Kirjoittaja Aihe: Cocktailtilaisuus  (Luettu 14406 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Cocktailtilaisuus
« : 22.10.10 - klo:20:03 »
Olen saanut kutsun cocktailtilaisuuteen ja olen hitusen epävarma etiketistä. Tilaisuus on kotona ja ehkä jossain määrin epämuodollinen - sarjaa "parempaa kuin arkena" - joten arvon puvun ja blazer & flanellit -yhdistelmän välillä. Kaulaan tulee todennäköisimmin rusetti.

Kommentteja ja mielipiteitä arvostetaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #1 : 22.10.10 - klo:20:18 »
Itse lähtisin liikenteeseen siitä ajatuksesta, että minkälainen on kutsun antajan arkivaatetus. Jos siellä käytetään irtotakki+housut-linjaa, niin sitten puku päälle. Ja taasen farkku+kauluspaita tms ollessa arkivaatetus, niin blazer & flanelli. Eli astetta kahta parempaa, kuin kutsujan arkivaatetus.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #2 : 23.10.10 - klo:01:23 »
Itse varmaan heittäisin jonkun sametti takin + solmukkeen. Mutta riippuu toki ihan kutsujasta ja tilanteesta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #3 : 23.10.10 - klo:04:39 »
Itse varmaan heittäisin jonkun sametti takin + solmukkeen. Mutta riippuu toki ihan kutsujasta ja tilanteesta.

Jos tämä optio olisi, käyttäisin. Kiroilin juuri sitä, ettei ole tupakkatakkia & sopivia lipokkaita.

No, näillä näkymin rusetti - juuri se Cordial Churchmanin - ilmaantuu kaulaan.

Jotenkin tuntuu korniltakin miettiä näitä, kun todennäköisimmin on pippaloiden parhaiten pukeutuva urospuolinen, vaikka menisi sinne aamutakissa & pyjamahousuissa. Tästä huolimatta on jonkinlainen hinku tehdä asia oikein.

Kostoksi puleeraan oxfordini siihen kuntoon, että niitä taas kerran luullaan lakeerikengiksi. Pienet on ilot tässä maassa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #4 : 23.10.10 - klo:10:02 »
Olen saanut kutsun cocktailtilaisuuteen ja olen hitusen epävarma etiketistä. Tilaisuus on kotona ja ehkä jossain määrin epämuodollinen - sarjaa "parempaa kuin arkena" - joten arvon puvun ja blazer & flanellit -yhdistelmän välillä. Kaulaan tulee todennäköisimmin rusetti.

Kommentteja ja mielipiteitä arvostetaan.

Itselläni oli kesällä juurikin samantyyppiset juhlat "cocktailtilaisuus" hengessä. Silloin vedin päälle kolmiosaisen samettipuvun ja solmukkeen. Ja tunsin, että valinta oli onnistunut. Tupakkatakki olisi ollut omakin valintani, mutta sellaista ei kaapista löytynyt. Muuten jengi oli pukeutunut puku&solmuke/solmio ja irtotakki&farkut-linjalle. Mutta itse tosiaan suosin sitä valintaa, että mieluummin ylipukeutunut kuin alipukeutunut, enkä tuolla kertaa kyllä edes tuntenut olevani mitenkään ylipukeutunut.
Blazer&Flanellit yhdistelmän koen itse jotenkin sinne Smart Casualin "yläpäähän" tai siihen kategoriaan parhaiten sopivaksi.

Eli miettisin ja hieman kyselisin, mitä muu jengi on laittamassa päälle ja varsinkin sitä, mitä illan isäntä on laittamassa päälle. Tämän jälkeen päätyisin sitten siihen puku&solmuke-komboon ;)

besbes

  • Kisälli
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #5 : 08.03.11 - klo:16:11 »
Olen saanut kutsun cocktailtilaisuuteen ja olen hitusen epävarma etiketistä. Tilaisuus on kotona ja ehkä jossain määrin epämuodollinen - sarjaa "parempaa kuin arkena" - joten arvon puvun ja blazer & flanellit -yhdistelmän välillä. Kaulaan tulee todennäköisimmin rusetti.

Etsin vinkkejä cocktailtilaisuuteen (olen päätymässä samettipukuun, ehkä) ja päädyin tähän keskusteluun. Mitä lopulta laitoit päälle? Osuiko valintasi oikeaan?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #6 : 08.03.11 - klo:17:28 »
Olen saanut kutsun cocktailtilaisuuteen ja olen hitusen epävarma etiketistä. Tilaisuus on kotona ja ehkä jossain määrin epämuodollinen - sarjaa "parempaa kuin arkena" - joten arvon puvun ja blazer & flanellit -yhdistelmän välillä. Kaulaan tulee todennäköisimmin rusetti.

Etsin vinkkejä cocktailtilaisuuteen (olen päätymässä samettipukuun, ehkä) ja päädyin tähän keskusteluun. Mitä lopulta laitoit päälle? Osuiko valintasi oikeaan?

Laivastonsinisen takin, harmaat flanellihousut, valkoisen paidan ja ruutukuvioisen, värikkään rusetin. Taskuliina valkoista pellavaa, kaksihuippuinen taite. Kenkinä mustat oxfordit. Koin valintani olevan oikea. Tällä hetkellä etsin tuontyyppiseen pakettiin kaveriksi night watch -tartaaniruutuisia housuja.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #7 : 08.03.11 - klo:18:42 »
...night watch...

Black Watch?

Kyllä, pahoittelut. Nimim. tänään lukenut liikaa populaarikulttuurista.
Kaikki villa tottelee rautaa.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #8 : 08.03.11 - klo:18:56 »
Night Watch olisi oiva kuvio illan rientoihin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #9 : 08.03.11 - klo:21:07 »
Eikös Night Watch ollut Babylon5-sarjassa?
get your kicks on route six six six

tuomas

  • Vieras
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #10 : 08.03.11 - klo:21:17 »
Oli Babylon vitosessa ja on myös Lukyanenkon romaani ja sen pohjalta leffa. Nyt joku vähemmän scifinörtti voi sitten kertoa, että ainoa oikea Night Watch on Rembrandtin maalaus.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #11 : 08.03.11 - klo:21:30 »
Nochnoi dozor (Night Watch) on myös vampyyrileffa. Kaikille meille korkeakulttuurin ystäville!

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #12 : 08.03.11 - klo:21:40 »
Ja edelleen populaarikulttuurin puolelta Night Watch on sarjassaan hyvä Terry Pratchettin romaani.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #13 : 08.03.11 - klo:22:01 »
Samoin kuin King Crimsonin levy.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Cocktailtilaisuus
« Vastaus #14 : 09.03.11 - klo:10:07 »
Nochnoi dozor (Night Watch) on myös vampyyrileffa. Kaikille meille korkeakulttuurin ystäville!
Ääni tälle :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi