Kirjoittaja Aihe: Red Wing shoes  (Luettu 115478 kertaa)

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #165 : 31.07.18 - klo:22:49 »
Kiwin mink oil sopisi varmaan Red Wigsin käsittelyaineeksi siinä missä muutkin vastaavat, näyttäisi olevan peruskoostumukseltaan maaöljypohjaisen rasvan ja minkkiöljyn seos. (combination of pure petroleum and mink oil).

Yhdysvaltain maatalousministeriön (United States Department of Agriculture) tutkimuksissa puuvillalankoja heikensivät eniten maaöljypohjaiset tuotteet. Niitä ei kannata levittää lähelle kengän ompeleita ellei ole aivan varma, että ompeleet ovat polyesteria tai vastaavaa ainetta.

Red Wing

  • Kisälli
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Red Wing shoes
« Vastaus #166 : 01.09.18 - klo:20:28 »
Kiwin mink oil sopisi varmaan Red Wigsin käsittelyaineeksi
Voihan sitä kokeilla, saattaisi Detroitin peruukkipäät ensi kaudella pärjätäkin.

Olen itse testannut kaikkia Red Wingin kenkätuotteita ja tässä hieman kokemuksia:

1. All Natural Leather Conditioner: tämä on täysin sama asia, kuin All Natural Boot oil. Eri muodossa vaan: ANLC on voidemainen, kuin taas boot oil on, kuin... noh, öljyä. Molemmat edustavat RW:n tuotteiden parhaimmistoa. Kumpaa tahansa VOI (kyllä voi, olen testannut) käyttää minkä tahansa nahan kanssa, PAITSI mokan kanssa en ole testannut. :) Molemmat tummentavat nahkaa, mutta nahka vaalenee jatkossa, kun tökötti kuluu pikkuhiljaa pois tai jos peset kenkäsi.

2. Foam Leather Cleaner - tämä on perus ok, mutta jos nyt täysin rehellisiä ollaan, niin esim. Fairy ajaa saman asian. En lähtisi omia Crockett & Joneseja pesemään Fairylla, mutta esim. Iron Rangerit tai 875:t, jotka molemmat omistan, ovat niin beater-kenkiä, kuin olla ja vaan voi ja omien kokemuksien mukaan em. kenkien nahka ei kyllä kärsi yhtään, vaikka käyttäisi Fairya. Jos joku haluaa olla eri mieltä, tämän hyväksyn. :)

3. Leather Protector - No joo, olisiko tämä joillekin mokkakengille. Itselleni ollut tarpeeton, jäänyt olemattomalle käytölle.

4. Mink Oil - En voi suositella. Käsittelin kertaalleen Iron Rangerit tällä ja joo, toki niistä tulee täysin vedenpitävät kumisaappaat, mutta ihmeen tahmeaksi kenkä jäi ja jotenkin tuntuu, että tämä kyllä kuivattaa nahkaa aivan helvetisti. Tätä en aio enää kyllä käyttää.

5. Boot Cream - tätä olen jonkun verran käyttänyt Beckmannieni kanssa, mutta lähinnä tämä vähän kiillottaa, mutta senkin tekee melko huonosti. En suosittele oikein tätäkään.

Eli: jos haluat jonkun yhden hyvän Red Wingin tökötin, osta All Natural Leather Conditioner. Sitä on hieman helpompi annostella hyvin pieninä määrinä, kuin boot oilia. Mutta kuten sanoin: nuo ovat täsmälleen samaa kamaa hieman eri muodoissa. Ainesosat ovat samat. Olen myös kiilloitellut Iron Rangereita, Beckmanneja ja 875:ia ja tähän käy hyvin Kiwin natural-lankki. Toimii hyvin.