Meinaatko parran hoitoon vai parranajoon?

Ajoon.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #530 : 07.03.15 - klo:23:23 »
Olen ollut tyytyväinen Herrainpukimon partasaippuoihin kun olen niitä hankkinut.
Tyrni on erinomaisen tuoksuinen tuote.
Otanta on pienehkö.


Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #531 : 08.03.15 - klo:09:51 »
Suosituksia partasaippuan tai -voiteen hankintaan, kiitos.

Armoitetun D.R. Harrisin saippuat vaahtoavat runsaasti, kestävät kauan ja tuoksuvat herkulta. Voiteena Taylor of Bond Streetin Jermyn Street Shaving Cream For Sensitive Skin täyttää samanlaiset määreet.

Partaöljyä olen kokeilut, mutta se ei taannut yhtään parempaa ajoa tai lopputulosta, ja kaiken kukkuraksi öljy oli todella vaikea saada iholta pois.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

{Nummela}

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #532 : 09.03.15 - klo:21:14 »
Pukimolta Prorason aineet, oma hetkeni menee suihkun jälkeen näin:


Pre-shave cream ja kuuma pyyhe muodostavat parturinhauteen.
Tämän jälkeen saippuasta tehty vaahto partasudilla pintaan.
Varsinainen ajo vaihtoteräveitsellä, eli yleisesti shavetella, BBR:n valmiste Razormasterilta, Personnan terillä. Ovat varsin edullisia Pukimolla, ja kestävät itsellä about 3-4 ajoa.
Yleensä teen kolme passia, ensimmäinen myötäkarvaan, seuraava sivuttain ja viimeinen vastakarvaan.
Seuraavaksi huuhtelu kylmällä vedellä ja kylmä parturinhaude hetkeksi. Kuivataan taputtelemalla.
Viimeisenä after shave balm.

Näin siis arkena. Jos tarkoitus on lähteä kauppaa pidemmälle, yllä olevan lisäksi viikset muotoillaan vahalla, ja hieman Old spiceä kasvoille. Ajotulos on BBS- tasoa, eikä ärsytystä esiinny, satunnainen vekki hoituu ajohaavavoiteella.

Näin yleisesti en ole hirveän usein shavetteihin törmännyt täällä päin maailmaa, ja silloin tällöin kuulee enemmän tai vähemmän pahaa sanottavaa niistä. Itse kyllä tykkään, ja niin tykkää ihokin. Jokseenkin en kyllä innostu BBR:n merirosvo- lookista, mutta onpahan tekosyy askarrella vaikkapa eebenpuun palasta uusi kahvarunko.


First post, be gentle.
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo:21:28 kirjoittanut {Nummela} »
“Suits are full of joy. They’re the sartorial
equivalent of a baby’s smile.”  - Barney Stinson

Esme

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #533 : 26.03.15 - klo:15:15 »
Suosituksia partasaippuan tai -voiteen hankintaan, kiitos.

Varmaan tulee oma lista vähän myöhään, mutta tässä minun suosikit:

Proraso Green: Sopii hyvin kesään, viilentävä vaikutus. Raikas perinteinen parturituoksu.
Proraso Red: Mielestäni paras tuoksu testaamistani Prorason tuotteista. Ajelen myös hiukset ja tämä tuntuu pehmittävän hiuksia paremmin kuin muut saippuat
Cella: Tätä mantelin tuoksuinen saippua tuli hommattua Italian reissulta. Vaahtoaa todella hyvin ja toimii. Löytyy myös 1kg paketeissa, mikä riittääkin sitten vähän pidemmäsikin aikaa..
Tabac stick: Paras stick jota olen löytänyt, vaahtoaa hyvin ja on liukas. Jos ei tykkää tabacin tuoksusta niin kannattaa unohtaa, tuoksu melko voimakas
Arko stick ja saippua: WC raikastimen tuoksuinen hyvä perussaippua

Valtaosin olen saippuoita käyttänyt, vaahdottamisessa on se oma tunnelmansa verrattuna voiteiden käyttöön. Hinnathan näillä tuotteilla on alle 10€/kpl, joten isoa virheinvestointia tuskin tulee tehtyä.

Vaikka Muhlella on erinomaiset höylät, sudit ja terät, partasaippuasta en voi sanoa samaa: en saanut vaahtoamaan kunnolla, ainoa jonka olen heittänyt roskiin (melkein vuoden yrityksen jälkeen). Myöskin body shopin partavoide jäänyt käyttämättä, tuoksu eikä vaahto kumpikaan miellytä.

Tärkeimmäksi olen todennut hyvät esivalmistelut: kuuma suihku tai sauna, pre-shave voide ja riittävästi aikaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #534 : 30.03.15 - klo:14:05 »
...eihän noita huonoksi havaittuja partavaahtoja, -saippuoita tai -voiteita kannata pois heittää, sillä niitä voi aivan hyvin käyttää käsisaippuan tavoin. Kaikki on iholle suunniteltu, puhdistavaksi, kosteuttavaksi ja pehmeäksi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #535 : 31.03.15 - klo:08:33 »
^Jep. Sain joskus kauan sitten lahjaksi purkin yllämainittua Body Shopin partasaippuaa ja todettuani sen huonoksi partasaippuaksi käytin sen pois suihkusaippuana. Kesti muuten yllättävän pitkään.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #536 : 31.03.15 - klo:18:38 »
Kannattaa kokeilla myös öljyjä. Hieman enemmän vaivaa höylän putsauksessa mutta tulos on ehdottomasti sen arvoinen.

Höylän putsausta helpottaa kun pistää öljyn jälkeen jotain notkeampaa kosteusvoidetta naamaan ajon ajaksi.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #537 : 24.05.15 - klo:12:41 »
Nyt on sitten painepullogeelien aika ohi. Perjantaina tuli herrainpukimosta tilaamani paketti, jossa oli partasuti ja prorason saippuaa. On siinä vaan eri fiilis kun itse vaahdottaa saippuan ja levittää sen sudilla kasvoille!

Toi proraso "vihreä tee" on juuri sopivan miedosti hajustettu. Nyt sitten keräämään kokoelmaa partasaippuoista :D


Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #538 : 25.05.15 - klo:10:17 »
^Niitä(kin) kertyy äkkiä niin monta, ettei tartte ainakaan pariin vuoteen enempää ostella...

Itse tein heräteostoksen, kun kävin paikallisessa sekatavarakaupassa (Jyskän Varastomyymälä). Myyvät etupäässä kaikkea halparoinaa, mutta seasta löytyy joskus myös yllätyksiä, kuten tällä kertaa Mühlen höylä- ja sutisetti telineellä (ja Mühlen after shavea ja saippuaa myös). Olin niin hämmästynyt, etten voinut olla ostamatta. Nyt olen aamuisin potkinut itseäni siitä, etten ostanut sellaista telinesettiä jo aiemmin. Teline tekee kokonaisuudesta paljon helppokäyttöisemmän, kun tavaroille on paikkansa, eikä tartte tasapainotella kaikkea irrallaan lavuaarin reunoilla.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #539 : 25.05.15 - klo:12:18 »
Teline vois olla kyllä kova, itseasiassa vaimo ehdottikin jo semmosta kun nyt höylä on aina siellä mihin se sattuu jäämään. :)