Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 427325 kertaa)

Esme

  • Kisälli
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #510 : 29.03.14 - klo:22:48 »
Mites kun ajelee parran lisäksi myös hiukset, mitenköhän mahtaisi toimia safety razor tässä tarkoituksessa?



Hyvin toimii! Onhan tuossa vielä opettelua ja vielä tällä harjoittelulla ärtyy iho enemmän kuin gilletteä käyttäessä. Uskoisin kuitenkin tilanteen parantuvan kun saa muutaman ajon harjoiteltua pohjille, vielä joutuu raastamaan samoja kohtia useampaan kertaan.

Ehkä seuraavaksi sitten partaveitsi harkintaan kun ajo sujuu DE terällä?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #511 : 29.03.14 - klo:23:17 »
Ajoteristä sen verran, että olen kokeillut 'pukimon molempia myynnissä olevia teriä (Astra superioria ja Personna platinumia) ja sitten gilleten jotain terää, ja näistä kokemuksista paras omalle pärställe on ehdottomasti ollut Personna.

Täsmälleen sama. Tosin käytän Astran terät (n. 90 jäljellä), jotka loppuvat mun ajotahdilla joskus syksyllä 2018.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #512 : 11.04.14 - klo:19:18 »
Ajoteristä sen verran, että olen kokeillut 'pukimon molempia myynnissä olevia teriä (Astra superioria ja Personna platinumia) ja sitten gilleten jotain terää, ja näistä kokemuksista paras omalle pärställe on ehdottomasti ollut Personna.

Täsmälleen sama. Tosin käytän Astran terät (n. 90 jäljellä), jotka loppuvat mun ajotahdilla joskus syksyllä 2018.

No nyt pääsin kokeilemaan.
Kyllä.
Nuo Personnat ovat selkeästi parempia kuin muut kokeilemani, vaikken tiedä tarkalleen miksi.
Jotenkin pehmeämpiä mutta silti terävämpiä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #513 : 16.04.14 - klo:15:38 »
Olen kokeillut hyvin paksuun ja jäykkään ongelmakarvaani noin kymmentä terää, näistä paras on ollut Feather, mutta silläkään ei vauvanpeppua aikaan saa. Vesiajelu on jäänyt vähemmälle, kun tulokseen ei koskaan ole tyytyväinen ja sähkökojeella saa saman aikaan nopeammin. Sääli.

...ja kyllä, olen vuosien kuluessa kokeillut kaikkia löytämiäni niksejä jättiläispunapuun paksuisen partakarvan ajeluun. Ei auta, ei.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #514 : 03.06.14 - klo:15:50 »
Päätin tuossa pari viikkoa sitten kokeilla öljyä saippuan sijasta ja täytyy vilpittömästi suositella. Ajon jälki on erinomainen ja rajaukset luonnollisestikin helpompia. Lisäksi ihokin tuntuu tykkäävän. Jos vikoja hakee, niin edellyttää ainakin Merkur Futuria käytettäessä käsien huolellisen pesun öljyämisen jälkeen. Futurin varsi ja öljyiset somet on huono yhdistelmä...

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #515 : 25.08.14 - klo:19:56 »
Itse ajan vaahdolla ja höylällä suihkussa. Päälle sitten Nivean partabalsamia. Mukava rutiini.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #516 : 15.10.14 - klo:21:16 »
Olen ajanut parran nyt noin kymmenen kertaa Herrainpukimosta ostamallani Muhle R89:llä. Teränä olen käyttänyt paketin mukana tullutta Muhlen omaa terää sekä Astra platinum terää. Partavaahtona on mennyt toistaiseksi ihan perus Gilleten markettivaahto.

Ensimmäinen ajo oli kyllä aika haastava ja tuntui, että oikeaa asentoa ja liikettä ei saa tehtyä ja käsi tuntui jäykältä jännityksestä. Vastoin yleisiä ohjeita, ajoin suoraan ensimmäisellä kerralla vastakarvaan ja leikkaustulos oli ns. ihan ok. Ihoni ei kuitenkaan tykännyt ollenkaan huonoa ja haavojakaan en onnistunut tekemään. Ajojälki oli huomattavasti parempi kuin partakoneella, sillä leikatessa kun iho alkaa jostain syystä punottamaan ja kutiamaan.

Seuraavien ajokertojen aikana tekniikka kehittyi ja kokeilin myös netistä saatujen ohjeiden mukaisesti ajaa ensin myötäkarvaan, jonka jälkeen heti perään vastakarvaan. Höylän pitäminen kädessä alkoi tuntua luontevalta ja kädet ei enää tärisseet tai krampanneet jännityksestä. Ensimmäisen kerran kymmenestä minuutista aika alkoi vähentyä muutamaan minuuttiin.

Ajoin juuri hetki sitten taas saunan jälkilämmöissä parran uudella Astran terällä, ensin myötäkarvaan ja sen jälkeen vastakarvaan. Ajojälki on uskomattoman hyvä ja iho on älyttömän pehmeä. Uskaltaisin suositella kaikille kokeilemista. Halvempaa hupia tämä kuitenkin on kuin "hyvällä" partakoneella ajaminen.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #517 : 16.12.14 - klo:10:04 »
Olikos raadilla suosituksia asiallisesta partatrimmeristä?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #518 : 16.12.14 - klo:13:01 »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #519 : 16.12.14 - klo:14:19 »
^ Tuota suosittelen erityisesti sinulle.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #520 : 16.12.14 - klo:14:56 »
Ei tällä parrankasvulla.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #521 : 16.12.14 - klo:15:43 »
En tarkoittanut partaa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #522 : 16.12.14 - klo:15:48 »
Olikos raadilla suosituksia asiallisesta partatrimmeristä?

Olisiko jollain sisälukutaitoisella ja partaa muulla kuin pyyhkeellä tai moottorisahalla ajavalla mitään vinkkiä?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #523 : 16.12.14 - klo:16:23 »
Kysäisin tuossa partaiselta ja viiksekkäältä kaveriltani ja häneltä tuli positiivinen suositus tästä: http://www.philips.fi/c-p/QG3371_16/multigroom-vedenkestaevae-trimmauspakkaus-kasvot-hiukset

jukolauta

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #524 : 16.12.14 - klo:18:07 »
Tällaisella tulee itse surruuteltua. http://www.braun.com/global/male-grooming/series-trimmers/series-7-beard-trimmer.html
Ei ehkä kaikista haastavimpiin temppuihin kykene mutta perus siistinäpitoon oikein näppärä.